Πώς θα ήταν η ζωή μας χωρίς επεξεργασμένα τρόφιμα; Οι τροφές που επιλέγουμε να καταναλώσουμε επηρεάζουν άμεσα την υγεία των εντέρων, τις ορμόνες μας και ακόμη και τη λειτουργία του εγκεφάλου μας.

Έτσι όταν επιλέγουμε επεξεργασμένα τρόφιμα, όχι μόνο διαλέγουμε να τροφοδοτήσουμε τον οργανισμό μας με δυσάρεστες χημικές ουσίες αλλά τον στερούμε και από τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται.

Αν αποφασίσουμε, λοιπόν, να σταματήσουμε να τα τρώμε, τον πρώτο καιρό της προσπάθειας απεξάρτησής μας και ανάλογα με το πόσες επεξεργασμένες τροφές περιλαμβάνονταν στο διαιτολόγιό μας, μπορεί να παρατηρήσουμε αυξημένη κόπωση, πονοκεφάλους ή ευερεθιστότητα. Ακριβώς όπως η γεύση μας, το στομάχι και τα έντερα θα χρειαστεί να συνηθίσουν και αυτά στη νέα διατροφή και ίσως με την αύξηση πρόσληψης π.χ. των ινών, νοιώθουμε περισσότερο φούσκωμα.

Αλλά τα καλά νέα είναι ότι τα συμπτώματα αυτά συνήθως δεν διαρκούν πολύ και το σώμα πιθανότατα θα επανέλθει στο φυσιολογικό μετά από μια περίοδο προσαρμογής.

Οι κυριότερες σημαντικές και ωφέλιμες μακροπρόθεσμες αλλαγές που θα διαπιστώσουμε είναι:

Μείωση των πονοκεφάλων

Εάν είστε επιρρεπείς σε αυτούς, μειώνοντας την πρόσληψη αλατιού, ζάχαρης και άλλων χημικών πρόσθετων που συνήθως περιέχουν οι επεξεργασμένες τροφές, θα ταλαιπωρείστε πολύ λιγότερο από ημικρανίες και πονοκεφάλους.

Η απώλεια βάρους θα είναι πολύ πιο εύκολη

Υπάρχουν πολλές επιπλέον θερμίδες στα επεξεργασμένα τρόφιμα, τα οποία, επιπρόσθετα, στερούνται ινών και θρεπτικών ουσιών οι οποίες βοηθούν στο αίσθημα κορεσμού, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε υπερκατανάλωση τροφής.

Καλύτερος ύπνος

Σύμφωνα με έρευνες, τα επεξεργασμένα σνακ πριν τον ύπνο μπορούν να εκτοξεύσουν τα επίπεδα σακχάρου και να δημιουργήσουν αίσθημα πείνας και λιγούρας στη μέση της νύχτας. Επίσης, τα αλμυρά τρόφιμα αφυδατώνουν τον οργανισμό ενώ τα λιπαρά μπορεί να διαταράξουν την κανονική λειτουργία των νευροχημικών ουσιών στον εγκέφαλο, εμποδίζοντας τον κανονικό και ποιοτικό ύπνο.

Καλύτερη πέψη

Με το πέρασμα του χρόνου, η αποχή από επεξεργασμένα τρόφιμα, θα σας ανταμείψει με ένα υγιέστερο γαστρεντερικό σύστημα με λιγότερα φουσκώματα, αέρια ή δυσπεψία.

Βελτιωμένη επιδερμίδα, λαμπερά μαλλιά, γερά νύχια

Μια διατροφή που δεν περιέχει επεξεργασμένες τροφές, θα σας βοηθήσει να καταπολεμήσετε όλα τα προβλήματα του δέρματός σας, ενώ τα πολύτιμα συστατικά των φυσικών τροφίμων θα σας χαρίσουν υγιή μαλλιά και θα δυναμώσουν τα εύθραυστα νύχια σας.

Ενισχυμένο ανοσοποιητικό

Όταν ανταλλάσσετε τα επεξεργασμένα με υγιεινά τρόφιμα και βάζετε στη διατροφή σας περισσότερα προβιοτικά και αντιοξειδωτικά, ενισχύετε το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού και το βοηθάτε να αντιμετωπίζει αποτελεσματικότερα τις ιώσεις και τα κρυολογήματα.

Μειωμένος πόνος στις αρθρώσεις

Οι χημικές ουσίες στα επεξεργασμένα τρόφιμα συνδέονται με τη φλεγμονή των κυττάρων που μπορεί να επιδεινώσει τον πόνο στις αρθρώσεις ή την αρθρίτιδα, τονίζουν οι ειδικοί.

Περισσότερη ενέργεια

Αντί να βασίζεστε στον καφέ, επιλέξτε τρόφιμα ολικής άλεσης αντί για επεξεργασμένα για περισσότερη φυσική ενέργεια και ευεξία.

Λιγότερες μεταπτώσεις διάθεσης

Εάν αλλάζει συχνά και απότομα η διάθεσή σας χωρίς λόγο, ρίξτε μια πιο προσεκτική ματιά στη διατροφή σας. Όλες αυτές οι επεξεργασμένες χημικές ουσίες δεν δίνουν στην πραγματικότητα στον οργανισμό μας επαρκή τροφή.

Καθυστέρηση της διαδικασίας γήρανσης

Δεν σημαίνει ότι θα καταφέρετε να σταματήσετε το ρολόι, αλλά χωρίς τις πλούσιες σε φρουκτόζη, πρόσθετα, κακά λιπαρά, αλάτι και τεχνητά χρώματα τροφές, θα μειώσετε την εξέλιξη της πρόωρης γήρανσης.

Περισσότερος έλεγχος της πείνας και της λιγούρας

Τα περισσότερα επεξεργασμένα τρόφιμα έχουν σχεδιαστεί για να έχουν όσο το δυνατόν πιο ελκυστική γεύση και για να κάνουν την κατανάλωσή τους εθιστική, χωρίς να προσφέρουν παράλληλα τα απαραίτητα για τον οργανισμό θρεπτικά συστατικά.

Εξισορρόπηση των ορμονών

Μια διατροφή χωρίς επεξεργασμένα τρόφιμα, που παράλληλα αποφεύγει τα κορεσμένα και τα trans-λιπαρά ενώ συμπεριλαμβάνει περισσότερα υγιεινά μονοακόρεστα μπορεί να βοηθήσει στην εξισορρόπηση των ορμονών-ειδικά της ορμόνης λεπτίνης που καταστέλλει την όρεξη.

Σταθεροποίηση του σακχάρου του αίματος

Η αποφυγή των επεξεργασμένων τροφίμων είναι ένα από τα πρώτα βήματα που πρέπει να κάνουν οι άνθρωποι που ανησυχούν για τον διαβήτη.

Ενίσχυση του εγκεφάλου

Από διατροφική σκοπιά, η κατανάλωση περισσότερων τροφών ολικής άλεσης που είναι λιγότερο επεξεργασμένες μπορεί να βοηθήσει στην παροχή περισσότερων υγιεινών θρεπτικών συστατικών για τη λειτουργία του εγκεφάλου, όπως οι βιταμίνες Β και τα υγιή λίπη.

Θα μάθουμε να τρώμε πιο υγιεινά

Δεν πρόκειται να μη θέλουμε να απολαύσουμε το αγαπημένο μας επιδόρπιο από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά με την πάροδο του χρόνου, οι επιθυμίες μας για οποιοδήποτε αλμυρό ή γλυκό έτοιμο σνακ σίγουρα θα μειωθούν ή ακόμη και θα εξαφανιστούν.

«Μην αποθαρρύνεστε αν χρειαστεί χρόνος για τη μετάβαση σε έναν λιγότερο επεξεργασμένο τρόπο ζωής», συμβουλεύουν οι ειδικοί. Υπάρχει πάντα μια περίοδος προσαρμογής. Μόλις μειώσουμε τις κρυφές πηγές νατρίου και ζάχαρης, ο οργανισμός μας θα αρχίσει να αναπτύσσει μια γευστική προτίμηση για τις υγιεινές τροφές. Σε λίγες εβδομάδες, μπορεί να διαπιστώσουμε ότι τα τρόφιμα με προσθήκη ζάχαρης ή αλατιού γεύονται πραγματικά υπερβολικά γλυκά ή αλμυρά και δεν είναι πια το ίδιο ελκυστικά.

Πηγή: itrofi.gr



ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Αφήστε το σχόλιό σας