Τι προκαλεί την τριχόπτωση και πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί

Μπορεί η τριχόπτωση να είναι μια φυσιολογική διαδικασία  «ανανέωσης» του τριχωτού της κεφαλής, αλλά δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που το φαινόμενο είναι κάτι παραπάνω από ανησυχητικό.

Οι αιτίες που σχετίζονται με την τριχόπτωση μπορεί να είναι πολλές: Η κακή διατροφή σε συνδυασμό με στρες, οι συχνές βαφές ή οι ορμονικές διαταραχές επηρεάζουν την υγεία των μαλλιών. Με μερικές απλές αλλαγές στον τρόπο ζωής σου μπορείς να την αντιμετωπίσεις και να δώσεις στα μαλλιά σου τη χαμένη τους δύναμη και λάμψη.

Ξεκίνησε με σωστή διατροφή

Είναι αποδεδειγμένο ότι η έλλειψη σιδήρου αποτελεί τη συχνότερη αιτία τριχόπτωσης στις γυναίκες. Εκτός όμως από σίδηρο, η τρίχα έχει ανάγκη και από άλλα στοιχεία για να είναι δυνατή. Βιταμίνες, λιπαρά οξέα, πρωτεΐνες και ιχνοστοιχεία είναι απαραίτητα. Η κακή διατροφή εξαιτίας της έλλειψης χρόνου αλλά και οι «δίαιτες αστραπή» στερούν από τον οργανισμό τα βασικά αυτά στοιχεία και προκαλούν τριχόπτωση.

Εμπλούτισε, λοιπόν, τη διατροφή σου με  κόκκινο κρέας το οποίο αποτελεί βασική πηγή σιδήρου αλλά και πρωτεϊνών.

Ψάρια και πράσινα λαχανικά: Υγιεινός συνδυασμός με λίγες θερμίδες και πολλά ωφέλιμα στοιχεία. Τα λιπαρά ψάρια –σολομός, σαρδέλα, φρέσκος τόνος– είναι η βασική πηγή λιπαρών οξέων Ω-3 και Ω-6 και τα σκουροπράσινα λαχανικά, π.χ. το μπρόκολο ή το σπανάκι, περιέχουν τόσο βιταμίνες, όσο και σίδηρο αλλά και λιπαρά οξέα.

Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: Δεν μπορείς να βρεις πλουσιότερη πηγή βιταμινών και ιχνοστοιχείων από τα φρέσκα φρούτα και τα λαχανικά, τα οποία δεν πρέπει να λείπουν από κάθε ισορροπημένη διατροφή. Φρόντισε να τρως τουλάχιστον 3 φρούτα την ημέρα και μία φρέσκια σαλάτα με κάθε γεύμα σου.

Έξτρα βοήθεια: Εάν αυτή την περίοδο δεν μπορείς να τρως ισορροπημένα συμβουλέψου το δερματολόγο ή τον φαρμακοποιό σου για ένα συμπλήρωμα διατροφής κατά της τριχόπτωσης. Θα ενισχύσει την υγεία των μαλλιών σου, θα μειώσει την τριχόπτωση και θα ενισχύσει τη λάμψη και τον όγκο τους.

Μήπως «ένοχος» είναι το styling;

Μια σημαντική αιτία τριχόπτωσης είναι οι συχνές τεχνικές εργασίες στα μαλλιά. Η θερμότητα, τα χημικά συστατικά των βαφών και των προϊόντων styling αλλά και το δυνατό βούρτσισμα ταλαιπωρούν και αφυδατώνουν την τρίχα και προκαλούν την πτώση της. Επίσης, ορισμένα χτενίσματα, όπως η πολύ σφιχτή αλογοουρά, μπορεί να είναι αιτία τριχόπτωσης και σπασίματος των μαλλιών.

Άλλαξε συνήθειες στα μαλλιά

Απόφυγε το έντονο styling: Την περίοδο που η τριχόπτωση είναι έντονη άφησε τα μαλλιά σου ελεύθερα, αποφεύγοντας το πιστολάκι και τα περίπλοκα χτενίσματα. Προτίμησε προϊόντα styling χωρίς οινόπνευμα, που δεν ξηραίνουν πολύ την τρίχα και ανάδειξε το φυσικό στυλ των μαλλιών σου.

Επένδυσε στο σωστό σαμπουάν: Τα σαμπουάν κατά της τριχόπτωσης τονώνουν τη μικροκυκλοφορία και ενισχύουν το θύλακα της τρίχας αυξάνοντας την αντοχή της. Διάλεξε σαμπουάν που δίνει όγκο στα μαλλιά για άμεσο, ορατό αποτέλεσμα.

Μείωσε τις τεχνικές εργασίες: Προσπάθησε να μην ταλαιπωρείς τα μαλλιά σου με συχνές βαφές ή δοκίμασε μια βαφή χωρίς αμμωνία για να περιορίσεις τη φθορά στην τρίχα. Απόφυγε τις περμανάντ και δοκίμασε μια κοντή κουπ για να απαλλαγείς από τις ταλαιπωρημένες άκρες και να ανανεώσεις την εμφάνισή σου.

Τόνωσε την τρίχα: Τα καλλυντικά εξελίσσονται διαρκώς για να σου δώσουν πρακτικά, αποτελεσματικά προϊόντα ενίσχυσης της τρίχας. Η πλέον συνηθισμένη λύση είναι οι αμπούλες.

Υιοθέτησε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο που να περιλαμβάνει όλες τις ομάδες των τροφών. Αν αυτό δεν είναι δυνατό, «εξισορρόπησέ» το με συμπληρώματα βιταμινών.

Όταν λούζεσαι κάνε μασάζ με τα ακροδάχτυλα και όχι τα νύχια. Βάλε το κοντίσιονερ στο στέλεχος των μαλλιών –όχι στις ρίζες– και ξέβγαλε με δροσερό έως κρύο νερό.

Πηγή: shape.gr