Τι είναι η «κόπωση των ματιών» και πώς να προστατευτείτε

Η ραγδαία αύξηση της χρήσης της τεχνολογίας στην καθημερινότητά μας έχει ως συνέπεια την έκθεση στις οθόνες του κινητού ή του υπολογιστή μας, για το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας.

Έρευνες έχουν δείξει, επίσης, ότι ένα μεγάλο ποσοστό εργαζομένων υποφέρει από τη λεγόμενη «κόπωση των ματιών» που προκαλεί πονοκεφάλους, κοκκίνισμα στα μάτια, τίναγμα των ματιών και κόπωση. Πώς μπορείτε να προστατευτείτε από τα παραπάνω; Ιδού επτά τρόποι, σύμφωνα με τον Guardian:

Φροντίστε να επισκέπτεστε κάθε χρόνο τον οφθαλμίατρο ώστε να προλάβετε ένα σοβαρό πρόβλημα πριν την εμφάνισή του. Ενημερώστε τον, επίσης, πόσο συχνά χρησιμοποιείτε το κινητό ή τον υπολογιστή και σε τι απόσταση.

Κρατήστε μια απόσταση από τις οθόνες. Όσο πιο κοντά είστε σε μια οθόνη, τόσο πιο δύσκολο είναι για το μάτια να εστιάσουν. Έρευνες σχετικές με την «κόπωση των ματιών» έδειξαν ότι το πρόσωπό μας πρέπει να βρίσκεται σε απόσταση 40 cm από την οθόνη που χρησιμοποιούμε.

Κάντε συχνά διαλείμματα. Το ιδανικότερο είναι να κάνετε ένα 15λεπτο διάλειμμα κάθε δύο ώρες, αν εργάζεστε σε υπολογιστή. Πάντως η κόπωση των ματιών μειώνεται ακόμα και με ένα πεντάλεπτο διάλειμμα.

Περιορίστε τη… λάμψη της οθόνης. Όσο πιο σκοτεινό είναι το περιβάλλον στο οποίο χρησιμοποιείτε τη φωτεινή οθόνη, τόσο περισσότερο κουράζονται τα μάτια σας. Φροντίστε, επομένως, να έχετε άπλετο φως στον χώρο όπου βρίσκεται ο υπολογιστής σας ή όταν κοιτάτε το κινητό σας.

Γυμνάστε τα… μάτια σας. Για να εξασκήσετε τα μάτια σας ακολουθήστε τον κανόνα 20-20-20. Κάθε 20 λεπτά κοιτάξτε μακριά από την οθόνη και εστιάστε σε ένα αντικείμενο που βρίσκεται 20 πόδια (μισό μέτρο) μακριά για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα.

Φροντίστε να ανοιγοκλείνετε τα μάτια σας πιο συχνά. Μπορεί να μην το συνειδητοποιούμε, αλλά όταν κοιτάζουμε σε οθόνες δεν ανοιγοκλείνουμε τα μάτια μας τόσο συχνά όσο θα έπρεπε, δηλαδή 15 φορές το λεπτό. Αυτό, όμως, εμποδίζει την ενυδάτωση των ματιών.

Κάντε τις οθόνες πιο φιλικές για τα μάτια σας. Μεγαλώστε το κείμενο στις οθόνες που χρησιμοποιείτε και μετακινήστε τα επίπεδα φωτισμού της οθόνης σας από το ψυχρό μπλε στο πιο θερμό κίτρινο. Σύμφωνα με έρευνες η συνεχής έκθεση σε μπλε φως μπορεί να βλάψει τον αμφιβληστροειδή.