Πώς το τρέξιμο «διώχνει» την κακή διάθεση




Δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι, οι οποίοι χρησιμοποιούν το τρέξιμο ως έναν τρόπο να χαλαρώνουν από το άγχος της ημέρας. Όπως έχει αποδειχθεί άλλωστε, πρόκειται για μια συνήθεια που βοηθάει σε καθοριστικό βαθμό να απαλλαγείτε από το στρες ενώ κάποιες τελευταίες έρευνες έχουν δείξει πως το τρέξιμο μπορεί να ανταγωνιστεί ακόμα και τη γιόγκα ως προς τις ευεργετικές δυνατότητές της σε ψυχολογικό επίπεδο.

Σύμφωνα μάλιστα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο περιοδικό Acta Psychologica, το τρέξιμο για μόλις τρία χιλιόμετρα βελτιώνει την αντίληψη, τη συγκέντρωση και τη συνολική διάθεση περισσότερο και από τον διαλογισμό.

Ερευνητές στη Γαλλία μελέτησαν τις επιδόσεις 101 φοιτητών του Πανεπιστημίου της Ρεμ πάνω σε δυο διαφορετικά σκέλη: το πρώτο είχε να κάνει με τα επίπεδα της ενέργειας και το δεύτερο με τις ευρύτερες δεξιότητες των δρομέων.

Στη συνέχεια, οι φοιτητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: μία που έτρεξε για περίπου 15 λεπτά και διανύοντας μια απόσταση τριών χιλιομέτρων γύρω από την πανεπιστημιούπολη και μια που παρέμεινε σε μια αίθουσα για να συμμετάσχει σε μια 15λεπτη χαλάρωση που περιελάμβανε ασκήσεις όπως ο διαλογισμός, η προοδευτική χαλάρωση των μυών και οι βαθιές αναπνοές.

Στη συνέχεια, οι μαθητές εξετάστηκαν εκ νέου ως προς τα επίπεδα της ενέργειάς τους αλλά και ως προς τις ευρύτερες δεξιότητές τους. Τα αποτελέσματα ήταν σαφή: όσοι συμμετείχαν στην ομάδα που έτρεξε για περίπου τρία χιλιόμετρα ήταν φανερά πιο αναβαθμισμένοι και στα δυο επίπεδα σε σχέση με εκείνους που επιδόθηκαν σε ασκήσεις μέσα στην αίθουσα.

Ο Φαμπιέν Λεγκράντ, ανώτερος καθηγητής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο και βασικός συγγραφέας της μελέτης, με ένα σημείωμά του στο Runner’s World όπου και ανέλυε τα αποτελέσματα της εν λόγω έρευνας, τόνισε ότι «ανάμεσα στις μεταβολές σε ψυχολογικό επίπεδο που συντελούνται μέσω του τρεξίματος είναι και τα αυξημένα συναισθήματα ενέργειας».

Ως προς την ίδια την έρευνα, εκείνοι που πήγαν για τρέξιμο επέστρεψαν πιο γεμάτοι και πιο συγκροτημένοι, γεγονός που βελτίωσε τις διαθέσεις τους και τους βοήθησε να επικεντρωθούν καλύτερα στα τεστ.

Με απλά λόγια, αν χρειάζεστε έναν γρήγορο τρόπο για να ενισχύσετε τη διάθεσή σας, ανεξάρτητα από το τι ώρα είναι, δεν έχετε παρά να τρέξετε για μερικά χιλιόμετρα μέσα σε περίπου 15 λεπτά.





Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook