Πώς να φας και να μην πάρεις βάρος στο πασχαλινό τραπέζι

Η περίοδος της νηστείας έφτασε στο τέλος της και πλέον αρχίζει το φαγοπότι του Πασχαλινού τραπεζιού. 

Αρχίζει με τα κόκκινα αβγά και η συνέχεια είναι γνωστή : μαγειρίτσα, σοκολατένια αβγά, τσουρέκι, πασχαλινά κουλουράκια, αρνί ή κατσίκι, εξοχικό, κοκορέτσι και πλήθος συνοδευτικών και άλλων εδεσμάτων.

Υπάρχει λοιπόν ένας τρόπος να φας όλα αυτά τα καλούδια και να μην πάρεις βάρος.

Πρώτα από όλα, και μαγειρίτσα θα φας και το κατσικάκι σου θα το γευτείς και τα λοιπά εδέσματα, απλά προσπάθησε να είναι μικρές οι μερίδες. Βάλε ένα μικρό «μεζέ» από όλα και έτσι θα ικανοποιήσεις και το μάτι και το στόμα. Μη φας δίχως αύριο γιατί δυστυχώς το αύριο είναι εδώ και έχει άρωμα καλοκαιριού.

Απόφυγε το ψωμί ή τις τηγανιτές πατάτες και προσπάθησε να συνοδέψεις το γεύμα σου με άφθονη σαλάτα ή λαχανικά που θα σε βοηθήσουν και να χορτάσεις πιο γρήγορα και παράλληλα οι φυτικές τους ίνες θα εμποδίσουν την απορρόφηση σημαντικής ποσότητας λιπαρών.

Όσον αφορά το αλκοόλ, πάντα με μέτρο. Ένα με δύο ποτηράκια κρασί είναι αρκετά να γιορτάσεις την ημέρα και να έρθεις στο κέφι. Το νερό επίσης θα συνοδέψει τα γεύματα σου υπέροχα και θα σε ενυδατώσει- καθώς και θα σε φουσκώσει αν πιεις και τα 2 ποτήρια νερό 20 λεπτά πριν ξεκινήσεις το γεύμα. Αν θες κάτι διαφορετικό, λίγο ανθρακούχο νερό με λεμόνι ή κάποιο αναψυκτικό light θα σου δώσουν το κάτι διαφορετικό για την ημέρα.

Είναι λογικό ότι μετά την στέρηση τόσων ημερών ( είτε νήστεψες μόνο την Μ Εβδομάδα, είτε νήστεψες όλη την Σαρακοστη) θα θέλεις να τα γευτείς όλα και γρήγορα. Τα γαστρεντερικά προβλήματα , τα φουσκώματα και η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση κάνουν την εμφάνισή τους συχνά πυκνά αυτές τις ημέρες.

Για να αποφύγεις όλα τα παραπάνω, είναι σημαντικό να δώσεις χρόνο στον εαυτό σου κατά την διάρκεια του γεύματος. Φάε αργά, μάσα καλά και απόλαυσε κάθε μπουκιά. Ακόμα, μην μπεις στον πειρασμό να ξαπλώσεις κατευθείαν μετά το γεύμα σου αλλά περίμενε τουλάχιστον μισή ώρα μετά.

Για να βοηθήσεις την διαδικασία της πέψης ένα ρόφημα, όπως πράσινο τσάι μετά το γεύμα είναι ιδανικό. Αν δεν είσαι φαν του πράσινου τσαγιού δοκίμασε την μέντα. Θα σε βοηθήσει εξίσου.

Και τι γίνεται με τα γλυκά; Σύμφωνα με το queen.gr, όπου και να κοιτάξεις υπάρχουν κουλουράκια, τσουρέκια και σοκολατάκια. Όλα τα παραπάνω είναι πλούσια σε ζάχαρη και σε λιπαρά και είναι πολύ εύκολο όταν ξεκινήσεις να τα τσιμπάς να χάσεις τον έλεγχο. Προσπάθησε να γεύεσαι κάθε ημέρα και από κάτι. Έχεις το χρόνο να τα ευχαριστηθείς και να φας από όλα.

Τέλος, από την Τρίτη του Πάσχα επέστρεψε στην διατροφική σου καθημερινότητα και την άσκηση. Μην ζυγιστείς την επόμενη ημέρα ακριβώς αλλά δώσε 2-3 ημέρες στον εαυτό σου να φύγει το φούσκωμα για να δεις αν πραγματικά έχεις βάλει βάρος … Αν κάνεις όλα τα παραπάνω, δεν χρειάζεται να ανησυχείς για τίποτα.