Το αλάτι είναι απαραίτητος ηλεκτρολύτης ουσιαστικής σημασίας για τη ζωή και φυσικά για τη γεύση των τροφών, όμως η υπερβολική κατανάλωσή του έχει συνδεθεί με τον κίνδυνο υπέρτασης, καρδιαγγειακών νοσημάτων και εγκεφαλικών επεισοδίων.

Παρόλο που η συνιστώμενη ημερήσια δόση δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 2,5 με 3 γρ. νατρίου (περίπου 1 κουταλάκι) και να μειώνεται στο μισό κουταλάκι για όσους εμφανίζουν πρόβλημα υπέρτασης, οι περισσότεροι άνθρωποι τρώνε πολύ περισσότερο, καθώς το 75% της ποσότητας που καταναλώνουν είναι “κρυμμένο” σε διάφορες τροφές.

Για να μειώσετε την πρόσληψη του αλατιού, ειδικά της ποσότητας που είναι “κρυμμένη”, ακολουθήστε τα παρακάτω tips:

  1. Αρχίστε σταδιακά να μειώνετε την ποσότητα αλατιού που βάζετε στο φαγητό που μαγειρεύετε σπίτι.
  2. Ελέγχετε προσεκτικά τις ετικέτες των συσκευασμένων τροφίμων για να εντοπίζετε τις λέξεις αλάτι, νάτριο, sodium και διάφορες παραλλαγές που τις περιέχουν (λ.χ. νιτρώδες νάτριο κλπ).
  3. Για να ανακαλύψετε πόσο αλάτι περιέχουν τα τρόφιμα που αναγράφουν νάτριο στην θρεπτική/διατροφική αξία τους, πολλαπλασιάστε με το 2,5.
  4. Ένα τρόφιμο περιέχει πολύ αλάτι, όταν το νάτριο υπερβαίνει τα 1,25 γραμμάρια ανά 100 γραμμάρια τροφίμου.
  5. Αντιθέτως περιέχει λίγο αλάτι, όταν η ποσότητά του είναι χαμηλότερη από 0,25 γραμμάρια ανά 100 γραμμάρια τροφίμου.



ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Αφήστε το σχόλιό σας