Οι… σωστοί καρδιακοί παλμοί για κάθε ηλικία και πώς να τους ρίξετε αν είναι υψηλοί

Πώς θα μετρήσετε τους παλμούς σας και τι συμβαίνει αν αυτοί είναι υψηλοί

Πόσοι είναι οι παλμοί της καρδιάς σας; Τι σημαίνει αν αυτοί είναι πολύ υψηλοί; Μπορείτε να τους ρίξετε; Και αν ναι, με ποιον τρόπο;

Οι χαμηλοί παλμοί της καρδιάς είναι ένδειξη καλής υγείας, αλλά όταν αυτοί αυξάνονται πολύ παράλληλα αυξάνεται και ο κίνδυνος επιπλοκών, όπως είναι το έμφραγμα, το εγκεφαλικό ή η καρδιακή ανεπάρκεια. Η αύξηση, επίσης, των παλμών προκαλεί πόνο στο στήθος, δύσπνοια και αίσθημα αδυναμίας.

Αν αναρωτιέστε πόσοι είναι οι παλμοί της καρδιάς σας, δεν έχετε παρά να τους μετρήσετε. Η ιδανική ώρα είναι το πρωί και συγκεκριμένα αμέσως μόλις ξυπνήσετε.

Πώς να τους μετρήσετε

  • Ξαπλώστε ή καθίστε αναπαυτικά σε μια καρέκλα.
  • Τοποθετήστε τον δείκτη και το μεσαίο δάχτυλο στον λαιμό, ακριβώς δίπλα από την τραχεία.
  • Για να μετρήσετε τους παλμούς στο χέρι, τοποθετήστε τα δύο δάχτυλα ανάμεσα στο οστό και στον τένοντα της εσωτερικής πλευράς του καρπού, ακριβώς επάνω στην κερκιδική αρτηρία.
  • Μόλις βρείτε τον παλμό, μετρήστε τους χτύπους σε διάστημα 30 δευτερολέπτων με τη βοήθεια χρονόμετρου και πολλαπλασιάστε επί δύο για να βρείτε τους παλμούς ανά λεπτό.

Ο παρακάτω πίνακας σας δείχνει ποιους παλμούς πρέπει να έχετε ανάλογα με την ηλικίας σας:

Πώς να ρίξετε τους παλμούς άμεσα

Αν διαπιστώσετε ότι οι παλμοί σας είναι υψηλοί, τότε πάρτε βαθιές αναπνοές
κάντε έναν σύντομο περίπατο σε μέρος με πολύ πράσινο αν είναι δυνατόν, ένα χαλαρωτικό μπάνιο ή – αν έχετε ξαναδοκιμάσει – κάντε γιόγκα.

Σε γενικές γραμμές πάντως μπορείτε κάνετε τα εξής:

  1. Να ασκήστε τακτικά
  2. Να ενυδατώνεστε σωστά καθώς η σωστή ενυδάτωση του οργανισμού (νερό, χυμοί, φρούτα, λαχανικά) βοηθά την καλύτερη λειτουργία της καρδιάς
  3. Να πίνετε αλκοόλ με μέτρο, για να μην καταπονείται ο οργανισμός στην προσπάθειά του να το αποβάλλει
  4. Να επιλέγετε τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά (εσπεριδοειδή, καρύδια, χρωματιστά λαχανικά, μπρόκολο, πράσινο τσάι) που συμβάλλουν στον καλύτερο έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και των παλμών της καρδιάς
  5. Να κοιμάστε όσο έχει ανάγκη ο οργανισμός σας, καθώς η χρόνια έλλειψη ύπνου διαταράσσει τη λειτουργία όλων των συστημάτων του σώματος
  6. Να διατηρείτε ένα υγιές βάρος, για να μην επιβαρύνεται η καρδιά.

Με πληροφορίες από Onmed.gr