Επιστημονικά… τρικς για να κοιμόμαστε εύκολα το βράδυ

Η αϋπνία είναι πράγματι κάτι πολύ ενοχλητικό. Να στριφογυρίζεις στο κρεβάτι, να μην υπάρχει υποψία νύστας και να αγχώνεσαι ότι αν δεν καταφέρεις να κοιμηθείς αρκετές ώρες δεν θα έχεις κουράγιο να ξυπνήσεις και να πας στη δουλειά. Και αυτό το άγχος σου προκαλεί ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα, καθώς δεν σε αφήνει να χαλαρώσεις. Πριν απελπιστείς, δοκίμασε 6 επιστημονικά τρικς για… όνειρα γλυκά.   

Αν δεν μπορείς να κοιμηθείς, σήκω από το κρεβάτι. Επιστήμονες υποστηρίζουν ότι αν έχεις ένταση στο κρεβάτι λόγω αϋπνίας, τότε θα συνδέσεις με αρνητικά συναισθήματα το μέρος στο οποίο κοιμάσαι. Μια λύση είναι να διαβάσεις ένα βιβλίο στον καναπέ μέχρι να νυστάξεις.

Κλείσε το κινητό σου. Το μπλε φως που εκπέμπει η οθόνη μπορεί να ξεγελάσει τον εγκέφαλό σου νομίζοντας ότι είναι μέρα. Δώσε στον εαυτό σου 30 λεπτά μακριά από ηλεκτρονικές συσκευές.

Δοκίμασε τον διαλογισμό και τη χαλάρωση. Το σώμα σου θα παράγει ορμόνες του στρες αν είσαι αγχωμένος στο κρεβάτι. Δοκίμασε να χαλαρώσεις ένα μέρος του σώματός σου κάθε φορά. Ξεκίνα από τις πατούσες και προχώρα αργά αργά προς τα πάνω. Πολλοί καταφέρνουν να κοιμηθούν πριν ακόμα φτάσουν στο κεφάλι.

Μπορεί να ακούγεται παράδοξο, αλλά προσπάθησε να μείνεις ξύπνιος. Είναι πιο εύκολο να κοιμηθείς αν δεν σου έχει γίνει εμμονή ο ύπνος. Αν αποκτήσεις αντίθετα εμμονή με το να μείνεις ξύπνιος, θα σου είναι πιο εύκολο να αποκοιμηθείς.

Διατήρησε μια ρουτίνα. Όσο πιο σταθερό είναι το ωράριό σου, τόσο πιο εύκολα ο οργανισμός σου θα κατανοεί ότι είναι ώρα να χαλαρώσει για να αποκοιμηθεί.

Απασχοληθείτε με κάτι χωρίς… λόγο, όπως να μετράς από το 100 προς το 0 αφαιρώντας 3 αριθμούς κάθε φορά. Επιστήμονες υποστηρίζουν ότι όσο πιο βαρετή είναι αυτή η ασχολία, τόσο πιο γρήγορα θα κοιμηθείς.