Μπορεί όταν απολαμβάνουμε τα παραδοσιακά γλυκά των Χριστουγέννων, τους κουραμπίεδες, τα μελομακάρονα και τις δίπλες, να σκεφτόμαστε κυρίως τις θερμίδες τους, όμως τα γλυκά αυτά είναι και θρεπτικά.

Όπως αναφέρει το Logodiatrofis.gr, είναι σημαντικό να αποφεύγουμε τις υπερβολές, όταν τρώμε γλυκά στις γιορτές, καθώς ό,τι τρώμε με μέτρο δεν θα μας δημιουργήσει πρόβλημα.

Ποια είναι, όμως, αναλυτικά η θρεπτική αξία κάθε γλυκού ξεχωριστά;

Τα μελομακάρονα παρασκευάζονται χωρίς βούτυρο, επομένως δεν περιέχουν κορεσμένα λιπαρά, δηλαδή εκείνα τα λιπαρά που βλάπτουν την υγεία μας. Αντιθέτως, η παρασκευή τους με ελαιόλαδο, αλλά και τα καρύδια που περιέχουν, προσφέρουν στον οργανισμό τόσο μονοακόρεστα, όσο και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, ρυθμίζοντας έτσι το λιπιδαιμικό προφίλ του οργανισμού, προστατεύοντάς μας από τη δημιουργία αθηρωματικών πλακών. Το μέλι επίσης αποτελεί πλούσια πηγή βιταμινών, καλίου, ασβεστίου και αντιοξειδωτικών συστατικών. Ένα μελομακάρονο 30γρ. αποδίδει στον οργανισμό 130 θερμίδες και 6,28γρ. λίπους.

Οι κουραμπιέδες εξαιτίας της παρασκευής τους με βούτυρο περιέχουν κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη, ενώ η παρουσία της ζάχαρης δεν προσφέρει θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό. Ωστόσο, τα αμύγδαλα που περιέχουν, αποτελούν άριστη πηγή αντιοξειδωτικής βιταμίνης Ε και μαγνησίου, καλή πηγή πρωτεϊνών και φυτικών ινών, ενώ παράλληλα προσφέρουν κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα. Ένας κουραμπιές 30γρ. αποδίδει στον οργανισμό 150 θερμίδες και 8,55γρ. λίπους.

Οι δίπλες είναι χαμηλότερες σε θερμίδες και λιπαρά. Προτιμήστε για την παρασκευή τους τη χρήση ελαιολάδου και όχι σπορέλαιου ώστε να επωφεληθείτε από τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και τα αντιοξειδωτικά συστατικά που περιέχονται στο ελαιόλαδο. Παράλληλα, το μέλι και η κανέλα προσδίδουν αντισηπτικές και αντιφλεγμονώδεις δράσεις, ενώ το σουσάμι και τα καρύδια, που συχνά χρησιμοποιούνται ως γαρνιτούρα στις δίπλες, δρουν προστατευτικά στο καρδιαγγειακό σύστημα εξαιτίας των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων που περιέχουν. Μία δίπλα 45γρ. αποδίδει στον οργανισμό 150 θερμίδες και 3,5γρ. λίπους.



ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Αφήστε το σχόλιό σας