Διατροφικές οδηγίες για το γεύμα της Πρωτοχρονιάς

Αν έχετε επιλέξει αυτή τη γεμάτη πειρασμούς εποχή για να κάνετε διατροφή ή ανησυχείτε ότι θα προσθέσετε κιλά τρώγοντας ανεξέλεγκτα αυτές τις μέρες, δοκιμάστε μερικές έξυπνες λύσεις για να απολαύσετε το πρωτοχρονιάτικο γεύμα χωρίς τύψεις.

Δείτε τι μπορείτε να κάνετε, σύμφωνα με τον διατροφολόγο, Πάρη Παπαχρήστο, όπως αναφέρει το Med Nutrition:

– Μην παραλείπετε γεύματα κατά την διάρκεια της ημέρας, απλώς μετριάστε τα σε θερμίδες. Έτσι θα απολαύσετε τα γιορτινά φαγητά, λιγότερο πεινασμένοι και περισσότερο συγκρατημένοι.

– Μειώστε το αίσθημα της πείνας πριν καθίσετε στο γιορτινό τραπέζι. Αυτό μπορείτε να το πετύχετε, τρώγοντας ένα μικρό, χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και θερμίδες μικρογεύμα, όπως ένα φρούτο.

– Μη στερείστε! Η στέρηση από τα παραδοσιακά γιορτινά φαγητά και γλυκά, ή το αίσθημα των ενοχών όταν τα απολαμβάνετε, δεν αποτελεί υγιεινή στρατηγική διατροφής.

– Μπορείτε να επιλέξετε διακριτικά από το μπουφέ τρόφιμα με λιγότερες θερμίδες, έτσι οι καλεσμένοι και οι οικοδεσπότες δύσκολα θα καταλάβουν τη διαφορά.

– Μην τσιμπολογάτε ό,τι βρίσκετε μπροστά σας. Γεμίστε το πιάτο σας με όλα όσα σκοπεύετε να δοκιμάσετε. Φροντίστε μεγάλο μέρος του πιάτου να καταλαμβάνουν τρόφιμα υγιεινά, εύγευστα και ολιγοθερμιδικά, όπως είναι τα βραστά, ή φρέσκα λαχανικά, τα τυριά με χαμηλά λιπαρά κλπ.

– Αποφεύγετε να έχετε πολλά πιάτα στο τραπέζι και να «τσιμπάτε» με το χέρι, αντί γι’ αυτό χρησιμοποιείτε μαχαιροπήρουνα.

– Η αποφυγή του αλκοόλ ίσως είναι αναπόφευκτη, όμως η κατανάλωση του αλκοόλ με μέτρο είναι σημαντική, κυρίως αν μετά έχετε να οδηγήσετε.