03-06-2020

Νέα μελέτη για τον κορονοϊό: Πώς σχετίζεται η βιταμίνη D με τον Covid-19

Με βάση τη συγκεκριμένη έρευνα που είναι σε πρώιμο στάδιο, οι άνθρωποι με χαμηλά επίπεδα της συγκεκριμένες βιταμίνης κινδυνεύουν ακόμα και να πεθάνουν

Μια νέα μελέτη ήρθε στο φως της δημοσιότητας για τον κορονοϊό, που μπορεί να είναι ακόμα σε προκαταρκτικό στάδιο, αλλά δείχνει ότι τα χαμηλά επίπεδα βίταμίνης D στον οργανισμό τον κάνουν ακόμα πιο ανοχύρωτο στον Covid-19.

Συγκεκριμένα, η έρευνα συνέκρινε τον μέσο όρο επιπέδων Βιταμίνης D σε 20 ευρωπαϊκές χώρες με τα κρούσματα κορονοϊού και την θνησιμότητα από αυτά.

Τα στοιχεία έδειξαν ότι υπάρχει μια πειστική συσχέτιση σε χώρες όπου υπήρχαν χαμηλά επίπεδα Βιταμίνης D και είχαν την μεγαλύτερη θνησιμότητα από τον κορονοϊό. Η μελέτη η οποία είναι σε πολύ προκαταρκτικό στάδιο δεν μπορεί πάντως να πει με βεβαιότητα ότι η Βιταμίνη D είναι η ατία της μεγάλης θνησιμότητας.


Οι επιστήμονες από το Ίδρυμα «Queen Elizabeth» και από το Πανεπιστήμιο «East Anglia» γράφουν στην μελέτη τους: «Πιστεύουμε ότι μπορούμε να συστήσουμε την χορήγηση συμπληρωμάτων Βιταμίνης D ως προστασία από τον SARS-CoV2».

Διαβάστε εδώ τη σχετική έρευνα.

Πώς λειτουργεί η Βιταμίνη D με βάση τις έρευνες – Ποιες τροφές την εμπεριέχουν

Με βάση μελέτες που έχουν γίνει, η βιταμίνη D υπάρχει με φυσικό τρόπο σε μικρές ποσότητες σε μερικές τροφές, όπως τα λιπαρά ψάρια (ρέγκα, σκουμπρί, σαρδέλες και τόνος). Για να γίνει η βιταμίνη D περισσότερο διαθέσιμη, προστίθεται τεχνητά σε γαλακτοκομικά προϊόντα, χυμούς και δημητριακά.


Η περισσότερη βιταμίνη D (το 80-90% που χρειάζεται το σώμα) παράγεται, ωστόσο, στον οργανισμό μέσω της απευθείας έκθεσης στο ηλιακό φως. Η βιταμίνη D μπορεί επίσης να παραχθεί στο εργαστήριο ως φάρμακο/συμπλήρωμα διατροφής.

Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για τη ρύθμιση του ασβεστίου και του φωσφόρου στο σώμα. Επίσης, παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της σωστής δομής των οστών.


Η έκθεση στον ήλιο είναι ένας εύκολος και αξιόπιστος τρόπος για τους περισσότερους ανθρώπους για να πάρετε τη βιταμίνη D που χρειάζεστε. Η απευθείας έκθεση του δέρματος στο φως του ήλιου δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα (για χρονικό διάστημα ίσο με το 1/4 του χρόνου στον οποίο μπορεί να πάθετε ήπιο ηλιακό έγκαυμα) είναι αρκετή για να παράγει όση βιταμίνη D σας είναι απαραίτητη. Ο αναγκαίος χρόνος έκθεσης στον ήλιο διαφέρει ανάλογα με την ηλικία, τον τύπο του δέρματος, την εποχή, την ώρα της ημέρας κ.λπ.

Είναι εκπληκτικό το πόσο γρήγορα τα επίπεδα βιταμίνης D στον οργανισμό μπορεί να αποκατασταθούν από το φως του ήλιου. Μόλις 6 ημέρες περιστασιακής έκθεσης στον ήλιο χωρίς αντηλιακό ισούται με έως και 49 ημέρες χωρίς έκθεση στον ήλιο. Το σωματικό λίπος δρα σαν ένα είδος μπαταρίας αποθήκευσης για τη βιταμίνη D. Κατά τις περιόδους έκθεσης στο ηλιακό φως, η βιταμίνη D αποθηκεύεται στο λίπος και στη συνέχεια απελευθερώνεται, όταν το φως του ήλιου υποχωρεί.

Πηγές: researchsquare.com, iatropedia.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Tο altsantiri.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.