21-04-2021

Tips για υγιεινά γλυκά με λιγότερες θερμίδες στις γιορτές

Μελομακάρονα, κουραμπιέδες και σοκολατένια γλυκά έχουν την τιμητική τους στις γιορτές. Μπορεί η απόλαυση να είναι δεδομένη, αλλά δεδομένα είναι και η πρόσληψη ζάχαρης, τα αυξημένα λιπαρά και οι… τύψεις για τις πολλαπλές διατροφικές ατασθαλίες των Χριστουγέννων.

Πώς θα καταφέρουμε να συνδυάσουμε απόλαυση και υγιεινή διατροφή και στα γλυκίσματα; Ας δούμε μερικά tips:

Προσέχουμε το μέγεθος της μερίδας του γλυκού που καταναλώνουμε. Λίγα κομμάτια από την αγαπημένη μας σοκολάτα ή ένα μικρό τυλιχτό γλύκισμα της επιλογής μας είναι εντάξει για καθημερινή κατανάλωση. Καλύτερα όμως να περιορίσουμε τις γλυκές διατροφικές υπερβάσεις σε 1-2 φορές/εβδομάδα.

Εντάσσουμε το επιδόρπιο στο πρόγραμμα διατροφής μας, δηλαδή καλύτερα να το καταναλώνουμε σαν ενδιάμεσο σνακ με λίγους ξηρούς καρπούς και προτιμούμε τα σπιτικά γλυκά, όπως γλυκά του κουταλιού, σιμιγδαλένιο χαλβά, μουσταλευριά, καρυδόπιτα, σπιτικό παστέλι, μηλόπιτα, τα καταναλώνουμε, όμως, και αυτά σε μικρές ποσότητες.

Κοιτάμε τη διατροφική ετικέτα των συσκευασμένων γλυκισμάτων, αναζητώντας όσο έχουν λιγότερα σάκχαρα και θερμίδες.

Παρασκευάζουμε τα αγαπημένα μας γλυκά στο σπίτι, βελτιώνοντας την ποιότητά τους. Για παράδειγμα χρησιμοποιούμε αλεύρι ολικής άλεσης αντί για το αντίστοιχο λευκό, ελαιόλαδο σαν βασική λιπαρή ύλη αντί για βούτυρο, μαύρη σοκολάτα αντί για πραλίνα και αντικαθιστούμε μέρος της ζάχαρης με ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά, όπως η στέβια. Έτσι δημιουργούμε γλυκά με λιγότερα σάκχαρα και θερμίδες.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ