18-04-2021

Αυτές είναι οι δέκα τροφές που σαμποτάρουν τον ύπνο

Τι πρέπει να αποφεύγετε να τρώτε πριν πέσετε στο κρεβάτι

Πολλοί είναι οι άνθρωποι που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τον ύπνο τους. Εκτός από τις σχετικές διαταραχές αλλά και το άγχος και την πίεση, «υπεύθυνα» για την αυπνία μπορεί να είναι και ορισμένα τρόφιμα που προκαλούν υπερένταση στον οργανισμό.

Σύμφωνα με τη διατροφολόγο, Μπριάνα Ροντρίγκεζ κάποια συστατικά που βρίσκονται τόσο σε τρόφιμα, όσο και σε ποτά, μας κρατούν ξύπνιους. Και αυτά είναι τα εξής:

1.Πικάντικα τρόφιμα

Τα δυνατά μπαχαρικά, συχνά προκαλούν καούρα και δυσπεψία, που μπορούν να επιδεινωθούν όταν ξαπλώνουμε. Προτιμήστε να τα φάτε νωρίτερα μέσα στην ημέρα, όταν έχετε αρκετό χρόνο για να χωνέψετε.

2.Αλκοόλ

Αν και το αλκοόλ βοηθά μερικούς να κοιμηθούν, μελέτες έχουν δείξει ότι στην πραγματικότητα μας εμποδίζει να κοιμηθούμε. Το αλκοόλ μάλιστα, μπορεί να μας προκαλέσει ανήσυχο ύπνο, με αποτέλεσμα να σηκωθούμε κουρασμένοι.

3.Καφές

Για όσους  είναι ευαίσθητοι στην καφεΐνη, η κατανάλωσή του μπορεί να προκαλέσει προβλήματα. Αν έχετε θέμα με τον καφέ, μην τον πιείτε τουλάχιστον 6 ώρες πριν ξαπλώσετε.

4.Μαύρη σοκολάτα

Η μαύρη σοκολάτα περιέχει καφεΐνη, ως εκ τούτου δεν συνίσταται η κατανάλωσή της λίγη ώρα πριν τον ύπνο.

5.Ντομάτες και σάλτσα ντομάτας

Περιέχουν ένα αμινοξύ που ονομάζεται τυραμίνη, το οποίο ενεργοποιεί την απελευθέρωση της νορεπινεφρίνης. Αυτή η χημική ουσία ενισχύει την εγκεφαλική δραστηριότητα, με τη σειρά της καθυστερώντας την ικανότητά σας να κοιμηθείτε.

6.Πίτσα

Συνήθως  περιέχει σάλτσα ντομάτας, η οποία  όπως προαναφέραμε μπορεί να επηρεάσει το στομάχι. Αρνητικό για τον ύπνο εάν έχετε προσθέσει κόκκινο πιπέρι στην πίτσα.

7.Σόδα

Περιέχει ζάχαρη και άδειες θερμίδες. Όταν την πίνετε το βράδυ και αμέσως πέφτετε στο κρεβάτι, η πέψη σας επιβραδύνεται και το σώμα σας θα αποθηκεύσει τις θερμίδες αντί να τις χρησιμοποιήσει για ενέργεια. Η σόδα περιέχει επίσης καφεΐνη.

8.Παστό κρέας και τυρί

Όπως και με τις ντομάτες, τα παστά κρέατα και τα τυριά είναι μια άλλη ύπουλη πηγή τυραμίνης, το αμινοξύ που ενισχύει την εγκεφαλική δραστηριότητα και μπορεί να μας κάνει  να νιώθουμε εγρήγορση.

9.Λιπαρά, ζαχαρούχα τρόφιμα

Πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι αυτά τα τρόφιμα συνδέονται με διαταραγμένο ύπνο, ενώ τα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες, χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γεύματα, βοήθησαν τους συμμετέχοντες να κοιμηθούν γρηγορότερα.

10.Τα εσπεριδοειδή

Τα εσπεριδοειδή είναι διουρητικά. Αν τα καταναλώσετε πριν από τον ύπνο, μπορεί κατά τη διάρκεια της νύχτας να χρειαστεί να επισκεφθείτε συχνά την τουαλέτα αντί να απολαύσετε ένα ξεκούραστο βράδυ.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ