17-05-2021

Αδυνάτισμα στον ύπνο; – Να πώς γίνεται με 3+1 απλούς τρόπους

Ο ύπνος μπορεί να γίνει σύμμαχός σας στην προσπάθεια απώλειας βάρους, με την προϋπόθεση ότι τηρείτε κάποιους πάρα πολύ σημαντικούς κανόνες.

Δείτε λοιπόν τι πρέπει να κάνετε αν θέλετε να χάνετε βάρος ενώ κοιμάστε.

Πρωτεΐνη πριν τον ύπνο

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Φλόριντα διαπίστωσαν ότι οι άνδρες που κατανάλωναν 30 γραμμάρια πρωτεΐνης πριν κοιμηθούν είχαν υψηλότερο μεταβολικό ρυθμό ηρεμίας (οι θερμίδες που «καίει» το σώμα σε κατάσταση ανάπαυσης) το επόμενο πρωί, συγκριτικά με όσους δεν είχαν φάει τίποτα πριν κοιμηθούν. Η πρωτεΐνη συμβάλλει επίσης στην αύξηση της μυϊκής μάζας ενώ κοιμάστε.

Απόλυτο σκοτάδι

Κλείνετε τα παράθυρα και τα παντζούρια, βάλτε σκούρες κουρτίνες στο δωμάτιο και κλείνετε την τηλεόραση ή οποιαδήποτε άλλη συσκευή εκπέμπει φως. Όταν βρίσκεστε στο απόλυτο σκοτάδι, το σώμα παράγει μελατονίνη, η οποία βοηθά τον ύπνο αλλά και την παραγωγή του «καλού» καφέ λίπους που βοηθά στο κάψιμο περισσότερων θερμίδων.

Χαμηλώστε τη θερμοκρασία

Ο ύπνος σε ψυχρότερες θερμοκρασίες σας βοηθά να κάψετε περισσότερες θερμίδες. Μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που κοιμούνταν σε περιβάλλον με θερμοκρασία 18 βαθμούς Κελσίου, έκαψαν κατά 7% περισσότερες θερμίδες συγκριτικά με όσους κοιμούνταν σε θερμότερα υπνοδωμάτια. Ο λόγος είναι ότι το σώμα καίει περισσότερες θερμίδες για να σταθεροποιήσει τη θερμοκρασία του.

Μακριά από ηλεκτρονικές συσκευές

Σβήστε τις οθόνες και τις ηλεκτρονικές συσκευές πριν πάτε για ύπνο. Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ ανακάλυψαν ότι το μπλε φως που εκπέμπουν τα τάμπλετς και τα κινητά διακόπτει την παραγωγή μελατονίνης και διαταράσσει τον μεταβολισμό. Άλλη έρευνα έχει συνδέσει την πολύωρη παρακολούθηση τηλεόρασης με υψηλότερα τριγλυκερίδια.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ