Το Facebook ανακοίνωσε 2,27 δισ. μηνιαίους χρήστες και ικανοποιητικά κέρδη (εικόνες)

Ένα χρόνο μετά το πέρασμα στους 280 χαρακτήρες οι αναρτήσεις στο Twitter έγιναν πιο σύντομες

Το Facebook έκανε γνωστό ότι στο τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2018 είχε 2,27 δισεκατομμύρια μηνιαίους χρήστες (που το χρησιμοποιούν δηλαδή έστω μια φορά το μήνα), κατά περίπου 10% περισσότερους σε σχέση με τους 2,07 δισεκατομμύρια χρήστες που είχε πριν ένα έτος.

Οι περισσότεροι νέοι χρήστες προέρχονται, όμως, από αναπτυσσόμενες χώρες (Ινδία, Ινδονησία, Φιλιππίνες κ.α.), ενώ σε ΗΠΑ και Ευρώπη η βάση των χρηστών εμφανίζει στασιμότητα – αν όχι μείωση ιδίως μεταξύ των νέων.

Τα -υψηλότερα του αναμενομένου από τους αναλυτές- κέρδη του τρίτου τριμήνου της εταιρείας έφθασαν τα 5,14 δισεκατομμύρια δολάρια, εμφανίζοντας αύξηση 9% σε σχέση με την κερδοφορία του αντίστοιχου περυσινού τριμήνου. Τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 13,73 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 33% έναντι του 2017.

«Σε γενικές γραμμές, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις προκλήσεις που έχει αντιμετωπίσει φέτος το Facebook, τα οικονομικά αποτελέσματά του είναι αξιοπρεπή» σχολίασε η αναλύτρια Ντέμπρα Ουίλιαμσον της εταιρείας eMarketer.

Η μετοχή του Facebook κινήθηκε ελαφρώς ανοδικά (κατά περίπου 3%) στο αμερικανικό χρηματιστήριο μετά την ανακοίνωση της εταιρείας, γεγονός ενδεικτικό ότι και οι επενδυτές μάλλον ικανοποιήθηκαν.

Εδώ και περίπου δύο χρόνια (βασικά μετά τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ το 2016), το Facebook έχει εμπλακεί σε μια ολοένα πιο δύσκολη και πολυδιάστατη δημόσια συζήτηση για το αν κάνει κακό στη δημοκρατία αλλά και στην υγεία των ανθρώπων, αν διευκολύνει την διασπορά ψευδών ειδήσεων, την ρητορική του μίσους και την διαρροή προσωπικών δεδομένων των χρηστών κ.α. Για όλα αυτά, ο επικεφαλής του Μαρκ Ζάκερμπεργκ έχει υποσχεθεί λύσεις και ήδη το Facebook καταβάλλει προσπάθειες σε πολλά «μέτωπα». Το πόσο αποτελεσματικά, θα φανεί στο μέλλον.

****

Ένα χρόνο αφού διπλασίασε τον αριθμό των χαρακτήρων που μπορούν να περιέχουν οι αναρτήσεις, το Twitter παρατήρησε ότι παραδόξως τα μηνύματα στην πλατφόρμα του έγιναν πιο μικρά και πιο ευγενικά, ανακοίνωσε Τρίτη (30/10) ο ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης.

Στα αγγλικά οι αναρτήσεις στο Twitter περιέχουν κατά μέσο όρο 33 χαρακτήρες, δηλαδή έναν λιγότερο σε σχέση με την περίοδο που ο ανώτατος αριθμός χαρακτήρων ήταν 140. Μόνο το 1% των tweets έφτασαν τους 280 χαρακτήρες, ενώ το 12% ξεπέρασε τους 140.

Το Twitter παρατήρησε επίσης ότι «με τους 280 χαρακτήρες οι άνθρωποι λένε περισσότερο “ παρακαλώ” (αύξηση 54%) και “ ευχαριστώ” (αύξηση 22%)» και χρησιμοποιούν λιγότερο συντμήσεις. Οι τάσεις αυτές παρατηρούνται σε όλες τις γλώσσες στις οποίες διπλασιάστηκε ο αριθμός των χαρακτήρων, διευκρίνισε το κοινωνικό δίκτυο.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)