30-12-2020

Formula 1: Πώς σώθηκε ο Γκροζάν από το τρομακτικό ατύχημα – Τα 32″ του τρόμου μέσα στη φωτιά (video)

«Κόβουν» την ανάσα οι συγκλονιστικές στιγμές που εκτυλίχθηκαν κατά τη διάρκεια του Grand Prix της Formula 1 την Κυριακή στο Μπαχρέιν - Το Halo και η πυρίμαχη στολή

Στο… στρίμωγμα του πρώτου γύρου, ο Ρομάν Γκροζάν έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου της Haas και ακολούθησε το χάος στο Grand Prix της Formula 1 στο Μπαχρέιν την Κυριακή (29/11). Οι στιγμές που εκτυλίχθηκαν ήταν συγκλονιστικές, πολλοί έτρεμαν μέχρι να δουν τον γάλλο πιλότο να βγαίνει μέσα από τη φωτιά, μετά από περίπου μισό λεπτό (έμεινε μέσα 32 δευτερόλεπτα ενώ η πυρίμαχη στολή που φορούσε άντεχε άλλα πέντε).

Το μονοθέσιο έπεσε πάνω στις μπαριέρες, στο συγκεκριμένο σημείο που θεωρητικά δεν είναι ιδιαίτερης επικινδυνότητας, ήταν συμβατικές, κόπηκε στα δυο, έγινε έκρηξη, αλλά ο Ρομάν Γκροζάν βγήκε από την κόλαση ζωντανός, έχοντας λίγα εγκαύματα στα χέρια και στα πίδα και χτυπήματα και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο στρατιωτικό νοσοκομείο BDF (έστειλε και ξεχωριστό μήνυμα με γάζες στα χέρια).

Τι συνέβη; Πώς το κεφάλι του δεν έπαθε τίποτα; Αποδείχτηκε το πόσο σημαντικόκομμάτι στη Formula 1 είναι η ασφάλεια. Τι ρόλο έπαιξε το Halo (αυτό το κομμάτι που είναι μπροστά από το κεφάλι του οδηγού, που μπήκε, όταν έφυγε κομμάτι από μπροστινό μονοθέσιο και είχε καρφωθεί στο κράνος πιλότου που ακολουθούσε) και η πυρίμαχη στολή


Ας δούμε τι αναφέρει το «newsauto.gr»:

Στα σημεία επικινδυνότητας, στις εξόδους των στροφών κτλ, οι πίστες εφοδιάζονται με νέας τεχνολογίας μπαριέρες τύπου TechPro, που απορροφούν μέρος της σύγκρουσης. Ως αποτέλεσμα, σε ένα σημείο όπου ο Ρομάν Γκροζάν είχε αναπτύξει ταχύτητα άνω των 200 km/h, η σύγκρουση που ακολούθησε ήταν σφοδρή.

Τόσο σφοδρή που το μονοθέσιό του κόπηκε στα δύο – πράγμα που δεν βλέπουμε στη σύγχρονη Formula 1. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να προκύψει φωτιά αφού στο σημείο εκείνο βρίσκεται και το ρεζερβουάρ, το οποίο στην εκκίνηση των αγώνων έχει 110 kg καυσίμου.


Η έκρηξη ήταν σοκαριστική αλλά αυτή καθ’ αυτή δεν αποτελούσε κίνδυνο. Ας δούμε όμως τι έσωσε τον 34χρονο οδηγό, επιβεβαιώνοντας τα εντυπωσιακά στάνταρ ασφαλείας της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αφού στο παρελθόν θα κάναμε λόγο για δυστύχημα.

Το βασικότερο ήταν το Halo, το σύστημα ασφαλείας που εισήχθη στο σπορ το 2018 και είναι υποχρεωτικό. Πρόκειται για μία κατασκευή από τιτάνιο, σχεδιασμένη να προστατεύει το κεφάλι του οδηγού. Καθώς το μπροστινό μέρος του μονοθεσίου χώθηκε ανάμεσα στις μπαριέρες, το halo, όπως φυσικά και η παροιμιώδης αντοχή του κόκπιτ που έμεινε ανέπαφο, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο να μη τραυματιστεί ο Ρονάμ Γκροζάν και κυρίως, να διατηρήσει τις αισθήσεις του.

Επόμενο σωτήριο στοιχείο, ήταν η πυρίμαχη στολή. Φτιαγμένη από το ειδικό υλικό Nomex, αντιστέκεται ακόμα και σε θερμοκρασίες της τάξης των 800 βαθμών Κελσίου για περισσότερα από 11 δευτερόλεπτα. Και αυτό το υλικό δεν αφορά μόνο στη στολή αλλά και στα εσώρουχα αλλά και τις κάλτσες των οδηγών.


Ένα τρίτο στοιχείο αφορά στην εκπαίδευση των οδηγών. Υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες που επιβάλει η παγκόσμια ομοσπονδία μηχανοκινήτου αθλητισμού και σύμφωνα με αυτές, οι πιλότοι της F1 εκπαιδεύονται στον ταχύ απεγκλωβισμό.

Όπως μαρτυρά το συγκλονιστικό βίντεο από το Σακχίρ, ο Grosjean διατήρησε τις αισθήσεις του και κατάφερε να απεγκλωβιστεί μόνος του από το κόκπιτ, την ώρα που όλα είχαν γίνει παρανάλωμα του πυρός. Με την προσωπίδα του κράνους του σχεδόν λιωμένη, έχοντας προστασία μόνο από την πυρίμαχη κάλτσα στο αριστερό του πόδι, όπως φάνηκε τη στιγμή που πήδηξε πάνω από τις μπαριέρες για να βρει σωτηρία στην αγκαλιά του γιατρού της F1, Ian Roberts, που είχε σπεύσει στο σημείο.

Όλα λειτούργησαν ιδανικά, ώστε την ώρα που εκτυλίχθηκε το χειρότερο δυνατό σενάριο, να μιλάμε για ένα θαύμα και όχι μία τραγωδία. Και όσα έγιναν και συγκλόνισαν τον κόσμο, θα αποτελέσουν ένα σημαντικό μάθημα που θα βοηθήσει να σωθούν κι άλλες ζωές στο μέλλον.

Τι είπαν οι υπόλοιποι πιλότοι

Με τον Ρομέν Γκροζάν να αναρρώνει στο στρατιωτικό νοσοκομείο BDF από το τρομακτικό ατύχημα που υπέστη στο Grand Prix του Μπαχρέιν, οι υπόλοιποι πιλότοι προσπαθούν ακόμα να συνέλθουν από το σοκ.

Η ανακούφιση για την υγεία του 34χρονου Γάλλου μεγάλη, όπως και η ικανοποίηση για τη δουλειά που έκαναν τα συστήματα ασφαλείας, όπως ο κλωβός ασφαλείας από τιτάνιο, που κάθονται οι οδηγοί της F1, οι μεταλλικές μπάρες γύρω του αλλά και ο μηχανισμός υποστήριξης κεφαλής και αυχένα, όπως αναφέρει η ισπανική εφημερίδα «AS».

«Μπορώ μόνο να ευχαριστήσω που τα συστήματα ασφαλείας, ιδιαίτερα αυτό για το κεφάλι, λειτούργησαν και η μπαριέρα δεν έκοψε το κεφάλι του. Μας θυμίζει, και ελπίζω και οι άνθρωποι που το βλέπουν στην τηλεόραση, ότι είναι ένα επικίνδυνο άθλημα» είπε ο Λιούις Χάμιλτον και συμπλήρωσε: «Σε ηλικία εννέα χρονών, κέρδισα έναν αγώνα στον οποίο ένα παιδί έχασε τη ζωή του, πάντα γνώριζα τους κινδύνους που υπάρχουν».

Ο Φερστάπεν σημείωσε: «Το σύστημα προστασίας στο κεφάλι τού έσωσε τη ζωή του. Στην αρχή ήμουν επικριτικός επειδή ήταν άσχημο στο αυτοκίνητο, αλλά σήμερα είμαι χαρούμενος». Αυτή η συσκευή μπήκε το 2018, ένας από τους υποστηρικτές της της ήταν ο Τσάρλι Γουίτινγκ, πρώην διευθυντής αγώνων που πέθανε πέρυσι.

«Κάθε φορά που μπαίνουμε στο αυτοκίνητο υπάρχει κίνδυνος», τόνισε ο Κάρλος Σάινθ, ενώ ο πιο έμπειρος των 20 οδηγών, Κίμι Ραικόνεν, υπογράμμισε: «Νομίζω ότι κανείς δεν έχει συνηθίσει να βλέπει αυτά τα αυτοκίνητα να καίγονται έτσι».

Φέτελ και Ρικιάρντο, ήταν επικριτικοί για τις επαναλήψεις στην τηλεόραση. «Είμαστε άνθρωποι, έχουμε οικογένειες», δήλωσε ο Γερμανός πρωταθλητής. «Το να βλέπεις να επιβιώνει ήταν ειλικρινά θαύμα. Χαίρομαι που έχουμε τον Ρομάν μαζί μας. Ότι η Mάριον (η σύζυγός του) και τα παιδιά θα έχουν τον άντρα και τον πατέρα τους στο σπίτι σύντομα είναι ένα θαύμα», ανέφερε ο Δανός Κέβιν Μάγκνουσεν, έτερος οδηγός της Haas.

Ο επικεφαλής της Red Bul, Κρίστιαν Χόρνερ, είπε: «Τα τελευταία 25, 30 χρόνια, ένας οδηγός δεν θα είχε επιβιώσει από αυτό το ατύχημα. Η ασφάλεια αυτών των αυτοκινήτων είναι απίστευτη, από αυτές τις λεπτομέρειες σώθηκε η ζωή του Ρομέν».

Ο Πιέτρο Φιτιπάλντι αντί του Γκροζάν στη Haas

Όπως έγινε γνωστό, ο Πιέτρο Φιτιπάλντι θα αντικαταστήσει στη Haas τον Ρομέν Γκροζάν την προσεχή Κυριακή (06/12) στο Grand Prix του Σακχίρ, κάνοντας ταυτόχρονα ντεμπούτο στη Formula 1.

Ο Γκροζάν, που τραυματίστηκε στο ατύχημα που είχε στον αγώνα του Μπαχρέιν και η ομάδα του αποφάσισε να του δώσει ρεπό για «τουλάχιστον έναν αγώνα» προκειμένου να αναρρώσει, καθώς έχει υποστεί εγκαύματα στα χέρια.

Ο Πιέτρο Φιτιπάλντι, εγγονός του δις παγκόσμιου πρωταθλητή της Φόρμουλα Ένα Έμερσον Φιτιπάλντι, είναι ο αναπληρωματικός οδηγός της Haas.

Ως «ρεζέρβα» ο 24χρονος πιλότος έχει οδηγήσει το αυτοκίνητο του 2018 και του 2019, αλλά θα πάρει την πρώτη «γεύση» από το μονοθέσιο του 2020 στα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής.

Ο Πιέτρο θα γίνει το τέταρτο μέλος της οικογένειας Φιτιπάλντι που θα αγωνιστεί στη Φόρμουλα Ένα μετά τον παππού του Έμερσον (1970-1980), τον αδελφό τού Έμερσον, Γουίλσον (1972-1975) και τον γιό τού Γουίλσον, Κρίστιαν (1992-1994).

(πληροφορίες από newauto.gr, ΑΠΕ-ΜΠΕ)

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Κορονοϊός: Η Σουηδία συστήνει τη χρήση μάσκας μετά από νέο ρεκόρ θανάτων

Τη χρήση μάσκας σε επιβάτες στις δημόσιες συγκοινωνίες, στις ώρες αιχμής συνέστησε η Σουηδία σήμερα Τετάρτη (30/12), την ίδια στιγμή που η χώρα ανακοίνωσε...

Αδιανόητο περιστατικό στις ΗΠΑ: Εγκατέλειψαν τρίχρονο παιδί σε νεκροταφείο

Ένα εξωφρενικό συμβάν έλαβε χώρα πριν από λίγες ημέρες στο Οχάιο των ΗΠΑ, με την εγκατάλειψη ενός αγοριού μόλις τριών ετών, μαζί με τον...

Μείωση ιικού φορτίου στα λύματα Θεσσαλονίκης – Γιατί είναι καθοριστικές οι επόμενες αναλύσεις

Μικρή μείωση του ιικού φορτίου του κορονοϊού παρουσιάστηκε στα λύματα του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης σύμφωνα με τις τελευταίες μετρήσεις, όπως υπολόγισε η διεπιστημονική ομάδα...

Θετικός στον κορονοϊό ο Μαουρίσιο

Θετικός στον κορονοϊό διαγνώστηκε ο Ζοσέ Μαουρίσιο του Παναθηναϊκού κι αυτός ήταν ο λόγος που δεν μπόρεσε να ταξιδέψει από τη Βραζιλία για την...

Μειώθηκε κι άλλο ο πληθυσμός της Ελλάδας – Αναλυτικά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

Νέα μείωση, έστω και οριακή, καταγράφηκε στον πληθυσμό της χώρας, καθώς την 1η Ιανουαρίου φέτος ο μόνιμος πληθυσμός εκτιμάται σε 10.718.565 άτομα (5.215.488 άνδρες...

Στους 26 οι νεκροί στην Υεμένη από την αιματηρή επίθεση στο αεροδρόμιο του Άντεν (video)

Αυξάνεται η λίστα των νεκρών από την επίθεση με εκρήξεις στο αεροδρόμιο του Άντεν της Υεμένης, λίγο μετά την προσγείωση του αεροπλάνου που μετέφερε...