Ορέστης Μακρής, ο «κάφρος» που έγινε αναντικατάστατος

Ο Ορέστης Μακρής δεν ήταν ποτέ ο «αγαπημένος» ηθοποιός των παραγωγών του Κινηματογράφου. Το πηγαίο, αλλά και καλλιεργημένο από τον ίδιον ταλέντο του και η αποδοχή της οποίας  έχαιρε από το κοινό, ήταν τα δυο στοιχεία που  τον κράτησαν για πολλά  χρόνια στα πολύ ψηλά του εγχώριου κινηματογραφικού και θεατρικού γίγνεσθαι. Ειδικά με τον Φίνο, το «κλίμα στράβωσε» από την αρχή. Κι όπως λένε πηγές της εποχής, δεν ίσιωσε ποτέ σε κοινωνικό επίπεδο, παρότι με τον καιρό, γεννήθηκε ένας αμοιβαίος σεβασμός. Ως εκεί, όμως. Κι ας ήταν ο Μακρής που έκανε το άφταστο, για πολλά χρόνια, ρεκόρ εισιτηρίων με τον αριστουργηματικό «Μεθύστακα» στα 1948. Τόσο αριστουργηματικό ήταν το έργο, σε όλα τα επίπεδα, που ταύτισε τον Μακρή με το ρόλο – έναν άνθρωπο που στην καθημερινή του ζωή δεν έπινε ούτε σταγόνα αλκόολ… Κι ας ήταν αυτός που με ένα ρεσιτάλ ερμηνείας στην «Κυρά μας τη Μαμή», παγιώθηκε στο πάνθεον των μεγάλων κωμικών. Και να σκεφτεί κανείς ότι ο Ορέστης Μακρής, μονάχα κωμικός δεν ήταν. Αυτός ο σωματώδης Χαλκιδέος που είχε την πρώτη του επαφή με κινηματογραφική μηχανή λήψης, το καλοκαίρι του 1927, όταν «συνελήφθη» από τον «πρωτόγονο» τότε φακό του Αχιλλέα Μανδρά, στα «μπάνια» του παρθένου τότε Καβουριού, ξεκίνησε από τενόρος με επιβλητικό παράστημα και εκφραστική φωνή.

Στη διάρκεια της Γερμανικής κατοχής πέρασε ένα συντριπτικό προσωπικό δράμα, αφού έχασε το γιο του  σε κάποιον βομβαρδισμό κι ύστερα όταν άρχισε να «μαζεύει τα κομμάτια του» άρχισε να δουλεύει με αξιοπρόσεκτους ρυθμούς. Το πρώτο γύρισμα του «Μεθύστακα» ωστόσο ήταν επεισοδιακό, καθώς ο Γιώργος Τζαβέλας,  σεναριογράφος και σκηνοθέτης του έργου διαπίστωσε πως ο Ορέστης Μακρής δεν θυμόταν λέξη, από τα «λόγια» του σεναρίου. Όταν ο εκνευρισμός κορυφώθηκε, ο Φίνος απευθυνόμενος στον Τζαβέλα, του είπε «Μην παιδεύεσαι ρε Γιώργο… Δεν βλέπεις ότι ο άνθρωπος είναι κάφρος; Τι μου τον φέρατε; ».  Ο Μακρής, εξαγριώθηκε…

Άρπαξε το Φίνο από το γιακά, του είπε: «ποιον είπες κάφρο ρε;» κι έφυγε για έναν μοναχικό περίπατο στα γειτονικά χωράφια. ‘Όπως εξομολογήθηκε δυόμιση δεκαετίες μετά, ο ίδιος ο Φίνος, «όταν γύρισε από αυτόν τον περίπατο, ο Μακρής, θυμόταν νεράκι τα λόγια του».

Άλλο ένα επεισόδιο που αποτυπώνει την ένταση στις σχέσεις του μεγάλου μας ηθοποιό με τον «πατριάρχη» του Ελληνικού Σινεμά καταγράφηκε όταν ο Φίνος «έκλεισε» την Γαλλίδα σταρ της εποχής Ιβόν Σασόν, για τον πρώτο γυναικείο ρόλο στην ταινία «Μια Ζωή την έχουμε» στο πλευρό του Δημήτρη Χορν. Οι «κακές γλώσσες» της εποχής έλεγαν πως ο Φίνος ήταν ερωτευμένος με την σαγηνευτική αρτίστα.   Κι έτσι, χωρίς δεύτερη σκέψη ικανοποιούσε, έναν προς έναν τους όρους που εκείνη έθεσε για να δεχτεί την πρόταση. Ένας από αυτούς ήταν να κατασκευαστεί πλήρης, βιολογική τουαλέτα στο χώρο των γυρισμάτων. Έτσι κι έγινε : Στο πλαίσιο ενός παράλληλου γυρίσματος, ο Μακρής πήγε να κάνει την ανάγκη του. Και θέλοντας να «τρολάρει» το Φίνο είπε: «Έπρεπε να καψουρευτείς την Κυρία για να κατουρήσουμε σαν άνθρωποι». Και το γέλιο πήγε σύννεφο…

Διαβάζονται ΤΩΡΑ


Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook