Παραμένει στον ΟΣΕ η διαχείριση της υποδομής του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας και για πρώτη φορά διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας του, ανέφερε, μιλώντας στη Βουλή, ο υπουργός Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης.

Ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε επίσης, ότι το ειδικό βάρος την επόμενη δεκαετία πρέπει να πέσει στις υποδομές και τις συνδυασμένες μεταφορές.
Στις προτεραιότητες του υπουργείου Μεταφορών είναι η σύνδεση των μέσων σταθερής τροχιάς με τα λιμάνια, πύλες της χώρας, ενώ ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και τους κάθετους άξονες.

Στον στρατηγικό επιχειρησιακό σχεδιασμό, εντάσσεται ο σχεδιασμός της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, ο άξονας των δυτικών Βαλκανίων και η σιδηροδρομική σύνδεση με τις παρευξείνιες χώρες, παρακάμπτοντας τα Δαρδανέλια, καθώς και η σύνδεση της Κωνσταντινούπολης με τον Πειραιά, της Καβάλας με την Αλβανία, και η βελτίωση της γραμμής Θεσσαλονίκης- Σκοπίων.

Ο υπουργός Μεταφορών υπογράμμισε ότι εκτός από τα εμπορικά οφέλη, οι αλλαγές αυτές δημιουργούν και σημαντικά γεωπολιτικά πλεονεκτήματα.
Ταυτόχρονα, όπως είπε, ολοκληρώνεται η κατασκευή των έξι μεγάλων εμπορευματικών κέντρων, με σημαντικότερα του Θριασίου και της Θεσσαλονίκης, και ακολουθούν της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Ηγουμενίτσας.

«Για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου υπάρχει καθαρό, διάφανο και σύγχρονο πλαίσιο λειτουργίας», υπογράμμισε ο υπουργός Μεταφορών.
Συνεχίζοντας ανέφερε ότι στον προγραμματισμό εντάσσεται ο σχεδιασμός της σιδηροδρομικής Εγνατίας, η οποία όπως υπογράμμισε ο υπουργός Μεταφορών, εκτός από τα εμπορικά οφέλη, θα προσδώσει θέση κλειδί στη χώρα, στη νέα γεωπολιτική στρατηγική μεταφορών στην Ευρώπη.

Για το θέμα της διαγραφής των χρεών, επανέλαβε ότι η χώρα έχει δεσμευτεί από το 2011, με ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων, και αν δεν τηρηθούν οι δεσμεύσεις υπάρχει κίνδυνος να καταλογισθούν στην Ελλάδα πρόστιμα για κρατικές ενισχύσεις.

«Αποτελεί πολιτικό θράσος αυτοί που δημιούργησαν τα χρέη και έκαναν την κατάτμηση του ΟΣΕ να ζητάνε από μας τα ρέστα» ανέφερε.
Πρόσθεσε επίσης ότι στο σχέδιο νόμου για την ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας, ορίζεται ξεκάθαρα ότι ο ΟΣΕ παραμένει ο μόνος διαχειριστής της υποδομής και δεν χρήζει ιδιωτικοποίησης, ενώ προβλέπονται εξαιρέσεις, όπως εκείνες των δικτύων της Πελοποννήσου και των παραδοσιακών γραμμών.



ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Αφήστε το σχόλιό σας