• Επίθεση στην κυβέρνηση για την Παιδεία εξαπέλυσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης
  • Αιχμηρή η παρέμβαση του Υπουργού Παιδείας

Επίθεση στην κυβέρνηση, την οποία και κατηγόρησε πως δεν έχει κανένα σχέδιο για την Παιδεία, εξαπέλυσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, καταγγέλλοντας το υπουργείο Παιδείας πως θέλει να ελέγξει τον συγκεκριμένο χώρο. Μιλώντας σε νομοσχέδιο στη Βουλή για την επιλογή διευθυντών στα σχολεία, ο πρόεδρος της ΝΔ τόνισε πως «η Παιδεία πρέπει να είναι πεδίο εθνικής συνεννόησης», λέγοντας «όχι στα πειράματα με το μέλλον των παιδιών».

«Κάνετε ό,τι περνά από το χέρι σας να υπάρξει μια διχαστική στενά κομματική λογική στον χώρο της εκπαίδευσης, δεν έχετε σχέδιο. Θέλετε να ελέγξετε, αλλά δεν ξέρετε τι θέλετε να φτιάξετε… Άλλαξαν τρεις υπουργοί, με τον καθένα να αναιρεί το έργο του προκατόχου του», είπε απευθυνόμενος στον υπουργό Παιδείας, προσθέτοντας πως η εκπαίδευση αντιμετωπίζεται με μεγάλη προχειρότητα.

Ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για υποβάθμιση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, για νομοσχέδια που αποσύρονται μέσα σε λίγους μήνες, για χιλιάδες προσλήψεις που ανακοινώνονται, όπως είπε, με κάθε αφορμή και μετά η κυβέρνηση τις παίρνει πίσω, ενώ αναφέρθηκε και στο θέμα της κατάργησης των Πανελληνίων, λέγοντας πως το ανακοίνωσε σε φιέστα ο πρωθυπουργός και μετά από μία μέρα ο αρμόδιος υπουργός δήλωσε πως δεν ξέρει πως θα γίνει αυτό.

«Αυτό δεν είναι κυβέρνηση. Είναι πολιτικός στρατός ατάκτων», τόνισε ο πρόεδρος της ΝΔ, κατηγορώντας την κυβέρνηση πως φέρνει στη Βουλή αντισυνταγματικές ρυθμίσεις. Όπως είπε μάλιστα «η Ολομέλεια καλείται να συμμαζέψει κουτοπονηριές της κυβέρνησης».

Σχετικά με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ο κ. Μητσοτάκης κατηγόρησε την κυβέρνηση πως επαναφέρει την αρχαιότητα και την επετηρίδα κάνοντας λόγο για πεπαλαιωμένες αντιλήψεις. «Βαθύς και αξεπέραστος ο συντηρητισμός σας. Ξαναγυρίζουμε σε λογικές του προηγούμενου αιώνα. Προσπαθείτε να επιβάλλετε απόψεις παρωχημένες χωρίς κοινωνική νομιμοποίηση. Το κράτος δεν σας ανήκει. Ανήκει στους πολίτες και το δικό τους συμφέρον πρέπει να υπηρετούμε» είπε ο πρόεδρος της ΝΔ, ζητώντας τα πανεπιστήμια να λειτουργούν αυτόνομα.

Αναφερόμενος στο σχέδιο της ΝΔ για την Παιδεία, ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην ανάγκη να υπάρξει ελευθερία, αυτονομία, αξιοκρατία και διαφάνεια με στόχο τη δημιουργία ενός ελεύθερου και δημιουργικού σχολείου. «Οι άνθρωποι της εκπαίδευσης είναι πλούτος και πρέπει να έχουν την ελευθερία να κάνουν τη δουλειά τους. Να μην κινούνται σε ένα ασφυκτικό πλαίσιο. Η επιλογή τους πρέπει να γίνεται μακριά από μικροπολιτική και κομματικές λογικές. Και στην Παιδεία υπάρχει διαφορετικός δρόμος, μέσα από αξιοκρατία και διαφάνεια. Τα κριτήρια επιλογής των διευθυντών πρέπει να διέπονται από αυτές τις αρχές», δήλωσε, ζητώντας την αποκομματικοποίηση της εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο εκπαιδευτικός πρέπει να κινείται και αυτόνομα, μακριά από τον στενό εναγκαλισμό του πλαισίου που βάζει η κυβέρνηση, ενώ ζήτησε τη θεσμοθέτηση μιας νέας διαδικασίας επιλογής μέσω του ΑΣΕΠ για τις κορυφαίες θέσεις και με την επίβλεψη του ΑΣΕΠ για τις άλλες θέσεις. «Πρέπει να κοιτάξουμε τολμηρά μπροστά. Να αποφασίσουμε τι πρέπει να διδάξουμε στα παιδιά σε ένα κόσμο που αλλάζει με ταχύτητα», είπε μιλώντας για «ελεύθερα και ακομμάτιστα σχολεία».

Γαβρόγλου: Δηλωτική η σιωπή του κ. Μητσοτάκη για τα σοβαρά θέματα της παιδείας

Δηλωτική σιωπή για μείζονα ζητήματα της εκπαίδευσης, καταλόγισε στον πρόεδρο της ΝΔ Κυριάκο Μητσοτάκη, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, σε μια ασυνήθιστα για τον ίδιο, αιχμηρή παρέμβαση.

«Σας άκουσα πολύ προσεκτικά κύριε Μητσοτάκη. Και κυρίως άκουσα αυτά που δεν είπατε. Διότι αυτά που είπατε είναι τα απολύτως τετριμμένα. Αυτά που δεν είπατε είναι τα σοβαρά» είπε ο υπουργός Παιδείας και σχολίασε τα περί «διαφοροποίησης ανάμεσα στον πρωθυπουργό και τον υπουργό Παιδείας». «Μας κατηγορείτε ότι δεν έχουμε σχέδιο για την εκπαίδευση και ότι ανακαλύψατε μεγάλη διαφορά απόψεων ανάμεσα στον πρωθυπουργό και τον υπουργό Παιδείας, ως προς την κατάργηση των εισαγωγικών. Να το πούμε για χιλιοστή φορά; Θέλετε κύριε Μητσοτάκη και η ΝΔ, στο πλαίσιο της περίφημης εθνικής συνεννόησης που λέτε, να συμφωνήσουμε ότι το πρόβλημα είναι οι τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου; Ξέρετε ότι είμαστε μια χώρα χωρίς Λύκειο; Το ξέρουμε; Ή απομονωμένοι μέσα στα γραφεία σας, δεν ξέρετε τι σας γίνεται; Αυτή τη στιγμή, η μεγάλη πρόκληση στην κοινωνία μας είναι αν θα μπορέσουμε να καταφέρουμε να συγκροτήσουμε μια κοινωνία με Λύκειο. Κάτι για το οποίο δεν έχουν ευθύνη οι εκπαιδευτικοί».

Ο υπουργός Παιδείας επέμεινε ότι οι τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου, δεν υφίστανται παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά και αυτό έχει τεράστιες επιπτώσεις στη νέα γενιά. «Επιτέλους θα πείτε “ναι” ότι αυτό είναι το πρόβλημα; Προφανώς αυτές οι εισαγωγικές εξετάσεις θα καταργηθούν και αυτό είπε ο πρωθυπουργός. Αυτές οι εισαγωγικές εξετάσεις που το μόνο τους στοιχείο είναι πως είναι αδιάβλητες. Αλλά δεν είναι καθόλου αξιόπιστες. Αυτές που τυραννάνε τα 18χρονα, που δεν μπορούν να πάνε για ένα ποτό το Σάββατο το βράδυ, δεν μπορούν να ερωτευτούν όταν είναι στην Γ΄ Λυκείου, διότι όλη η οικογένεια παθαίνει μια τεράστια κρίση, μήπως τα παιδιά τους βγουν από αυτή την πορεία. Αυτές οι εξετάσεις οι οποίες καταστρέφουν γενιές ολόκληρες. Και γι’ αυτές τις εξετάσεις δεν έχετε να πείτε τίποτα!» είπε ο υπουργός Παιδείας, σχολιάζοντας την ομιλία του προέδρου της ΝΔ και πρόσθεσε: «Δεν λέτε τίποτα γιατί δεν θέλετε να αναβαθμιστεί το Λύκειο»!

Ως προς την κριτική για υποβάθμιση της παιδείας, ο υπουργός αναρωτήθηκε, αν η ΝΔ θεωρεί υποβάθμιση τη γενίκευση του ολοήμερου σχολείου να βγει να το πει.

Σχολίασε επίσης τη ρητορική και τη στάση της ΝΔ στη «θεματική εβδομάδα»: «Περιμέναμε, περιμέναμε, περιμέναμε! Φωνή βοώντος εν τη ερήμω! Ξέρετε πόσες χιλιάδες σχολεία κάνανε θεματική εβδομάδα; Ξέρετε πόσο δημιουργική ήταν η θεματική εβδομάδα; Κι εσείς εμπλακήκατε σε μια μιζέρια, ότι είναι μόνο για τις σχέσεις ανάμεσα στα δύο φύλα. Ξέρετε τι θαύματα έχουν γίνει από τους εκπαιδευτικούς σε αυτά τα θέματα;
Αναγνωρίστε το τουλάχιστον μην σιωπάτε. Αναγνωρίστε το έργο για τα ΕΠΑΛ και τη μαθητεία! Είναι παιδιά από λαϊκές τάξεις. Εμείς θα προχωρήσουμε σε διετείς δομές στα ΤΕΙ και τα Πανεπιστήμια στις οποίες θα έχουν πρόσβαση οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ και θα παίρνουν επαγγελματική πιστοποίηση με ευρωπαϊκά προσόντα. Αυτή είναι η πολιτική μας».

Ο κ. Γαβρόγλου σχολίασε και την κριτική για τη συνέντευξη. «Κοιτάξτε, ο λαός μας είναι πολύ εκφραστικός. Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί. Γιατί 20.000 απολυμένοι με κάτι τέτοια κόλπα απολύθηκαν! Έτσι δεν είναι; Δεν έφταιγαν σε τίποτα οι άνθρωποι αν πάνω τους πήγατε εσείς να πειραματιστείτε τρόπους μανατζαρίσματος μιας κοινωνίας!», είπε ο υπουργός Παιδείας χειροκροτούμενος από τα έδρανα της κυβερνητικής πλειοψηφίας.

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο Ν. 4009/2011 για να υπογραμμίσει ότι ψηφίστηκε με μεγάλη πλειοψηφία η οποία δημιουργήθηκε πάνω στην ιδεολογική συμφωνία ότι με αυτό τον νόμο σταματάει η ηγεμονία της Αριστεράς στα πανεπιστήμια. «Είναι ντροπή να ψηφιστεί ένας νόμος με αυτό το σκεπτικό! Είναι ντροπή! Και ψηφίστηκε από 251 βουλευτές! Μπράβο τους!», είπε ο κ. Γαβρόγλου, σημειώνοντας ότι ο νόμος είχε και ένα στοιχείο «αστικής αναξιοπρέπειας» δηλαδή, «το συμβούλιο του Ιδρύματος αποφάσιζε ποιοι θα είναι οι υποψήφιοι πρυτάνεις».

«Ούτε σε φυλές, από ό,τι λένε οι ανθρωπολόγοι, υπάρχουν τέτοιες διαδικασίες!» είπε ο υπουργός και επέμεινε: «Αυτός λοιπόν ο νόμος που ψηφίστηκε τότε, είναι μια κατάρα για τα πανεπιστήμια».

«Εμείς θα πούμε τώρα, να το ξέρετε αυτό, ότι οι πρυτάνεις θα εκλέγονται από ένα ψηφοδέλτιο και οι αντιπρυτάνεις με μονοσταυρία από το άλλο ψηφοδέλτιο», είπε ο υπουργός.



ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Αφήστε το σχόλιό σας