Στην αναβάθμιση και επέκταση της υφισταμένης υποδομής όλων των μέσων μεταφοράς και την προώθηση των συνδυασμένων και διατροπικών μεταφορών, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας κατά την ομιλία του στο 1ο Συνέδριο για τις Υποδομές και Μεταφορές.

Ο κ. Βούρδας επισήμανε πως ορόσημο για το μέλλον των μεταφορών είναι ένα ολοκληρωμένο Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών με ορίζοντα το 2037 και ενδιάμεσο ορίζοντα το 2027. Ήδη το υπουργείο βρίσκεται στη διαδικασία ανάπτυξης του εν λόγω σχεδίου, που θα αποτελέσει τη βάση για τις επενδύσεις σε υποδομές μεταφορών. Ο γενικός γραμματέας υπογράμμισε πως ο τομέας των μεταφορών και των logistics αποτελεί έναν από τους ανερχόμενους και δυναμικούς κλάδους της οικονομίας και από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της χώρας.

«Βασικός στόχος της αναπτυξιακής στρατηγικής για την εφοδιαστική αλυσίδα, είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας της χώρας στον κλάδο σε διεθνές επίπεδο. Στην κατεύθυνση αυτή, επιμέρους στόχοι όπως η προώθηση της πολυτροπικής μεταφοράς, η σύσταση και λειτουργία κατάλληλα χωροθετημένων εμπορευματικών κέντρων, η έμφαση στην ανάπτυξη υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας σε επίπεδο διαχείρισης της αλυσίδας και της κατάρτισης σε αυτές, αναμένεται να συμβάλουν στην ανάπτυξη των υπολοίπων τομέων της εθνικής οικονομίας (βιομηχανία, εξαγωγές, εμπόριο, τουρισμός, αγροτική παραγωγή) και στη μείωση της ανεργίας», ανέφερε.

Υπογράμμισε ωστόσο, πως για να επιτευχθεί ο στρατηγικός στόχος της εξέλιξης της χώρας σε διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, απαιτούνται ορισμένες προϋποθέσεις, στις οποίες αντιστοιχούν οι εξής δράσεις που προωθούνται από την κυβέρνηση: Ολοκληρωμένος στρατηγικός σχεδιασμός, αναβάθμιση και βελτίωση υποδομών, εκσυγχρονισμός και ανάπτυξη λιμένων, ανάπτυξη εμπορευματικών κέντρων, υιοθέτηση ευφυών συστημάτων μεταφορών και εφαρμογή καινοτόμων εργαλείων και μηχανισμών.

Επιπλέον, ο κ. Βούρδας ανακοίνωσε πως ο διαγωνισμός για τα αναλογικά διόδια προγραμματίζεται για το τέλος του ‘17 με ορίζοντα υλοποίησης ως το τέλος του ’18, δεδομένου ότι κεντρική επιλογή είναι η εφαρμογή αναλογικών διοδίων στις οδικές υποδομές.

«Το όφελος για το δημόσιο θα είναι η προσέλκυση χρηστών μέσω της ευνοϊκότερης τιμολογιακής πολιτικής λόγω αναλογικής χρέωσης, που θα είναι βασισμένη στην απόσταση που διανύεται, και για τον παραχωρησιούχο θα είναι το μικρότερο κόστος λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου», ανέφερε ο κ. Βούρδας.

Σε ότι αφορά στις αστικές συγκοινωνίες, τόνισε πως στόχος είναι η βελτίωση των υπηρεσιών προς τον πολίτη, η διαφάνεια, η ανταποδοτικότητα και η κοινωνική συνοχή. Τέλος, ο γενικός γραμματέας αναφέρθηκε στην ανάπτυξη των αεροπορικών μεταφορών, στην ανάπτυξη των μεταφορών με υδροπλάνα, καθώς και στη δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ



ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Αφήστε το σχόλιό σας