Στους αστάθμητους παράγοντες, που δυσχεραίνουν τις εύκολες απαντήσεις και λύσεις, αναφορικά με την αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης, στάθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας κατά τη διάρκεια συνέντευξης.

«Το προσφυγικό είναι πολυεπίπεδο και ευμετάβλητο πρόβλημα και απαιτείται ορθολογική διαχείριση», δήλωσε ο ίδιος, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό «Mega», τονίζοντας η κυβέρνηση έχει σχέδιο, αλλά δεν είναι μόνιμο, γιατί πρέπει να ανταποκρίνεται σε ευμετάβλητες συνθήκες.

Αναφερόμενος στο λιμάνι του Πειραιά, ο κ. Δρίτσας εξήγησε ότι ουσιαστικά πρόκειται για μια ενδιάμεση διαδικασία, καθώς το λιμάνι δεν είναι σταθμός παραμονής, «παρέχεται βοήθεια στους πρόσφυγες και πηγαίνουν σε άλλες δομές».

«Μέχρι πρόσφατα δεν έμενε κόσμος, αλλά καθυστερεί η αναχώρηση των προσφύγων, ώστε να μη συσσωρεύεται κόσμος στην Ειδομένη. Σε όλο το λιμάνι είναι 1.200 άτομα αυτή τη στιγμή περιμένουμε άλλους 1.000 ανθρώπους που θα έρθουν σήμερα από τα Δωδεκάνησα και το Καστελόριζο».

Δεν είναι στόχος μας η δημιουργία μεγάλων και μόνιμων καταυλισμών

«Δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε μόνιμους, ή μεγάλους καταυλισμούς» τόνισε ο κ. Δρίτσας ενώ αναφερόμενος στον αριθμό που έχει δεσμευθεί η χώρα μας για την παραμονή προσφύγων, εξήγησε ότι αντιστοιχεί ένας αριθμός όπως σε κάθε χώρα, που θα μείνει μόνιμα, αλλά θα είναι διαχειρίσιμος.

Αναφορικά με τη χώρα όμως είπε πως δεν έχει δυνατότητα να απορροφήσει μετανάστες, σημειώνοντας ότι οι ευρωπαϊκές χώρες που έχουν συμφωνήσει να δεχθούν πρόσφυγες τους δίνουν πολλές παροχές όπως ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, επίδομα κ.ά.

 

Υπάρχει μια διαδικασία επιστροφής στις χώρες τους. Οι Αφγανοί μέχρι το καλοκαίρι θεωρούνταν πρόσφυγες, τώρα η Ε.Ε. έχει σκληρύνει τη στάση της, παρόλο που διαφωνεί ο ΟΗΕ και τους αναγνωρίζει προσφυγικό προφίλ.

«Η συνθήκη της Γενεύης ισχύει και δεν καταργείται» υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας, εξηγώντας ότι είναι μια κατάκτηση του ευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πολιτισμού που εξασφαλίζει ασφαλής διέλευση και προστασία για τους πρόσφυγες.

Ο στόχος πρέπει να είναι η αποτροπή της εκκίνησης. Δεν είπε κανείς ότι θα περιοριστούν άμεσα οι ροές, αλλά πρέπει να περιοριστεί η επισφάλεια της ζωής αυτών των ανθρώπων.

Πρόσθεσε μάλιστα ότι η Τουρκία θα πρέπει μαζί με την Ε.Ε. να συμφωνήσει να δημιουργηθούν στο έδαφός της τα hot spot καταγραφής.

«Τα hot spot προϋπήρχαν» σημείωσε ο υπουργός προσθέτοντας ότι «είναι κέντρα υποδοχής και ταυτοποίησης».

Πρόσθεσε επίσης ότι είναι πιθανόν να έχουμε ελαχιστοποίηση των ροών, ωστόσο ακόμα και αν επανέλθει η Ευρώπη στη λογική, η κυβέρνηση θα πρέπει να είναι έτοιμη για το χειρότερο.

Ο Θ. Δρίτσας εξήρε το ρόλο του λιμενικού που μέχρι σήμερα έχει κάνει 110.000 διασώσεις. Αναφερόμενος στο ρόλο του ΝΑΤΟ, εξήγησε ότι έχει σκοπό να ειδοποιεί τις ελληνικές και τούρκικες αρχές και να αποτρέπει τα ναυάγια.

“Τα 2/3 των ναυαγίων ήταν μεγάλα πλοία που μάλιστα ξεκίνησαν από εμπορικές εγκαταστάσεις. Αυτό το έχουμε επισημάνει στην Τουρκία”, κατέληξε ο υπουργός Ναυτιλίας.

SHARE


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Αφήστε το σχόλιό σας