Υπάρχουν «έξυπνες» τροφές που μπορούν να βελτιώσουν τη συγκέντρωση, τη μνήμη και τη λειτουργία του εγκεφάλου, σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες. Αν η διατροφή του παιδιού δεν έχει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στη συγκέντρωση.

Το ίδιο μπορεί να συμβεί αν γίνεται κατανάλωση υπερβολικού ή πολύ λίγου φαγητού. Στόχος λοιπόν είναι μια ισορροπημένη διατροφή, με ποικιλία σε υγιεινές τροφές κι ειδικά αυτές που βοηθούν στη λειτουργία του εγκεφάλου και στην συγκέντρωση, όπως είναι η σοκολάτα, οι χυμοί, τα ψάρια αλλά και πολλά άλλα.

Χυμοί

Μπορεί να έχετε ακούσει πως η ζάχαρη δίνει ενέργεια και ώθηση στον εγκέφαλο κι είναι ιδανική για τη συγκέντρωση, όμως μην ξεχνάτε πως η κατανάλωση ζάχαρης έχει συνδεθεί με καρδιακές παθήσεις και παχυσαρκία. Καλύτερα λοιπόν να φτιάξετε έναν φυσικό χυμό φρούτων, που δίνει στον οργανισμό την γλυκόζη που χρειάζεται και βελτιώνει τη μνήμη και τη συγκέντρωση, παρά να δώσετε στο παιδί σας ένα γλυκό.

Ένα καλό πρωινό

Όλες οι σύγχρονες μελέτες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα πως η κατανάλωση πρωινού μπορεί να βελτιώσει τη βραχυπρόθεσμη μνήμη και την προσοχή. Οι μαθητές που δεν παραλείπουν να καθίσουν το πρωί στο τραπέζι και να πάρουν ένα καλό πρόγευμα, τείνουν να έχουν καλύτερες σχολικές επιδόσεις από άλλους συνομηλίκους τους που δεν το κάνουν.

Οι τροφές που βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των ερευνητών είναι τα δημητριακά με φυτικές ίνες, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα φρούτα. Όμως προσέξτε γιατί ένα υψηλής θερμιδικής αξίας πρωινό (με κρουασάν κι άλλες πλούσιες σε λίπη τροφές κλπ) μπορεί να προκαλέσει παχυσαρκία και να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα, αφού παρεμποδίζει τη συγκέντρωση.

Ψάρια

Μια πηγή πρωτεΐνης που συνδέεται άμεσα με τον εγκέφαλο και τις λειτουργίες του είναι τα ψάρια που είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά, όπως ο σολομός. Ιδανικά, βάλτε δυο μερίδες με ψάρι, στη διατροφή του παιδιού σας κάθε εβδομάδα.

Σοκολάτα μαύρη

Η μαύρη σοκολάτα έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες και περιέχει φυσικά διεγερτικά όπως η καφεϊνη που ενισχύει την συγκέντρωση. Ένα κομματάκι σοκολάτας κάθε μέρα είναι αρκετό.

Καρύδια

Τα καρύδια είναι οι ιδανικοί ξηροί καρποί για την ενίσχυση της μνήμης. Μια χούφτα κάθε μέρα, σαν σνακ στο σχολείο ή το απόγευμα στο σπίτι, είναι μια υπέροχη και νόστιμη ιδέα για τα παιδιά.

Αβοκάντο

Το αβοκάντο εκτός του ότι έχει αποδειχθεί πως μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων καθώς και την κακή χοληστερόλη, ενισχύει τη ροή του αίματος, προσφέροντας έναν απλό και γευστικό τρόπο για να δοθεί ώθηση στα κύτταρα του εγκεφάλου. Φτιάξτε σάντουιτς με ψωμί ολικής άλεσης, τυρί και αβοκάντο και προσφέρετέ το στα παιδιά σας στο σχολείο ή σαν ελαφρύ βραδινό στο σπίτι.

Μπλούμπερις

Αν και δεν είναι το πιο διαδεδομένο φρούτο στην Ελλάδα, έρευνες έχουν δείξει ότι τα θρεπτικά μπλούμπερις προστατεύουν τον εγκέφαλο από τις βλάβες που προκαλούνται από ελεύθερες ρίζες. Επίσης μελέτες δείχνουν ότι μια διατροφή πλούσια σε μπλούμπερις βελτιώνει τόσο τη μάθηση όσο και τη μυϊκή λειτουργία.

Πηγή: Childrencare.gr



ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Αφήστε το σχόλιό σας