Ο «βομβαρδισμός» διαφημίσεων οδηγεί τους εφήβους στο junk food

Η τηλεόραση συνδέεται με το junk food σύμφωνα με μια νέα έρευνα, η οποία επισημαίνει ότι οι έφηβοι που παρακολουθούν περισσότερες από τρεις ώρες τηλεόραση την ημέρα και «βομβαρδίζονται» από διαφημίσεις, τρώνε περισσότερο junk food, από ό,τι οι συνομήλικοί τους που βλέπουν πολύ λιγότερη τηλεόραση.

Το παραπάνω συμπέρασμα προέρχεται από την έκθεση της βρετανικής οργάνωσης αντικαρκινικών ερευνών Cancer Research UK, τη μεγαλύτερη μέχρι σήμερα μελέτη πάνω στη σχέση των τηλεοπτικών διαφημίσεων και της διατροφής, που βασίσθηκε σε δείγμα 3.348 παιδιών και νέων ηλικίας 11 έως 19 ετών.

Η πολύωρη καθημερινή παρακολούθηση τηλεόρασης και διαφημίσεων μπορεί να κάνει έναν έφηβο να καταναλώνει μέχρι και περισσότερα από 500 έξτρα σνακ (πατατάκια, μπισκότα κ.α.) και αναψυκτικά, από ό,τι θα έτρωγε και θα έπινε, αν έβλεπε λιγότερη τηλεόραση.

Αυτό όμως, όπως διαπιστώθηκε, δεν ισχύει στην περίπτωση που τα τηλεοπτικά προγράμματα δεν συνοδεύονται από διαφημίσεις. Αυτό, κατά τους ερευνητές, δείχνει ότι είναι οι διαφημίσεις που κυρίως ωθούν τους νέους στο ανθυγιεινό φαγητό.

Οι έφηβοι που βλέπουν πολλή τηλεόραση με διαφημίσεις, έχουν υπερδιπλάσια πιθανότητα (μεγαλύτερη κατά 139%) να πιουν αναψυκτικά και άλλα ποτά με ανθρακικό, καθώς επίσης 65% μεγαλύτερη πιθανότητα να φάνε φαγητό από φαστ φουντ και άλλα έτοιμα γεύματα με πολλές θερμίδες, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο παχυσαρκίας.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ