Πότε θα πέσει οριστικά η «αυλαία» στο Mega

  • Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για το «μαύρο» μετά την απόφαση του ΣτΕ
  • Ποια είναι η διαδικασία από εδώ και πέρα
  • Τελευταία πράξη του «προαναγγελθέντος θανάτου» οι πλειστηριασμοί των περιουσιακών στοιχείων του καναλιού, μεταξύ των οποίων και η ταινιοθήκη του

Την αντίστροφη μέτρηση μέχρι να πέσει το οριστικό «μαύρο» στο Mega μετά από περίπου τρεις δεκαετίες σήμανε το ΣτΕ με τη σημερινή του απόφαση, με την οποία  απέρριψε τις προσφυγές που είχαν καταθέσει ο τηλεοπτικός σταθμός και 112 εργαζόμενοί του, ζητώντας να ακυρωθεί η υπ΄ αριθμ. 18/2018 απόφαση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ).

Ωστόσο, το χρονοδιάγραμμα για την «αυλαία» στο «μεγάλο κανάλι» θα εξαρτηθεί από το διαδικαστικό μέρος της σχετικής απόφασης.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, μέσα στις επόμενες 15 ημέρες, το Συμβούλιο της Επικρατείας θα στείλει την απόφασή του στο ΕΣΡ, το οποίο με τη σειρά του θα την κοινοποιήσει στην ΕΕΤΤ και στη Digea.

Στη συνέχεια αναμένεται να διακοπεί το σήμα του Mega.

Το «χρονικό του προαναγγελθέντος θανάτου» όμως, προβλέπει ακόμη ένα στάδιο. Ο λόγος για τους πλειστηριασμούς των περιουσιακών του στοιχείων από της δανείστριες τράπεζες, οι οποίες αναμένουν τη σχετική απόφαση ώστε το κανάλι να τεθεί σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης. Αυτό θα σημάνει και την έναρξη των πλειστηριασμών, διαδικασία η οποία συγκεντρώνει εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον, λόγω της πολύτιμης ταινιοθήκης του καναλιού.

Τι αναφέρει η απόφαση του ΣτΕ

Σύμφωνα με απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ «στην περίπτωση μη συμμετοχής ή απαράδεκτης ή ανεπιτυχούς συμμετοχής τηλεοπτικού σταθμού σε προκηρυχθείσα διαδικασία αδειοδότησης επιβάλλεται κατά δέσμια αρμοδιότητα ο τερματισμός λειτουργίας του μετά την τήρηση της προβλεπόμενης διαδικασίας, χωρίς να καταλείπεται στάδιο εκτίμησης των κατ’ ιδίαν περιστάσεων».

Παράλληλα, σημειώνεται ότι σύμφωνα με τη συνταγματική αρχή τους κράτους δικαίου που επιβάλλει τη διαφύλαξη του κύρους του νόμου, «ως τύπος προγράμματος που αφορά την ενεστώσα λειτουργία τηλεοπτικού σταθμού, νοείται ο δηλωθείς κατά την προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία τύπος του προγράμματος, ο οποίος και προσδιορίζει το χαρακτήρα του σταθμού ως ενημερωτικού ή μη και όχι ο τύπος προγράμματος ο οποίος έχει τυχόν δημιουργηθεί αυθαιρέτως με τη μεταβολή της φυσιογνωμίας του δηλωθέντος προγράμματος του σταθμού, κατά παράβαση των κειμένων διατάξεων με τις οποίες κρίθηκε νόμιμη η επιβολή διοικητικών κυρώσεων σε τηλεοπτικούς σταθμούς για μη νόμιμη μετατροπή του προγράμματός τους από ενημερωτικό, όπως είχε δηλωθεί, σε μη ενημερωτικό».

Η αντίθετη ερμηνευτική εκδοχή -κατά το ΣτΕ- «δεν ευρίσκει έρεισμα ούτε στις προπαρασκευαστικές εργασίες του άρθρου 14Α του εν λόγω νόμου, από τις οποίες ουδόλως προκύπτει ότι ο νομοθέτης σκοπούσε στην προστασία de facto δημιουργηθεισών καταστάσεων και τούτο ανεξαρτήτως της συνταγματικότητας μιας διάταξης με τέτοιο περιεχόμενο με την οποία απαγορεύεται η εκτός αδειοδοτικής διαδικασίας μεταβολή της φυσιογνωμίας του προγράμματος (και της εμβέλειας εκπομπής) των παρόχων».