Ιδιωτική τηλεόραση: Ένα στεγνό πορτοκάλι

Αθόρυβα και με προσεκτικά βήματα απομακρύνθηκαν όλοι οι άνθρωποι που έκαναν σάτιρα στην ελληνική τηλεόραση. Να ‘ ναι άραγε τυχαίο; Να ‘ναι άραγε αυτή η μεγάλη ανάγκη της ελληνικής κοινωνίας να βλέπει όλη την ημέρα ανθρώπους που κάνουν επίδειξη κοιλιακών και τετρακέφαλων;

Που αλληλοτρώγονται αμέσως μετά με λόγια και σκέψεις που αναπαράγουν ένα μοντέλο πνευματικής ανυπαρξίας;

Είναι άραγε η ανάγκη αυτής της κοινωνίας για το ποια θα βάλει το πιο ακριβό φουστάνι σε μία εποχή κρίσης; Είναι άραγε η ανεύρεση ερωτικού παρτενέρ το κυρίαρχο ζήτημα των ημερών; Είναι ανάγκη Εθνική να στρογγυλοκαθίσουν στις καρέκλες της δημοσιότητας οι απανταχού «γλάστρες»;

Κι όμως ναι.

Έγινε «Εθνική» ανάγκη.

Τα αποτελέσματα των εκλογών και η απαξίωση των δημοσιογράφων ως προς την επιρροή τους, οδήγησαν τα αφεντικά τους και τους ελέγχοντες αυτούς, στο να μελετήσουν σοβαρά πού οφείλεται η ανυπακοή του λαού και πως είναι δυνατόν να πληρώνουν «στρατούς» δημοσιογράφων και να μην φέρνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα με την προπαγάνδα που κάνουν.

Κατέληξαν ότι αυτό οφείλεται στους σατιρικούς συγγραφείς και ηθοποιούς, οι οποίοι γελοιοποιούν και γκρεμίζουν εύκολα με το γέλιο όλα τα πρόσωπα τα οποία «χτίζουν» με εντολές οι δημοσιογράφοι. Πρώτος στο στόχαστρο μπήκε ο Λάκης Λαζόπουλος, όπου στάλθηκε ο «γερμανοεντεταλμένος» Άδωνις έξω από την εκπομπή του στο θέατρο «Βέμπο», τον Δεκέμβριο του 2015. Συνεχίστηκε το κυνηγητό με αναφορές στη Βουλή και με απειλές στη δημόσια τηλεόραση να μην τολμήσουν να κάνουν πρόταση στον «εξόριστο» γι’ αυτούς σατιρικό συγγραφέα.

Η Μακρόνησος για τους σατιρικούς της εποχής μας είχε ήδη ανοίξει. Ήταν θέμα χρόνου να ακολουθήσουν και οι άλλοι.

Με δημοσιογράφους σε ρόλους «πληρωμένων σκοπευτών» και «στρατούς» ηλεκτρονικής λάσπης, αποδεκτούς από την ηλεκτρονική δίωξη κι από το σύνολο του διαδικτύου, πέτυχαν την απομάκρυνση σταδιακά όλων.

Η AGB, πάντα στην υπηρεσία του συστήματος, διευκόλυνε το ανάγνωσμα που βοηθούσε στην απομάκρυνση. Όχι στην περίπτωση του Λάκη Λαζόπουλου, γιατί επί 22 χρόνια παρουσίας στην ελληνική τηλεόραση ούτε από μέγιστους αγώνες απέναντί του δεν απειλήθηκε η ακροαματικότητά του, αλλά στην περίπτωση της Ελληνοφρένειας επικαλέστηκαν τάχα την πτώση της ακροαματικότητας.

Τελευταίος εναπομείνας ο Αντώνης Κανάκης στον ΑΝΤ1 με τους Ράδιο Αρβύλα, του οποίου το προφίλ άρχισαν σιγά-σιγά να το ροκανίζουν εδώ και καιρό με αποτέλεσμα να τον οδηγήσουν σε παραίτηση.

Μια παραίτηση όμως που κανείς δεν έτρεξε πίσω του για να τον παρακαλέσει.

Σαν να την περίμεναν, σαν να την ήθελαν.

Το σχέδιο των Γερμανών και των «Γερμανοεντεταλμένων» έφτασε στο τέλος του.

Έχουν πλέον μια τηλεόραση «καθαρή» με δημοσιογράφους απόλυτα δικούς τους «πληρωμένους», οι οποίοι λένε τις ειδήσεις που τους υπαγορεύουν.

Κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει, κανείς δεν μπορεί να γελοιοποίησει, κάνεις δεν μπορεί να αμφισβητήσει, άρα η επιβολή του Κυριάκου και του κάθε Κυριάκου είναι πιο εύκολη υπόθεση.

Τα «πληρωμένα» στόματα θα μιλήσουν για ιστορίες συνομωσίας, όμως τα γεγονότα είναι αδιαμφισβήτητα. Δεν υπάρχει καμιά φωνή ελεύθερη στην ελληνική ιδιωτική τηλεόραση.

Το σκηνικό αυτό βέβαια ουδόλως ενοχλεί τον ΣΥΡΙΖΑ, διότι η απομάκρυνση της σάτιρας σ’ αυτήν την περίοδο όπου αυτοί κουβαλούν τον μεγάλο όγκο της δημοσιότητας, άρα θα τους αντιστοιχούσε και ο  μεγάλος όγκος σατιρικών βολών, βολεύονται με αυτή την απομάκρυνση και δέχονται στωικά τα αποτελέσματα της πολιτικής των άλλων.

Δεν στεναχωριούνται και κατά βάθος χαίρονται. Χύνουν κροκοδείλια δάκρυα, αλλά η εξουσία φαίνεται να τους έχει πάρει τα μυαλά και να τους έχει επιβάλλει συμπεριφορές όχι αριστερές .

Πολιτικοί και δημοσιογράφοι κέρδισαν το στοίχημα. Απομάκρυναν τη σάτιρα από την τηλεόραση και είναι σαν να έχουμε ένα πορτοκάλι χωρίς χυμό μέσα. Ένα στεγνό πορτοκάλι. Ο ελληνικός λαός θα ακούει μόνο «πληρωμένους», εντεταλμένους και όποιος φέρνει αντιρρήσεις θα απομακρύνεται.

Αλ Τσαντίρι Νιουζ: Η πιο επιτυχημένη εκπομπή στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης

Αν υπήρχε τίτλος για την πιο επιτυχημένη εκπομπή στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης, τότε αυτός θα είχε απονεμηθεί στον Λάκη Λαζόπουλο για το Αλ Τσαντίρι Νιουζ. Αυτό αποδεικνύουν τα νούμερα τηλεθέασης της εκπομπής, τα οποία πολλές φορές ξεπερνούσαν το 50% με αποκορύφωμα την εκπομπή της 18ης Δεκεμβρίου 2007, η οποία έπιασε 64,2% και συμπεριλαμβάνεται στην πρώτη δεκάδα των καλύτερων τηλεθεάσεων όλων των εποχών.

Αν υπολογίσουμε, μάλιστα, το γεγονός ότι η εκπομπή παιζόταν σε ζώνη prime time, δηλαδή 21:00-23:00, όπου ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, τότε καταλαβαίνουμε ότι τα προαναφερθέντα νούμερα έχουν πολύ μεγαλύτερο «βάρος». Γιατί άλλο να κάνεις 55% στη ζώνη 21:00-23:00 κι άλλο στη ζώνη 23:00-01.00 ή 19:00-21:00.

Το Αλ Τσαντίρι Νιουζ ήταν σατιρικού και πολιτικού περιεχομένου πρόγραμμα, μέρος του οποίου αποτελούσε η διακωμώδηση σύντομων βίντεο με τα ευτράπελα της ελληνικής τηλεόρασης. Δέχθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια της «ζωής» του, από το 2004 μέχρι και τις 14 Ιουνίου 2016, πολλές επαινετικές κριτικές, κυρίως γιατί κατάφερε να δώσει «φωνή» στις ανησυχίες του μέσου πολίτη. Βρέθηκε όμως και στο «στόχαστρο» ανθρώπων του δημόσιου βίου επειδή ακριβώς σατιρίστηκαν από τον Λάκη Λαζόπουλο, αλλά και του ΕΣΡ.

Το ταλέντο του στη σάτιρα άνοιξε πολλές φορές τη δημόσια συζήτηση για το μέχρι που φτάνει η σάτιρα. «Η σάτιρα δεν πάει ποτέ στη μέση, είναι μόνιμα στα άκρα και αυτό είναι το δράμα της. Περπατάει σε έναν βράχο και κοιτάζει συνέχεια το γκρεμό. Και αν περπατήσει στη μέση η σάτιρα, τελείωσε», είχε πει σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει εκείνη την εποχή.

Από την εκπομπή του πέρασαν δεκάδες σημαντικοί καλλιτέχνες όπως η Χάρις Αλεξίου, ο Δημήτρης Μητροπάνος , ο Χάρρυ Κλυνν , ο Νίκος Παπάζογλου, ο Μιχάλης Χατζηγιάννης, η Ελένη Βιτάλη, ο Κώστας Βουτσάς, ο Στάθης Ψάλτης, Γιάννης Ζουγανέλης, Ζωζώ Σαπουντζάκη, Μάρω Κοντού, Βασίλης Κωνσταντίνου, κ.α.

Ελληνοφρένεια: Από τον ΣΚΑΪ στον Alpha και το ξαφνικό «κόψιμο»

Το βράδυ της 7ης Μαρτίου του 2007 η Ελληνοφρένεια των Θύμιου Καλαμούκη και Αποστόλη Μπαρμπαγιάννη μεταδόθηκε για πρώτη φορά από την τηλεόραση του ΣΚΑΪ. Δέκα λεπτά πριν το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του σταθμού. Το σήμα της εκπομπής συνόδευε το γνωστό εμβατήριο αλλά και η ανάποδη ελληνική σημαία. Αντικείμενο της εκπομπής αποτέλεσε ο σχολιασμός της επικαιρότητας με τεχνικές μοντάζ, φάρσες σε δημόσια πρόσωπα, φανταστικούς διαλόγους και εκκεντρικούς χαρακτήρες.

Τον Δεκέμβριο του 2010 ο Θύμιος Καλαμούκης ήρθε σε ρήξη με τον Γιάννη Αλαφούζο, όταν ο πρόεδρος του ομίλου επιχειρήσεων ΣΚΑΪ αναφέρθηκε έμμεσα σε εκείνον κατά τη διάρκεια ομιλίας του στους εργαζόμενους του σταθμού. Ο Αλαφούζος, αφού πρώτα ευχαρίστησε όσους δέχτηκαν μείωση της τάξης του 10% στον μισθό τους, σχολίασε πως «ο πιο ακριβοπληρωμένος εργαζόμενος όμως, δεν έχει υπογράψει ακόμη», φωτογραφίζοντας τον Καλαμούκη. Λίγες ημέρες αργότερα, οι συντελεστές της εκπομπής μίλησαν στο e-tetRadio, και ανέφεραν πως αρνήθηκαν τη μείωση για ιδεολογικούς λόγους, θέλοντας να αποτρέψουν την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας.

Πέντε μήνες μετά με την ολοκλήρωση του πέμπτου κύκλου της εκπομπής, οι Καλαμούκης και Μπαρμπαγιάννης τερμάτισαν τη συνεργασία τους με το ΣΚΑΪ. Η Ελληνοφρένεια επανήλθε τον Οκτώβριο του 2013 στην τηλεόραση του Alpha, από όπου προβλήθηκε για πέντε ακόμη κύκλους, μέχρι την αιφνιδιαστική διακοπής της στις 19 Δεκεμβρίου 2017, με απόφαση του σταθμού, η οποία ανακοινώθηκε ενώ είχε μονταριστεί η νέα εκπομπή και ήταν έτοιμη για προβολή.

«Σύντροφοι τηλεθεατές μας έκοψαν αιφνιδίως απ΄ τον @ALPHA_TV !Μας ανακοινώθηκε χθες βράδυ αφού είχε γυριστεί & μονταριστεί η εκπομπή, με αποτέλεσμα να μη μπορέσουμε καν να χαιρετίσουμε το κοινό. Ευχαριστούμε λοιπόν όσους μας παρακολούθησαν αυτά τα 4μισι χρόνια. Ραντεβού στα Γουναράδικα», ήταν το μήνυμα των συντελεστών της εκπομπής.

Δέκα χρόνια Ράδιο Αρβύλα

Η σατιρική εκπομπή Ράδιο Αρβύλα ξεκίνησε να προβάλλεται στις 14 Απριλίου του 2008 και ολοκλήρωσε το «ταξίδι» της (τουλάχιστον στον ΑΝΤ1) στις 25 Οκτωβρίου 2018 μετά από απόφαση του Αντώνη Κανάκη. Μαζί του ήταν ο Γιάννης Σερβετάς, ο Χρήστος Κιούσης, ο Στάθης Παναγιωτόπουλος, η Χριστίνα Μουστάκα (2008-2013) και η Ευγενία Σαμαρά (2008-2013).

Αρχικά ήταν καθημερινή και απογευματινή (17:45) η εκπομπή και σατίριζε την πολιτική επικαιρότητα και όχι μόνο. Στην εκπομπή συζητούνταν και διάφορα κοινωνικά θέματα όπως η αποποινικοποίηση της κάνναβης και η αστυνομική βία. Από τις 15 Μαΐου 2008 στην εκπομπή εντάχθηκε και ζωντανή μουσική, αρχικά στην έναρξη των εκπομπών και αργότερα στην λήξη.

Τον Οκτώβριο του 2008 επέστρεψε στην ίδια ώρα, αλλά πιο ανανεωμένη, με προσθήκες όπως η στήλη Top Επικαιρότητας (μια σειρά από βίντεο από ενημερωτικές και ψυχαγωγικές εκπομπές, αλλά και από τις ειδήσεις που σχολιάζονταν από το πάνελ της εκπομπής) και τη στήλη με Ιντερνετικά (βίντεο που τηλεθεατές έστελναν στην εκπομπή κυρίως από το internet), που παρουσίαζαν η Ευγενία Σαμαρά και η Χριστίνα Μουστάκα.

Τα επόμενα χρόνια η εκπομπή άλλαξε και δομή και ώρα (23:00 αρχικά και στη συνέχεια 00:15), ενώ τα επεισόδια πλέον δεν ήταν καθημερινά αλλά εβδομαδιαία ή ακόμα και 15μερα. Στις 21 Απριλίου 2018 προβλήθηκε ένα ειδικό επετειακό επεισόδιο για τα 10 χρόνια της εκπομπής.

Η εκπομπή δέχθηκε κριτική από υπερσυντηρητικούς όπως τον Κώστα Πρέκα, ο οποίος είχε δηλώσει χαρακτηριστικά: «Αν θέλετε να πω για κάποιους κυρίους της Θεσσαλονίκης, που τους θεωρώ εν δυνάμει αλήτες, γιατί είναι αλήτες… Πρέπει να σταματήσει αυτή η εκπομπή γιατί δεν ανακουφίζει κανέναν και δε γελάει κανείς. Ειρωνεύονται οι πάντες, τους πάντες».

Η ανακοίνωση της αποχώρησης του Αντώνη Κανάκη από τον ΑΝΤ1 έγινε στις 25 Οκτωβρίου. «Ύστερα από προσπάθειές μου που διήρκησαν περίπου ενάμιση μήνα προκειμένου να υπάρξει ένας συναινετικός τρόπος λήξης της συνεργασίας μας, βρίσκομαι σήμερα στην καθόλου ευχάριστη θέση να ενημερώσω για την απόφασή μου να αποχωρήσω από τον ΑΝΤ1 ύστερα από είκοσι ένα (21) χρόνια», αναφερόταν μεταξύ άλλων.