02-02-2021

Τέλος στα «καπέλα» στις κυκλοφορίες εντύπων – Ξεκινά ηλεκτρονικός έλεγχος με barcode

Το υπουργείο ψηφιακής πολιτικής, τηλεπικοινωνιών και ενημέρωσης βάζει τέλος στα «καπέλα» στις κυκλοφορίες των εφημερίδων και διασφαλίζει πρόσβαση στη διαφημιστική αγορά ανάλογη με την πραγματική απήχηση του κάθε εντύπου.

Συγκεκριμένα, αναμένεται σύντομα να καθιερωθεί γραμμωτός κώδικας (barcode) για την online παρακολούθηση και έλεγχο των κυκλοφοριών των εφημερίδων, κάτι το οποίο θα διασφαλίσει τη διαφάνεια στις κυκλοφορίες, θα εξαλείψει τις κακοδαιμονίες του παρελθόντος και του παρόντος («καπέλα» κ.λπ.)  και θα διασφαλίσει πρόσβαση στη διαφημιστική αγορά ανάλογη με την πραγματική απήχηση του κάθε εντύπου.

Σήμερα, η συγκεκριμένη αγορά απαρτίζεται κατά προσέγγιση από:

  • 2 Πρακτορεία Διανομής
  • 125 Υποπρακτορεία
  • 8.000 Σημεία Πώλησης Τύπου
  • 100 Τίτλους Εντύπων που διανέμονται καθημερινά (κατά μέσο όρο)
  • 500.000 Έντυπα που διανέμονται καθημερινά (κατά μέσο όρο)
  • 300.000 Έντυπα που επιστρέφονται καθημερινά (κατά μέσο όρο)

Σήμερα είναι πρακτικά αδύνατος ο έλεγχος των πραγματικών πωλήσεων εφημερίδων και περιοδικών από τα σημεία πώλησης, ακριβώς εξαιτίας της απουσίας ενός Κεντρικού Συστήματος Διαχείρισης όλων των εντύπων, αλλά και της απουσίας online επικοινωνίας με όλα τα Σημεία Πώλησης.

Ένα τέτοιο σύστημα είναι, αφενός, απαραίτητο να ενσωματώσει τις ανάγκες των Σημείων Πώλησης και, αφετέρου, να προσφέρει αξιόπιστες και πιστοποιημένες πληροφορίες σχετικά με τις πραγματοποιούμενες πωλήσεις.

Προτεραιότητα του project είναι να εστιάσει στη συνολική εικόνα και, παράλληλα, να αναπτύξει την απαραίτητη υποδομή για τη διαδικασία track and trace των εντύπων καθώς και για την επεξεργασία των επιστροφών, ώστε να υπάρξει πλήρης διαφάνεια καθ’ όλη τη διαδικασία διακίνησης (παραλαβή εντύπων, αποστολή, πώληση, επιστροφή, πιστοποίηση κ.λπ.).

Βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να πληροί το κεντρικό σύστημα διαχείρισης και πώλησης εντύπων:

  • Έλεγχος διανομής
  • Έλεγχος πωλήσεων Τύπου
  • Έλεγχος επιστροφών
  • Αυτόματη σύγκριση διανομής – επιστροφής (διαφοράς = πώληση)
  • Δυνατότητα προσθήκης νέων κωδικών (ειδών – ενδεχομένως και πέρα των εντύπων) και διάθεσή τους στα σημεία πώλησης
  • Αυτοματοποιημένα στατιστικά πωλήσεων
  • Ευκολία ελέγχου από εποπτικούς φορείς

Απαιτήσεις:

  • Εκσυγχρονισμός και προμήθεια software δικτύου και σημείων πώλησης
  • Εκσυγχρονισμός και προμήθεια hardware δικτύου και σημείων πώλησης
  • Εξοπλισμός σημείων πώλησης και με hardware συστήματα τερματικών λιανικής πώλησης

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ