Στο «μικροσκόπιο» της ΕΕ η ασφάλεια των νέων Boeing 737 MAX 8 μετά την τραγωδία στην Αιθιοπία

  • Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας των Αερομεταφορών θα αξιολογήσει τους πιθανούς κινδύνους
  • Από τη συντριβή, όλοι οι επιβαίνοντες στο αεροσκάφος, 157 επιβάτες και μέλη πληρώματος σκοτώθηκαν
  • Ποιες χώρες και αεροπορικές εταιρείες έχουν ακινητοποιήσει τα Boeing 737 Max 8 και ποιες συνεχίζουν να τα χρησιμοποιούν
  • Βρέθηκαν τα μαύρα κουτιά της πτήσης

Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας των Αερομεταφορών θα αξιολογήσει τους πιθανούς κινδύνους για την ασφάλεια των πτήσεων που σχετίζονται με τη χρήση των αεροσκαφών Boeing 737 MAX 8, μετά τη χθεσινή τραγική συντριβή αεροσκάφους του ίδιου τύπου που ανήκε στις Αιθιοπικές Αερογραμμές, σύμφωνα με σημερινή δήλωση εκπροσώπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις μεταφορές.

Από τη συντριβή, όλοι οι επιβαίνοντες στο αεροσκάφος, 157 επιβάτες και μέλη πληρώματος σκοτώθηκαν.

Τα θύματα ήταν πολίτες περισσοτέρων από 30 κρατών.

Τα αίτια που προκάλεσαν την συντριβή του αεροσκάφους διερευνώνται, ενώ σύμφωνα με την αεροπορική εταιρία, το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν είχε ιστορικό τεχνικών προβλημάτων. Απώλειες παραλίγο να καταγράψει και η Ελλάδα, αλλά ευτυχώς ο Αντώνης Μαυρόπουλος που ήταν προγραμματισμένο να ανέβει στην πτήσηδεν επιβιβάστηκε την τελευταία στιγμή.

Ποιες χώρες και αεροπορικές εταιρείες έχουν ακινητοποιήσει τα Boeing 737 Max 8 και ποιες συνεχίζουν να τα χρησιμοποιούν

Η συντριβή του 737 Max 8 της Ethiopian Airlines κοντά στην Αντίς Αμπέμπα, τέσσερις μήνες μετά από παρόμοιο δυστύχημα στο ίδιο μοντέλο αεροσκάφους της Lion Air στη Ινδονησία, οδήγησε πολλές χώρες και εταιρείες να καθηλώσουν στο έδαφος αυτό το αεροσκάφος μεσαίων αποστάσεων.

Αναλυτικά οι χώρες που απαγορεύουν στις εταιρείες τους να πετούν τα Boeing 737 Max 8:

Κίνα

Η Κινεζική Υπηρεσία Αεροπορίας ζήτησε από τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες να διακόψουν τις πτήσεις των Boeing 737 Max 8 μέχρι να υπάρξει επιβεβαίωση από τις αμερικανικές αρχές και την Boeing ότι έχουν ληφθεί μέτρα που διασφαλίζουν την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια των πτήσεων.

Μεταξύ των κινεζικών εταιρειών που διαθέτουν αυτό το μοντέλο αεροσκάφους είναι οι Air China, Hainan Airlines και Shanghai Airlines.

Ινδονησία

Οι ινδονησιακές αρχές αποφάσισαν να απαγορεύσουν προσωρινά τις πτήσεις των αεροσκαφών αυτών που ανήκουν στις εταιρείες Lion Air και Garuda.

Νότια Κορέα

Το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε την καθήλωση των αεροσκαφών της Easter μέχρι την πραγματοποίηση των αναγκαίων ελέγχων.

Μογγολία

Οι αρχές απαγόρευσαν την πτήση του 737 MAX 8 της Mongolian Airlines

Οι εταιρείες που ακινητοποιούν τα αεροσκάφη τους:

Ethiopian Airlines (Αιθιοπία) , Comair (Νότια Αφρική), Cayman Airways (Νησιά Κέιμαν)

Οι περισσότερες εταιρείες συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τα Boeing 737 MAX 8:

Norwegian (Νορβηγία), Air Italy (Ιταλία), Icelandair (Ισλανδία), Southwest (ΗΠΑ), American Airlines (ΗΠΑ), S7 Airlines (Ρωσία), Turkish Airlines (Τουρκία), Air Canada (Καναδάς), Westjet (Καναδάς), Aeromexico (Μεξικό), Aerolinas Argentinas (Αργεντινή), GOL Airlines (Βραζιλία), SilkAir (Σιγκαπούρη), Spicejet (Ινδία), Jet Airways (Ινδία), flydubai (Ντουμπάι), LOT (Πολωνία), TUIfly.

Βρέθηκαν τα μαύρα κουτιά της πτήσης

Οι Αιθιοπικές Αερογραμμές ανακοίνωσαν ότι ανασύρθηκαν τα δύο «μαύρα κουτιά» του μοιραίου Boeing 737 MAX 8.

Πρόκειται για τον καταγραφέα των συνομιλιών μεταξύ του πληρώματος στο πιλοτήριο του αεροσκάφους, αλλά και τον καταγραφέα ψηφιακών δεδομένων πτήσης από τα διάφορα συστήματα του αεροσκάφους.

Η δεύτερη συσκευή καταγράφει ψηφιακά τις παραμέτρους λειτουργίας των διαφόρων συστημάτων του αεροσκάφους και μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά τους διερευνητές του δυστυχήματος, τόσο για την λειτουργία του αεροσκάφους, όσο και για τις ενέργειες του πληρώματος, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα πριν από τη συντριβή.


Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook