28-02-2021

Σχολεία στις ΗΠΑ «κόβουν» τον Όμηρο ως σεξιστή – Ποιο είναι το κίνημα #DisruptTexts

«Τα παιδιά δεν πρέπει να διαβάζουν έργα στα οποία περιγράφονται διάφορες μορφές μίσους»

Θεωρίες για βία, ρατσισμό και μισογυνισμό στα κλασικά κείμενα διαδίδονται από ιδεολόγους στα σχολεία των ΗΠΑ, μέσα από το κίνημα #DisruptTexts στα social media.

Το φαινόμενο αυτό φαίνεται πως έχει προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις στον χώρο της Παιδείας.

Σύμφωνα με άρθρο της εφημερίδας Wall Street Journal, στόχος του κινήματος είναι η παρεμπόδιση των αμερικανών μαθητών από την πρόσβασή τους σε έργα κλασικής Λογοτεχνίας.

Οι υποστηρικτές του #DisruptTexts θεωρούν ότι τα έργα αυτά, όπως ο Βασιλίας Ληρ ή η Οδύσσεια, δεν είναι άξια να διδαχθούν στην παιδαγωγική διαδικασία, καθώς γράφτηκαν πριν από πολλά χρόνια.

Μάλιστα, πολλά από αυτά, όπως αναφέρουν, περιγράφουν περιστατικά βίας, ρατσισμού και μισογυνισμού που αφορούσαν παρωχημένες πλέον κοινωνίες και σαν αποτέλεσμα αναπαράγουν λανθασμένα μηνύματα συμπεριφοράς.

Οι υποστηρικτές του κινήματος, όπως αναφέρει στην εφημερίδα η Meghan Cox Gurdon, θεωρούν ότι τα παιδιά πρέπει να διαβάζουν έργα που να παραπέμπουν στην γλώσσα και τις συμπεριφορές του σήμερα και όχι έργα στα οποία περιγράφονται διάφορες μορφές μίσους.

Εν ολίγοις ζητούν να «διαγραφούν» από σχολικά κείμενα έργα του  Ομήρου, του Σαίξπηρ, του Νίτσε και πάρα πολλών άλλων κλασσικών.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, καθηγητές του σχολείου της Μασσαχουσέτης δηλώνουν περήφανοι που «έκοψαν» τον Όμηρο από την διδακτέα ύλη. «Είμαστε πολύ περήφανοι να λέμε ότι η Oδύσσεια αφαιρέθηκε φέτος από το πρόγραμμα σπουδών!» ανέφερε ένας από αυτούς.

Αντιδράσεις

Από την πλευρά του, ο συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας Jon Del Arroz τόνισε «είναι τραγωδία το γεγονός ότι, αυτό το κίνημα κατά της διανόησης με στόχο την απαγόρευση των κλασικών κερδίζει έδαφος μεταξύ των εκπαιδευτικών και της εκδοτικής βιομηχανίας». Η διαγραφή της ιστορίας των μεγάλων έργων περιορίζει μόνο την ικανότητα των παιδιών να μορφωθούν σωστά».

«Αν υπάρχει κάτι κακό στην κλασική λογοτεχνία, πηγάζει από τη μη διδασκαλία της. Οι μαθητές που δεν δικαιούνται να διαβάσουν θεμελιώδη κείμενα, μπορεί να φανταστούν τον εαυτό τους τυχερό… αυτό είναι που θέλουν οι άνθρωποι που στηρίζουν την εκστρατεία #DisruptTexts – αλλά σε σύγκριση με τους καλύτερα μορφωμένους συνομηλίκους τους, θα υποφέρουν από γλωσσική φτώχεια και πολιτιστικές αναφορές. Το χειρότερο, δεν το γνωρίζουν καν», όπως σχολιάζεται στο άρθρο της Wall Street Journal.

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ