15-05-2021

Ο κορονοϊός… έπληξε και τη μόδα – Πολλές εταιρείες οδηγούνται σε κλείσιμο ή αίτηση πτώχευσης

Πολλές εταιρείες - ειδικά εκείνες με πιο παραδοσιακά επιχειρηματικά μοντέλα - αγωνίζονταν ήδη να προσαρμοστούν σε ένα νέο περιβάλλον λιανικών πωλήσεων ή να συμβαδίσουν με ψηφιακά καταρτισμένους ανταγωνιστές

Η πανδημία του κορονοϊού έπληξε σοβαρά τη βιομηχανία της μόδας στις ΗΠΑ και σε όλο τον κόσμο, με τις πωλήσεις να μειώνονται σε παγκόσμιο επίπεδο.

Με δεδομένο ότι πολλές εταιρείες – ειδικά εκείνες με πιο παραδοσιακά επιχειρηματικά μοντέλα – αγωνίζονταν ήδη να προσαρμοστούν σε ένα νέο περιβάλλον λιανικών πωλήσεων ή να συμβαδίσουν με ψηφιακά καταρτισμένους ανταγωνιστές, την περίοδο της κρίσης της πανδημίας επήλθαν πτωχεύσεις brand στις ΗΠΑ με την ελπίδα εύρεσης νέων επενδυτών που θα τους βοηθήσουν να παραμείνουν στον κλάδο ή και διακοπή εργασιών.


Ο αμερικανικός Όμιλος J. Crew, ο οποίος διαχειρίζεται τα brand J. Crew και Madewell, υπέβαλε αίτηση για την υπαγωγή στο άρθρο 11, μια μορφή πτώχευσης, που περιλαμβάνει αναδιοργάνωση των επιχειρηματικών υποθέσεων, των χρεών και των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη.

κορονοϊός εβδομάδα μόδας Μιλάνο μάσκες Φεβρουάριος

Η CEO του ομίλου, Τζαν Σίνγκερ, δήλωσε ότι πρόκειται για οικονομική αναδιάρθρωση και σημαντικό ορόσημο στη διαδικασία αναμόρφωσης της επιχείρησης. Η αλυσίδα πολυκαταστημάτων Neiman Marcus, με χρέη ύψους 4,8 δισ. Δολαρίων, υπέβαλε αίτηση για την υπαγωγή στο ίδιο άρθρο, στις 7 Μαΐου.

Στις 6 Μαΐου, το brand ανδρικών ρούχων John Varvatos, επικαλούμενο μείωση των πωλήσεων, υπέβαλε επίσης αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 11.


Το brand ανδρικών ενδυμάτων J. Hilburn με έδρα το Ντάλας μπήκε, επίσης, στην ομάδα των εταιρειών που επιδιώκουν αναδιάρθρωση των οικονομικών τους. Το brand τζιν ενδυμάτων True Religion, για τρίτη φορά μέσα σε τρία χρόνια, στις 13 Απριλίου υπέβαλε αίτηση πτώχευσης.

Σημειώνεται ότι η εβδομάδα μόδας του Λονδίνου (12-15 Ιουνίου) θα είναι αποκλειστικά ψηφιακή και αυτό θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά.

Υπενθυμίζεται, επίσης, ότι το νέο απαραίτητο αξεσουάρ στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου, που έγινε τον Φλεβάρη, ήταν τα μπουκαλάκια με αντισηπτικό χεριών σε μια διοργάνωση που χαρακτηρίστηκε τότε από πολλές απουσίες κινέζων σχεδιαστών και πελατών εξαιτίας του κορονοϊού. Και αυτή η διοργάνωση «χτυπήθηκε», λοιπόν, από τον θανατηφόρο ιό, και όσοι παρευρέθηκαν φορούσαν μάσκες. Τότε, μειωμένες κατά 45% ήταν οι μετακινήσεις επιβατών κατά το φετινό Φεστιβάλ της Άνοιξης στην Κίνα.

κορονοϊός εβδομάδα μόδας Λονδίνο


Τον ίδιο μήνα (Φεβρουάριο) είχε γίνει σε άδειο θέατρο η επίδειξη του Giorgio Armani στο Μιλάνο λόγω του κορονοϊού

Πηγή: naftemporiki.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ