21-04-2021

Κόκκινο, λευκό ή… μπλε; Το ισπανικό κρασί που ανατρέπει τα πάντα

Μια ισπανική εταιρεία προκαλεί τρικυμία στον χώρο της οινολογίας, δημιουργώντας για πρώτη φορά ένα κρασί χρώματος… μπλε.

Το Gik Blue δημιουργείται με τον συνδυασμό λευκών και ερυθρών ποικιλιών σταφυλιών μαζί με οργανικές χρωστικές και γεύσεις, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα γλυκό, ηλεκτρικό μπλε κρασί που προκαλεί ποικίλες αντιδράσεις στη θέα του.

Η δημιουργία του πρώτου μπλε κρασιού

«Το Gik δημιουργήθηκε για πλάκα, για να ανακατέψουμε λίγο τα πράγματα και να δούμε τι θα γίνει», δηλώνει ο συνδημιουργός του ποτού Aritz Lopez. «Θέλαμε να καινοτομήσουμε και να ξεκινήσουμε μια μικρή επανάσταση και ο χώρος του κρασιού ήταν ο καλύτερος για κάτι τέτοιο» συμπληρώνει.

Το μόνο πρόβλημα ήταν ότι ο Λόπεζ δεν ήξερε κανέναν έμπειρο παραγωγό κρασιού, καταλήγοντας τελικά στην επιλογή να ζητήσει τη βοήθεια του Πανεπιστημίου της Χώρας των Βάσκων. Μια πανεπιστημιακή ομάδα χημικών μηχανικών ήταν εκείνη που βοήθησε ώστε να «ενωθεί η φύση με την τεχνολογία», ώστε να δημιουργηθεί το μπλε κρασί.

Η ομάδα χρειάστηκε δύο χρόνια για να το τελειοποιήσει.

Το Gik συνδυάζει διαφορετικές ποικιλίες κόκκινων και λευκών σταφυλιών, μαζί με δύο οργανικές χρωστικές ουσίες για να το κάνουν μπλε: την ουσία anthocyanin από τη φλούδα των κόκκινων σταφυλιών και την ουσία indigotine, η οποία χρησιμοποιείται συνήθως ως βρώσιμο χρώμα.  Η γεύση του τελικού προϊόντος εμπλουτίζεται από γλυκαντικά χωρίς θερμίδες.

Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ένα κρασί με αρκετά γλυκιά γεύση.

Το Gik στην αγορά

«Στην αρχή ο κόσμος δεν πίστευε ότι πουλάμε μπλε κρασί, όμως όταν το δοκίμασαν το λάτρεψαν και συνεχίζουν να επιστρέφουν και να το ζητάνε», σημειώνει ο Enrique Isasi, ιδιοκτήτης ενός από τα πρώτα εστιατόρια που πρόσφεραν το προϊόν.

Ωστόσο τα πράγματα δεν είναι πάντα τόσο εύκολα σε μια χώρα που έχει τόσο στενή σύνδεση με το κρασί, όσο η Ισπανία. Κάποιοι έχουν χαρακτηρίσει το Gik «βλάσφημο» και μια «απαίσια εφεύρεση». Άλλοι το θεωρούν απλώς ένα «μη-κρασί».

Μάλιστα το ταυτίζουν με μια παλαιότερη αντίστοιχη προσπάθεια του Puerto de Indias που είχε φτιάξει ένα τζιν από φράουλα.

«Στην Ισπανία το κρασί είναι βαθιά ριζωμένο στην κουλτούρα» δηλώνει ο Λόπεζ. «Αυτό δεν έχει αλλάξει εδώ και αιώνες. Είναι μια χώρα που προτιμά την παράδοση από την καινοτομία. Όμως το Gik προσπαθεί να τα ανατρέψει όλα αυτά. Είμαστε για τους απλούς ανθρώπους που δεν χρειάζεται να γνωρίζουν χιλιάδες κανόνες για να απολαύσουν ένα ποτήρι κρασί», συμπληρώνει.

Αυτή η νοοτροπία, μάλλον είναι και πιο «επαναστατική» από το ίδιο το ποτό. Άλλωστε, το… τρολάρισμα είναι στο DNA του Gik.

Στις σημειώσεις που δίνονται με το κρασί υπάρχουν ακρωνύμια όπως το WTF, ενώ στις προτάσεις γαστρονομικών συνδυασμών περιλαμβάνονται τα μακαρόνια καρμπονάρα και… το τζατζίκι.

Οι δημιουργοί του Gik είναι όλοι κάτω των 30 και απευθύνονται απευθείας στα νεανικά κοινά μέσα από τα social media. Άλλωστε, η ταμπέλα του Gik προβάλλει έναν άνδρα με κεφάλι σκύλου που κάθεται σε μια δερμάτινη πολυθρόνα κρατώντας δύο ποτήρια μπλε κρασιού.

Έχει μέλλον το Gik;

To Gik σίγουρα τα πηγαίνει καλά όμως το κατά πόσον αυτό θα έχει διάρκεια μένει να αποδειχθεί.

Το κρασί σήμερα πωλείται σε 25 χώρες ενώ σύντομα αναμένεται να φτάσει και στις ΗΠΑ.

Μέχρι σήμερα άλλωστε, έχει πουλήσει περισσότερες από 100.000 φιάλες με την τιμή να κυμαίνεται στα 10-15 ευρώ.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ