Ατενσιονχοριλίκι και στη δημοσιογραφία; Δυστυχώς…

Γράφει ο Μανώλης Καλουδάς

Attention whore (ή attention seeker): Είναι αυτός που επιζητά συνεχώς τη δημόσια προσοχή. Αυτός που θέλει να έχει συνεχώς πάνω του τα «φώτα» της δημοσιότητας. Πεδίο δράσης του; Tα social media. Όσοι πιο πολλοί, τόσο πιο καλά. Με «εργαλεία» του την πλούσια ελληνική γλώσσα – και πολλές φορές τις φωτογραφίες ή τα video – o attention whore ή seeker κάνει ό,τι περνά από το χέρι του, στην κυριολεξία, προκειμένου να συγκεντρώσει όσο το δυνατόν περισσότερα likes (στο facebook) και favs (στο twitter).

Ο Άδωνις Γεωργιάδης για παράδειγμα. Αυτός μου έρχεται στο μυαλό ως ο απόλυτος attention seeker στην Ελλάδα. Το ξέρει καλά το «παιχνίδι». Όπως επίσης ο Γιάν(ν)ης Βαρουφάκης, η Ζωή Κωνσταντοπούλου, ο Θάνος Τζήμερος και πολλοί άλλοι.

Και άντε όλοι αυτοί είναι πολιτικοί και θέλουν να δουν τα χιλιάδες likes και favs στους λογαριασμούς τους να εξαργυρώνονται στις εκλογές σε ψήφους. Οι δημοσιογράφοι; Τι νέο φαινόμενο είναι αυτό; Κάθε μέρα ξεφυτρώνει κι ένας (πολλές φορές από το πουθενά) που στην προσπάθειά του να κερδίσει τα «μπράβο» μιας συγκεκριμένης μερίδας χρηστών βάλλει με εκφράσεις πεζοδρομίου και κουτοπονηρίστικο τρόπο εναντίον μιας άλλης.

Όσο ανεβαίνει ο αριθμός των likes και των favs, τόσο ικανοποιείται η εγωπάθειά του, ο ναρκισσισμός του και πιθανότατα οι ερωτογενείς ζώνες του σώματός του. Το βράδυ αν το πρόγραμμα δεν έχει «παντόφλα», στο σπίτι, πιθανότατα θα υπερηφανεύεται για το πόσο μεγάλο τον… έχει. Τον αριθμό των likes.

Ο βιασμός του γραπτού λόγου από ανθρώπους που αυτοαποκαλούνται ως δημοσιογράφοι (αρκετοί εκ των οποίων είναι μέλη της ΕΣΗΕΑ) είναι ένα λυπηρό φαινόμενο το οποίο, δυστυχώς, καθημερινά γιγαντώνεται. Σήμερα διαβάζουμε τις μπουρδολογίες τους στα προφίλ τους στο facebook και στο twitter, αύριο στα ηλεκτρονικά Μέσα που αρθρογραφούν και μεθαύριο στις εναπομείναντες εφημερίδες. Αυτοί, στον βαθμό που τους αναλογεί, διαμορφώνουν άποψη.

Δυστυχώς…