Παρουσία Σπίρτζη «σφύριξε» σήμερα το πρώτο ηλεκτροκίνητο τρένο express Αθήνα – Θεσσαλονίκη (video)

Το νέο τρένο θα καλύπτει τη διαδρομή σε τρεις ώρες και 55 λεπτά




  • Νέα σελίδα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο
  • Ξεκίνησε το ταξίδι του το νέο, γρήγορο τρένο
  • Αναβαθμισμένες υπηρεσίες για ένα άνετο ταξίδι με αμετάβλητη την τιμολογιακή πολιτική
  • Πλούσιο φωτορεπορτάζ από το πρώτο ταξίδι του πρώτου ΕΧPRESS ηλεκτροδοτούμενου τρένου

Υπό την παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, του Γενικού Γραμματέα Θάνου Βούρδα και των Διοικήσεων των Οργανισμών του Σιδηροδρόμου πραγματοποιήθηκε σήμερα, ειδικό σιδηροδρομικό δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη (συνολικού μήκους 450 χλμ) με ηλεκτροκίνητο συρμό της ΕΕΣΣΤΥ.

Ο ηλεκτροκίνητος συρμός του ειδικού δρομολογίου ξεκίνησε το ταξίδι του στις 12:40 και αναμένεται να αφιχθεί στον Νέο Επιβατικό Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης στις 18:35 (υπολογίζονται και οι στάσεις που θα γίνουν).

Η δρομολόγηση  στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη του πρώτου ΕΧPRESS ηλεκτροδοτούμενου τρένου που θα καλύπτει τη διαδρομή σε τρεις ώρες και 55 λεπτά (από τις 5 ώρες που υλοποιούνται σήμερα) θα ξεκινήσει από την ερχόμενη Δευτέρα 20 Μάιου και θα υλοποιείται αρχικά με τρένα που ανακατασκεύασε η ΕΕΣΣΤΥ (θα περιλαμβάνουν όλες τις ανέσεις για ένα άνετο και ξεκούραστο ταξίδι και θα διαθέτουν ακόμη και WiFi).

Πολύ σύντομα αναμένεται να έλθουν από την Ιταλία ακόμη δυο υπερσύγχρονες αμαξοστοιχίες αντίστοιχες με το «Ασημένιο βέλος» που είχε έλθει δοκιμαστικά στα περυσινά εγκαίνια της ΔΕΘ.

Τα ηλεκτροδοτούμενα, γρήγορα, τρένα εντάσσονται πλέον στα καθημερινά τακτικά δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και με δύο σταθμούς σε Λιανοκλάδι και Λάρισα.

Ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα ως ιστορική και μίλησε για «μία νέα εποχή και νέους ορίζοντες για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο που άνοιξε η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα καθώς αυτή η Κυβέρνηση μετά από 4Ο χρόνια ολοκλήρωσε την ηλεκτροκίνηση της γραμμής από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη και την κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 450 χλμ. Σήμερα ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος ξαναγράφει την ιστορία του» τόνισε.

«Θα είμαστε εδώ μαζί με τον Πρωθυπουργό για να εγκαινιάσουμε το 2022 και ολόκληρη τη νέα ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική γραμμή από την Πάτρα μέχρι την Ειδομένη. Η χώρα αλλάζει τοπίο τόσο στις επιβατικές όσο και εμπορευματικές μεταφορές», πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης, ενώ ανακοίνωσε ότι περίπου σε 2,5 χρόνια θα είναι έτοιμος ο νέος υπερσύγχρονος Σιδηροδρομικός Σταθμός στον Σταθμό Λαρίσης που θα συνδέεται με τον υφιστάμενο Σταθμό του Μετρό και θα αποτελεί ενιαία ενότητα. Πρόκειται για έναν υπερσύγχρονο Σταθμό προϋπολογισμού 80 εκατομμυρίων ευρώ.

Μάλιστα, η ολοκλήρωσή του, είπε ο κ Σπίρτζης, θα συμπέσει με την ολοκλήρωση του πολύ σημαντικού έργου της υπογειοποίησης της τετραπλής σιδηροδρομικής γραμμής στα Σεπόλια, μήκους τριών χιλιομέτρων, που θα αλλάξει ριζικά την περιοχή, αλλά και την υπογειοποίηση της γραμμής στις Αχαρνές, μήκους 800 μέτρων από το ΣΚΑ μέχρι το βόρειο μέρος της πόλης που τώρα χωρίζεται στα δύο.




Ο Υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε επίσης την κατασκευή δύο νέων σταθμών στο δίκτυο του Προαστιακού. Έναν στον Γέρακα, στον οποίο θα σταματά και το Μετρό και έναν στο Κρυονέρι. Οι δύο σταθμοί θα είναι έτοιμοι περίπου σε δύο χρόνια.

Ανακοίνωσε επίσης την ανάταξη της υφιστάμενης γραμμής από την Αθήνα μέχρι την Οινόη, την υπογειοποίηση της διάβασης στον Άγιο Στέφανο καθώς και πολλά άλλα έργα βελτίωσης της γραμμής και της σηματοδότησης που θα συμβάλουν ώστε το γρήγορο τρένο να καλύπτει, προς το τέλος του χρόνου, τη διαδρομή σε 3 ώρες και ένα τέταρτο αναπτύσσοντας πρωτοφανείς ταχύτητες για τα ελληνικά δεδομένα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το όριο που έχει θέσει ο ΟΣΕ είναι τα 220 χιλιόμετρα την ώρα όπως ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Θάνος Βούρδας διευκρινίζοντας ότι τα τρία ηλεκτροκίνητα τρένα που μπαίνουν από τη Δευτέρα στα τακτικά δρομολόγια θα αναπτύσσουν τεράστιες ταχύτητες. Από Τιθορέα μέχρι Λιανοκλάδι αλλά και από Λάρισα μέχρι Θεσσαλονίκη θα φτάνουν ακόμη και τα 200 χιλιόμετρα την ώρα.

«Παραλάβαμε ένα χάος»

Κάνοντας απολογισμό της προσπάθειας που κατέβαλε το Υπουργείο για «να ξαναζωντανέψει» ο Σιδηρόδρομος, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι «το 2015 που αναλάβαμε βρήκαμε ένα χάος, ένα τέλμα και μια κατάσταση διάλυσης όχι μόνο στον σταθμό Λαρίσης όπου κάποιοι απείλησαν ακόμη και τη σωματική ακεραιότητα του Θάνου Βούρδα όταν πήγε να καταγράψει τι παραλάβαμε αλλά και σε όλα τα σιδηροδρομικά έργα». «Πρωτοφανή και απίστευτα πράγματα. Πρωτόγνωρες καταστάσεις. Συμφέροντα και επιτήδειοι λυμαίνονταν τα πάντα. Μέχρι και τους Ρομά έβαζαν να κόβουν και να κλέβουν για λογαριασμό τους τα πανάκριβα καλώδια του συστήματος τηλεδιοίκησης. Και βέβαια ένας ΟΣΕ κομμένος σε πέντε εταιρίες από τον κύριο Κωστή Χατζηδάκη», πρόσθεσε.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής διαδρομής, ο κ. Σπίρτζης παρουσίασε επιτόπου αναλυτικά όλα τα έργα που έχουν ολοκληρωθεί και σχεδιαστεί για την πλήρη ανάπτυξη του δικτύου, μεταξύ άλλων και της τεράστιας σιδηροδρομικής γέφυρας της Εκκάρας-Δομοκού, αλλά και της διπλής σήραγγας του Καλλίδρομου, μήκους 9,6 χλμ, που είναι η μεγαλύτερη αυτού του είδους σήραγγα των Βαλκανίων, όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Διονέλης.

«Το επόμενο μεγάλο στοίχημα είναι η ολοκλήρωση της σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης στην κυρία γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης που θα αλλάξει τον οικονομικό χάρτη της χώρας», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Πρόεδρος του ΟΣΕ Γιώργος Κακουλάκης, προσθέτοντας ότι «η διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή θα δώσει τεράστια ώθηση στις εμπορευματικές μεταφορές και στο εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου. Για το σιδηροδρομικό κέντρο θα ξεκινήσει άμεσα η Β´ φάση του διαγωνισμού και με την ολοκλήρωσης της θα ξεκινήσει και η λειτουργία του Κέντρου».

Αναβαθμισμένες υπηρεσίες για ένα άνετο ταξίδι με αμετάβλητη την τιμολογιακή πολιτική

Τα Intercity Express θα περιλαμβάνουν όλες τις ανέσεις για ένα ξεκούραστο ταξίδι, αλλά και σύγχρονες υπηρεσίες για τους επιβάτες του.

Ανάμεσα σε αυτές είναι: 

-Πρίζα σε κάθε θέση.

-Υποστηρικτικό προσωπικό on board.

-WiFi (προς το παρόν, αποκλειστικά στην αμαξοστοιχία I/C51 και για την Α΄ θέση. Σταδιακά θα εγκατασταθεί και στις υπόλοιπες αμαξοστοιχίες).

-Αναβαθμισμένες υπηρεσίες κυλικείου με νέο συνεργάτη την εταιρία ΒΕΝΕΤΗΣ.

-Δωρεάν διάθεση εφημερίδων στους επιβάτες της Α’ Θέσης στις αμαξοστοιχίες I/C50 και I/C51.

-Δωρεάν διάθεση σετ προϊόντων περιποίησης στους επιβάτες της Α’ Θέσης σε συνεργασία με τον Όμιλο Σαράντη.

Σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων, η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει αμετάβλητη και συγκεκριμένα για το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη η πρώτη θέση κοστίζει 55 ευρώ (με 20% έκπτωση για την επιστροφή) και η δεύτερη θέση κοστίζει 45 ευρώ (με έκπτωση 20%).

Φωτογραφίες από την αναχώρηση για το πρώτο ταξίδι του ΕΧPRESS ηλεκτροδοτούμενου τρένου

Στάση στην Οινόη

Η πρώτη στάση πραγματοποιήθηκε στην Οινόη στις 12.25, από όπου στη συνέχεια το τρένο αναχώρησε στις 12.40. Στον λίγο χρόνο που είχε, ο κ. Σπίρτζης συνομίλησε με το προσωπικό του σταθμού και στη συνέχεια συνέχισε το ταξίδι.

Άφιξη στην Τιθορέα

Στις 13.25 της Τετάρτης το πρώτο ΕΧPRESS ηλεκτροδοτούμενο τρένο έφτασε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Τιθορέας, όπου είχε συγκεντρωθεί αρκετός κόσμος για να το υποδεχτεί.

Άφιξη στο Λιανοκλάδι

Η επόμενη στάση έγινε στο Λιανοκλάδι, όπου το νέο, γρήγορο τρένο έφτασε στις 14.20. Στο σημείο βρέθηκε και η μητέρα του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Αποστόλη Καραναστάση, με την οποία είχε ένα θερμό τετ α τετ ο κ. Σπίρτζης.

Στάση στον Δομοκό, πριν την κοιλαδογέφυρα στης Εκκάρας

Στη συνέχεια το τρένο πραγματοποίησε στάση 15 λεπτών πριν την κοιλαδογέφυρα στης Εκκάρας, στον Δομοκό, από όπου αναχώρησε στις 16.00.

Άφιξη στη Θεσσαλονίκη

Στις 18.40 της Τετάρτης το Intercity Express έφτασε στον προορισμό του, τη Θεσσαλονίκη, ολοκληρώνοντας το πρώτο του δρομολόγιο από την Αθήνα.

Η στιγμή της άφιξης στη Θεσσαλονίκη

Σπίρτζης: Πραγματικά δεν αξίζει τον κόπο να μετακινηθεί κανείς με άλλο μέσο

Σε δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους μετά την άφιξη του τρένου, ο κ. Σπίρτζης επισήμανε ότι στόχος του υπουργείου είναι το τρένο να γίνει το πλέον ανταγωνιστικό μέσο στη χώρα, λέγοντας μάλιστα ότι «πραγματικά δεν αξίζει τον κόπο να μετακινηθεί κανείς με άλλο μέσο».

«Δεν είναι μόνο τα σιδηροδρομικά έργα, υπάρχουν και έργα που σχετίζονται με την ανάπλαση μεγάλων αστικών περιοχών, αλλά που σχετίζονται με αυτοματισμούς και τηλεδιαχείριση. Από εκεί πέρα αν είμαστε μια φορά περήφανοι για τα έργα των αυτοκινητοδρόμων, για τα έργα των σιδηροδρόμων είμαστε εκατό φορές περήφανοι, γιατί δίνει πολύ μεγάλη υπεραξία στη χώρα και στη Θεσσαλονίκη», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Τέλος, ο κ. Σπίρτζης εξέφρασε την πεποίθηση ότι το σημαντικότερο για την Βόρεια Ελλάδα είναι τα μεγάλα έργα που δρομολογούνται, όπως η σύνδεση με τα Σκόπια, το Βελιγράδι που θα κάνουν τη χώρα ανταγωνιστική στις διεθνείς μεταφορές.

Τα νέα δρομολόγια EXPRESS

Παρόντες στο δοκιμαστικό δρομολόγιο ήταν ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΤΥ) Γιώργος Αναγνωστόπουλος που ανακατασκεύασε και μετέτρεψε σε υπερσύγχρονα και ηλεκτροκίνητα τα τρένα που θα εκτελούν τα δρομολόγια EXPRESS.

Όπως ανακοίνωσε ο κ. Τσαλίδης, το δρομολόγιο Αθήνας-Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιείται με ένα ζεύγος τρένων, το οποίο θα διανύει σε:

– 3 ώρες και 57 λεπτά τη διαδρομή από την Θεσσαλονίκη μέχρι την Αθήνα, με στάσεις σε Λάρισα και Παλαιοφάρσαλο.

– 4 ώρες και 10 λεπτά τη διαδρομή από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη, με στάσεις σε Λιανοκλάδι και Λάρισα.

– Από Αθήνα, το πρώτο δρομολόγιο, το οποίο είναι και πιο γρήγορο, αναχωρεί στις 06:22 και μετά υπάρχουν δρομολόγια ανά τρεις ώρες, στις 09:22, 12:22, 15:22 & 18:22.

– Από Θεσσαλονίκη, το πρώτο δρομολόγιο, το οποίο είναι και πιο γρήγορο, αναχωρεί στις 06:27 και μετά υπάρχουν δρομολόγια ανά τρεις ώρες, στις 09:15, 12:15, 15:15 & 18:15.

– Επιπλέον, υπάρχει το βραδινό ζευγάρι δρομολογίων 600/601.

Στο πρωινό γρήγορο δρομολόγιο, η διαδρομή Αθήνα-Λιανοκλάδι θα διαρκεί 1 ώρα και 47 λεπτά, ενώ η διαδρομή Αθήνα-Λάρισα 2 ώρες και 48 λεπτά.

Αντίστοιχα, το δρομολόγιο Λάρισα-Αθήνα θα διαρκεί 2 ώρες και 36 λεπτά και το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα θα διαρκεί 1 ώρα και 20 λεπτά.

(Με πληροφορίες από voria.gr, thestival.gr)





Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook