Μέχρι το Αίγιο θα φτάνει ο Προαστιακός – Έτοιμη η νέα σιδηροδρομική γραμμή

Μέχρι το Αίγιο θα φτάνει ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος στα τέλη Αυγούστου, από το Κιάτο που σταματάει σήμερα.

Η νέα υπερσύγχρονη διπλή ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή ταχείας κυκλοφορίας ολοκληρώθηκε και σήμερα, παρουσία του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη και του Γενικού Γραμματέα Θάνου Βούρδα, γίνεται το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο.

Το έργο αφορά το τμήμα σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 72 χλμ, που κατασκευάσθηκε σε συνέχεια του τμήματος Κόρινθος – Κιάτο και βρίσκεται σήμερα σε κανονική λειτουργία. Περιλαμβάνει τρεις νέους σταθμούς σε Ξυλόκαστρο, Ακράτα και Αίγιο και έξι στάσεις σε Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, Διακοπτό και Ελίκη.

«Εκτός από τον οδικό αποκλεισμό της Δυτικής Ελλάδος, αίρουμε και τον σιδηροδρομικό αποκλεισμό» τόνισε ο Χρήστος Σπίρτζης και προσέθεσε: «Σήμερα είναι το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο από το Κιάτο μέχρι την Ροδοδάφνη. Επομένως θα ενταχθεί στα δρομολόγια του προαστιακού κανονικά και το Αίγιο. Μετά το Πάσχα είναι έτοιμη να υπογραφεί η σύμβαση για την ηλεκτροκίνηση του τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη, με χρονοδιάγραμμα 1,5 χρόνο».

Επίσης, ο υπουργός ανέφερε πως «αμέσως μετά το Πάσχα υπογράφεται και το τμήμα του προαστιακού, η σύνδεση του Λουτρακίου» και τόνισε:

«Πιστεύω ότι το μεγάλο έργο της σιδηροδρομικής υποδομής της χώρας είναι το πιο σημαντικό που πρέπει να υλοποιήσουμε. Το υλοποιούμε με πολύ γρήγορους ρυθμούς και σας καλούμε στον επόμενο σταθμό από το Αίγιο, που θα είναι η σύνδεση, η δοκιμαστική λειτουργία της γραμμής, Αθήνα- Θεσσαλονίκη, με ηλεκτροκίνηση, πολύ σύντομα».

Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ακόμη, ότι στον άμεσο σχεδιασμό του υπουργείου είναι η ανάταξη και συντήρηση του παλιού σιδηροδρομικού δικτύου σε όλη την Ελλάδα σε αντίθεση με τις πολιτικές δυνάμεις του παρελθόντος –όπως είπε- οι οποίες τις είχαν αφήσει στο περιθώριο: «Η γραμμή του Ναυπλίου, η παλιά γραμμή της Πελοποννήσου, η γραμμή της Στερεάς Ελλάδας, η γραμμή των Τεμπών και όσες γραμμές ήταν μετρικές, όπως γνωρίζετε θεσμικά πλέον μπορούμε να τις αξιοποιήσουμε, γιατί από την προηγούμενη κυβέρνηση βρήκαμε απαγόρευση της χρήσης τους. Σε πάρα πολλά σημεία γίνεται ανάταξη και συντήρηση αυτού του παλιού δικτύου και θα μπουν, σε συνεργασία με την τοπική και την περιφερειακή αυτοδιοίκηση, τουριστικά και επιβατικά δρομολόγια».

Σημειώνεται ότι το τμήμα Κιάτο- Αίγιο εντάσσεται στο ευρύτερο έργο της ολοκλήρωσης του άξονα ΑΘΗΝΑ(ΣΚΑ )- ΠΑΤΡΑ/Τμήμα Κιάτο– Πάτρα, που περιλαμβάνει τη νέα, σύγχρονη διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, με την οποία θα επιτευχθούν μειωμένοι χρόνοι διαδρομής και αναβαθμισμένες υπηρεσίες προς το κοινό και μεγάλη ασφάλεια κυκλοφορίας.

Το έργο αφορά το τμήμα σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 72 χλμ, που κατασκευάσθηκε σε συνέχεια του τμήματος Κόρινθος- Κιάτο, που βρίσκεται σήμερα σε κανονική λειτουργία. Το νέο έργο περιλαμβάνει τρεις νέους σταθμούς -Ξυλόκαστρο, Ακράτα και Αίγιο- και έξι στάσεις – Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, Διακοπτό και Ελίκη. Η ΕΡΓΟΣΕ ολοκλήρωσε την κατασκευή της νέας σύγχρονης υποδομής που περιλαμβάνει έξι σήραγγες συνολικού μήκους έντεκα χλμ, οκτώ σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 1.700μ., 19 σιδηροδρομικές γέφυρες, 63 κάτω διαβάσεις και δέκα άνω διαβάσεις και που επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων (άνω των 200 χλμ/ώρα).

Μετά την ολοκλήρωση του έργου τον Απρίλιο του 2019, είναι πλέον δυνατή η κυκλοφορία συρμών στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή. Έως το τέλος του τρέχοντος έτους θα ολοκληρωθούν οι εργασίες εγκατάστασης σύγχρονης σηματοδότησης, ενώ στην τελική φάση της δημοπράτησης βρίσκεται το έργο της εγκατάστασης του συστήματος ηλεκτροκίνησης.

Η ΕΡΓΟΣΕ ολοκλήρωσε την κατασκευή νέας σύγχρονης υποδομής που περιλαμβάνει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χλμ, 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 1.700μ., 19 σιδηροδρομικές γέφυρες, 63 κάτω διαβάσεις και 10 άνω διαβάσεις και που επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων τραίνου (άνω των 200 χλμ/ω).

Σημειολογικά, το συγκεκριμένο δρομολόγιο θα είναι το πρώτο, μετά από οκτώ χρόνια αναστολής της κυκλοφορίας τρένων στο εν λόγω τμήμα, και σίγουρα με τη δρομολόγηση τρένων στο εγγύς μέλλον, θα συμβάλει στην βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων της Βόρειας Πελοποννήσου.

Το έργο εντάσσεται στο ευρύτερο έργο της ολοκλήρωσης του άξονα ΑΘΗΝΑ (ΣΚΑ ) – ΠΑΤΡΑ / Τμήμα Κιάτο – Πάτρα, που περιλαμβάνει την νέα, σύγχρονη διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων.

Έτσι, θα υλοποιηθεί η σταδιακή αντικατάσταση της παλαιάς μονής γραμμής μετρικού εύρους και χαμηλών ποιοτικών χαρακτηριστικών με νέα διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή κανονικού εύρους με σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών, καθώς και σύστημα ραδιοκάλυψης (GSM-R).

Με την ολοκλήρωση της γραμμής θα επιτευχθούν μειωμένοι χρόνοι διαδρομής και αναβαθμισμένες υπηρεσίες άνεσης και ασφάλειας κυκλοφορίας.

Συνοπτικά, όσον αφορά τα έργα στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο, μήκους 72 χλμ:

Έχουν ολοκληρωθεί τα έργα υποδομής (σήραγγες, γέφυρες, χωματουργικές εργασίες) και έχουν κατασκευαστεί οι σταθμοί και στάσεις του τμήματος. Ολοκληρώθηκε στο πλαίσιο εργολαβίας, προϋπολογισμού 227 εκατ. €, η κατασκευή επιδομής της γραμμής. Οι εργασίες υποδομής – επιδομής ολοκληρώθηκαν τον Απρίλιο 2019, και είναι πλέον δυνατή η κυκλοφορία συρμών στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα αυτό.


Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook