14-04-2021

Συνεχίζεται το «πινγκ πονγκ» ευθυνών με φόντο τη «Μήδεια» – Ο ΔΕΔΔΗΕ τα «ρίχνει» στο Δασαρχείο

Από τον έναν στον άλλο και ξανά πίσω στον έναν, την ώρα που 7.000 νοικοκυριά παραμένουν χωρίς ρεύμα

Δεν έχει τέλος το πινγκ πονγκ ευθυνών για τις καταστροφικές συνέπειες που άφησε πίσω της η κακοκαιρία «Μήδεια». Αυτή τη φορά έρχεται ο ΔΕΔΔΗΕ να θέσει την υπηρεσία εκτός κάδρου καθώς όπως τονίζεται σε σχετικό έγγραφο που απευθύνει κάθε χρόνο προς Δασαρχεία και δήμους, το κλάδεμα των δένδρων που γειτνιάζουν με τα καλώδια του ΔΕΔΔΗΕ πραγματοποιείται κάθε χρόνο με άδεια από το Δασαρχείο.

Το έγγραφο αποστέλλεται προκειμένου να εξασφαλιστεί η σχετική άδεια και να προσδιοριστεί το σημείο απόθεσης των κλαδιών σε κάθε περιοχή. Όπως αναφέρεται από τον Διαχειριστή, η διαδικασία είναι τυπική και η άδεια δίνεται κάθε χρόνο.

«Απαραίτητα πρέπει τα δένδρα που έρχονται σε επαφή ή γειτνιάζουν με αγωγούς να κλαδευτούν, ώστε να τηρούνται τα όρια ασφαλείας σύμφωνα με τους κανονισμούς και τις οδηγίες της επιχείρησης», αναφέρει ο Διαχειριστής.

Η διαδικασία βασίζεται σε Κανονισμό του 1967 για την “Εγκατάσταση και Συντήρηση Υπαίθριων Γραμμών Ηλεκτρικής Ενέργειας”. Η άδεια ζητείται στις αρχές του έτους προκειμένου να ακολουθήσει το κλάδεμα την άνοιξη. Σύμφωνα με το έγγραφο του ΔΕΔΔΗΕ η επαφή ή γειτνίαση των δένδρων με τα ηλεκτροφόρα σύρματα είναι δυνατόν να προκαλέσουν προβλήματα στα δίκτυα με πιθανές σοβαρές συνέπειες ενώ ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα προκαλούνται από δένδρα ή κλαδιά μειωμένης αντοχής (πχ από πυρκαγιές) που πέφτουν στα σύρματα σε περιόδους έντονης κακοκαιρίας (χιονοπτώσεις).

Για τους ίδιους λόγους (ασφαλείας) γίνεται αποψίλωση των χόρτων γύρω από τους στύλους των γραμμών που βρίσκονται μέσα σε δάση.

Σημειώνεται ότι οι μεγάλης έκτασης διακοπές που σημειώθηκαν τις τελευταίες ημέρες κυρίως στα βόρεια προάστια της Αθήνας οφείλονται τόσο σε κλαδιά όσο και – κυρίως – σε ολόκληρα δέντρα που κατέρρευσαν από το βάρος του χιονιού και έσπασαν τα καλώδια διανομής ή / και εμπόδισαν την οδική πρόσβαση των συνεργείων αποκατάστασης.

Κι αυτή δεν είναι η πρώτη απόπειρα αποποίησης ευθυνών για όσα έχουν συμβεί αυτές τις μέρες…

ΚΕΔΕ: Δεν ευθύνονται οι δήμοι για δέντρα που βρίσκονται κατά μήκος γραμμών μεταφοράς ενέργειας

Πριν τον ΔΕΔΔΗΕ, προηγήθηκε ανακοίνωση της ΚΕΔΕ, η οποία ανέφερε ότι οι δήμοι δεν φέρουν καμία ευθύνη για το κλάδεμα ή κόψιμο των δέντρων κατά μήκος των γραμμών μεταφοράς ενέργειας.

Η ΚΕΔΕ σημείωνε ότι αυτό προκύπτει και από τον Κανονισμό Εγκαταστάσεων και Συντήρησης Υπαίθριων Γραμμών Ηλεκτρικής Ενέργειας, ΦΕΚ 608/Β/6.10.67 Αρ. 281 και παράλληλα σημειώνει πως οι δήμοι «προφανώς και θα βοηθήσουν οποιαδήποτε τέτοια πρωτοβουλία από την πλευρά του ΔΕΔΔΗΕ, προφανώς και οφείλουν να επισημάνουν προβλήματα στο δίκτυο, όταν αυτά υποπίπτουν στην αντίληψή τους».

«Αντικειμενικά, οι δήμοι του αστικού συγκροτήματος δεν έχουν όλον αυτόν τον στόλο των μηχανημάτων για να καθαριστούν οι δρόμοι μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα και ενόσω η κακοκαιρία ήταν σε εξέλιξη. Πολύ περισσότερο, γερανούς και άλλον εξοπλισμό για τον τεμαχισμό και την απομάκρυνση των πεσμένων κορμών», υπογραμμίζει η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας.

«Μπαλάκι» οι ευθύνες ανάμεσα σε Περιφέρεια Αττικής και ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ

Πριν ξεσπάσει αυτή η διαφωνία για τα… δέντρα, είχαμε τη διαφωνία για το ρεύμα και το ποιος φταίει που εκατοντάδες χιλιάδες σπίτια έμειναν στο σκοτάδι. 

Η Περιφέρεια έλεγε ότι φταίει ο ΔΕΔΔΗΕ και η ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ απαντά ότι φταίει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, η Περιφέρεια, οι Δήμοι και η κυβέρνηση συνολικά.

Πατούλης: Αποκλειστικός υπεύθυνος είναι ο ΔΕΔΔΗΕ

Ο Γιώργος Πατούλης τόνιζε ότι αποκλειστικός υπεύθυνος για την φροντίδα των καλωδίων, από όπου προέκυψαν τα μεγάλα προβλήματα, είναι ο ΔΕΔΔΗΕ.


«Είναι 100% ευθύνη του ΔΕΔΔΗΕ, πρέπει να δώσουν ρεύμα» σημείωσε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι δεν είναι αληθή όσα υποστήριξαν για την αδυναμία πρόσβασης σε αρκετές περιοχές.

«Υπεύθυνος για την πρόληψη των καλωδίων, για να μην δημιουργούνται προβλήματα, είναι ο ΔΕΔΔΗΕ» επανέλαβε ο κ. Πατούλης.

Πρόεδρος ΓΕΝΟΠ –ΔΕΗ: Δεν είχαν πρόσβαση τα συνεργεία

Σημαντικές ευθύνες, οι οποίες φανταζόμαστε δεν θα διερευνηθούν, επέρριψε στην Πολιτική Προστασία ο πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ Γιώργος Αδαμίδης, επειδή άργησε, όπως είπε, να κηρύξει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης περιοχές του Λεκανοπεδίου που είχαν πληγεί έντονα από τη «Μήδεια» καθώς και στην Περιφέρεια Αττικής και στους Δήμους που δεν έσπευσε για τη διάνοιξη δρόμων από το χιόνι και την κυβέρνηση συνολικά για τον σχεδιασμό.

Μιλώντας στο OPEN TV, μίλησε για τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ στην προσπάθεια να αποκατασταθούν οι βλάβες στην ηλεκτροδότηση σε πολλές περιοχές της Αττικής. «Τρία 24ωρα χωρίς να έχουν πάει σπίτι τους» ανέφερε συγκεκριμένα για τους τεχνικούς της ΔΕΗ, σημειώνοντας ωστόσο ότι τα συνεργεία έφθαναν συχνά σε σημεία που δεν υπήρχε πρόσβαση.

«Όπου μπορούσαν να επιχειρήσουν με τα πόδια, το έκαναν» σημείωσε χαρακτηριστικά. Τόνισε δε ότι από την πρώτη στιγμή είχε γίνει ενημέρωση στους αρμόδιους ότι υπήρχε αδυναμία πρόσβασης, ενώ ήταν ξεκάθαρος για το ποιος έχει την ευθύνη.

7.000 νοικοκυριά παραμένουν χωρίς ρεύμα

Σε 7.000 υπολογίζεται (έως το απόγευμα της Πέμπτης) ο αριθμός των νοικοκυριών που παραμένουν χωρίς ρεύμα στα βόρεια προάστεια της Αττικής καθώς συνεχίζονται χωρίς διακοπή οι εργασίες αποκατάστασης των ζημιών που προκάλεσε η κακοκαιρία.

Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από τον ΔΕΔΔΗΕ, έχουν επανηλεκτροδοτηθεί τμήματα των γραμμών που παρουσίαζαν έως και σήμερα το πρωί ζημιές από την πτώση δέντρων στις περιοχές Εκάλη, Διόνυσο, Αγ. Στέφανο, Κρυονέρι, Άνοιξη, Δροσιά και Κάλαμο.

Υπενθυμίζεται ότι χθες το πρωί ήταν χωρίς ρεύμα 70.000 νοικοκυριά. Αυτό σημαίνει ότι έχει αποκατασταθεί η ηλεκτροδότηση στο 90% των περιπτώσεων.

Ο ΔΕΔΔΗΕ εφιστά εκ νέου την προσοχή σε όλους τους πολίτες σε περίπτωση που διαπιστώσουν ζημιές στο Δίκτυο (πεσμένα καλώδια, στύλους κλπ) να απομακρυνθούν άμεσα και να μην έρθουν σε καμία επαφή. Καλεί επίσης όσους πολίτες συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν προβλήματα ηλεκτροδότησης στις περιοχές που σημειώθηκαν ζημιές στο Δίκτυο από την κακοκαιρία, να επικοινωνήσουν με την Εταιρία για να εξεταστεί η περίπτωση μεμονωμένης βλάβης, τηλεφωνικά στο 11500 ή 2111900500, μέσω της εφαρμογής MyDEDDiE app σε Android και iOS από το κινητό τους ή και μέσω υπολογιστή από την ιστοσελίδα του ΔΕΔΔΗΕ στο Online Δήλωση Βλάβης (deddie.gr) .

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ