06-03-2021

Κορονοϊός: Πότε θα ανοίξει το λιανεμπόριο – Έρχεται στην αγορά το click in shop (video)

Όλα τα σενάρια και οι ημερομηνίες που εξετάζονται από την κυβέρνηση

«Όλα δείχνουν πως το δεύτερο lockdown έχει έρθει… για να μείνει», τονιζόταν πριν από λίγες ημέρες σχετικά με όσα έχουν συζητηθεί στο Μέγαρο Μαξίμου ειδικά για το λιανεμπόριο. Έρχεται στην αγορά το click in shop, παίρνει τη σκυτάλη από το click away

Το μεγάλο ερώτημα παραμένει: Στις 7 Ιανουαρίου θα γίνει άρση του lockdown; Θα ανοίξουν δηλαδή τα καταστήματα και η εστίαση, που θα είναι κλειστά έως τη συγκεκριμένη ημερομηνία; Υπενθυμίζεται ότι είχε δοθεί ένα «παράθυρο» για άνοιγμα λιανεμπορίου μετά τις 7 Ιανουαρίου σε περιοχές με λίγα κρούσματα.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες το άνοιγμα του λιανεμπορίου αναμένεται να γίνει μετά το πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου. Αυτό ανέφερε το «Mega», και αναφέρει ότι θα συμβεί υπό συγκεκριμένους όρους.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις συγκεκριμένες πληροφορίες, η επιθυμητή ημέρα για να ανεβάσουν ρολά τα μικρά καταστήματα είναι η Δευτέρα 11 Ιανουαρίου, ενώ μερικές ημέρες νωρίτερα, στις 7 Ιανουαρίου, θα έχει προηγηθεί τηλεδιάσκεψη με την επιτροπή λοιμωξιολόγων.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο τρόπος με τον οποίο θα ψωνίζουμε θα είναι μια παραλλαγή του click away. Συγκεκριμένα οι καταναλωτές θα τηλεφωνούν στο κατάστημα για να κλείσουν ραντεβού, και θα τους αποστέλλεται sms για επιβεβαίωση της ημέρας και ώρας (click in shop).

Αυτό που αλλάζει είναι πως δεν θα χρειάζεται να έχουν επιλέξει από πριν το προϊόν που επιθυμούν να αγοράσουν, καθώς θα επιτρέπεται η είσοδος στο κατάστημα με κανόνες και περιορισμούς που θα ανακοινωθούν.

Στην κατεύθυνση αυτή με τα μέχρις στιγμής δεδομένα το click away θα αντικατασταθεί, λοιπόν, από το click in shop, με στόχο να μπορέσει να δουλέψει και το κομμάτι της ένδυσης και υπόδησης, το οποίο είχε περιορισμένες πωλήσεις τα Χριστούγεννα εξαιτίας της αδυναμίας δοκιμής των προϊόντων.

Πρακτικά, με το click in shop ο καταναλωτής θα μπορεί να κλείνει τηλεφωνικά ή διαδικτυακά ραντεβού για την επίσκεψή του στο κατάστημα σε προκαθορισμένη ώρα, να διαλέγει το προϊόν που τον ενδιαφέρει εκεί, να το δοκιμάζει εφόσον επιθυμεί και να το πληρώνει εντός του καταστήματος. Οπωσδήποτε θα ισχύει η υποχρέωση αποστολής μηνύματος με το ραντεβού από το κατάστημα προκειμένου να μπορέσει να μεταβεί εκεί ο καταναλωτής.

Τι αλλάζει με τη μέθοδο click in shop

Με τη νέα μέθοδο θα εξακολουθήσει να ισχύει και το μοτίβο της παραγγελίας online ή από το τηλέφωνο και η αποστολή γραπτού μηνύματος από το κατάστημα για τη μετάβαση σε αυτό, αλλά κατά τη διάρκεια του ραντεβού ο πελάτης θα μπορεί να εισέρχεται στο μαγαζί και να δοκιμάζει τα προϊόντα.

Η μέθοδος αυτή, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, θα δώσει μια ανάσα όχι μόνο στα μεγαλύτερα καταστήματα αλλά και στα μικρότερα, ενώ ο συνωστισμός θα αποτρέπεται με τη διαδικασία του ραντεβού και την αυστηρή τήρηση της αναλογίας πελατών/τετραγωνικών.

Πόσοι πελάτες στα καταστήματα ανά 100 τετραγωνικά

Έτσι, σε κάθε κατάστημα θα μπορούν να βρίσκονται ταυτόχρονα έως 4 πελάτες ανά 100 τετραγωνικά μέτρα. Στις μεγαλύτερες αλυσίδες και στις επιχειρήσεις shop in a shop ο αριθμός των ατόμων θα επιτυγχάνεται μέσω της κοινής διεύθυνσης των καταστημάτων. Σε πολλά μικρά συνοικιακά καταστήματα, η αναλογία αυτή πρακτικά σημαίνει τη δυνατότητα εισόδου μόνο ενός πελάτη τη φορά.

Αυτό που καθίσταται σαφές είναι ότι για την οποιαδήποτε μετακίνηση και τον Ιανουάριο θα παραμείνει απαραίτητη η αποστολή sms στο 13033, με την ένδειξη 2 εφόσον πρόκειται για αγορές. Όσο για την Πρωτοχρονιά, δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι ούτε στη λειτουργία των καταστημάτων ούτε στα ισχύοντα μέτρα για τις εξόδους και όλα θα κινηθούν ακριβώς όπως και τα Χριστούγεννα.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που μεταδίδουν πηγές του υπουργείου, η εμπορική κίνηση των Χριστουγέννων ενισχύθηκε κάπως με το click away. Οι μεγάλες αλυσίδες οι οποίες είναι απολύτως ψηφιοποιημένες κατάφεραν κατά περίπτωση να μειώσουν έως και στο 30% τις απώλειες, στα παιχνίδια ο τζίρος έφτασε το 40% του περσινού, ενώ στον κλάδο των βιβλίων, ο οποίος ήταν φέτος από τους ελάχιστους, στους οποίους επιτρεπόταν φυσική παρουσία, σε αρκετές περιπτώσεις ο περσινός τζίρος ξεπεράστηκε.

Μεγαλύτερο πρόβλημα είχαν τα μικρά καταστήματα και κυρίως αυτά της ένδυσης και υπόδησης για τα οποία πηγές της αγοράς κάνουν λόγο για τζίρους που μετά βίας έφτασαν το 10% – 15% των περσινών. Σύμφωνα με το αρμόδιο υπουργείο, για τις επιχειρήσεις αυτές, οι οποίες άνοιξαν, ωστόσο, μόνο από τους ιδιοκτήτες τους, εξακολουθεί να ισχύουν τα μέτρα προστασίας, η κάλυψη των εργαζομένων, η μείωση του ενοικίου, η επιστρεπτέα προκαταβολή, στα οποία προστέθηκε και ο όποιος τζίρος έκαναν αυτήν την περίοδο.

Διαφορετική είναι η εικόνα που μεταδίδουν οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες μικρομεσαίων επιχειρήσεων, πάντως, όπως κατέδειξε πρόσφατη έρευνα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, σύμφωνα με την οποία σχεδόν η μία στις τέσσερεις επιχειρήσεις βλέπει πιθανό το λουκέτο. Συγκεκριμένα, το 23% των επιχειρήσεων δηλώνουν ως πολύ ή αρκετά πιθανόν να κλείσουν με το ποσοστό αυτό στην εστίαση να φτάνει το 41.7% και στο εμπόριο το 34%. Αυξημένο είναι το ποσοστό για τις επιχειρήσεις που έχουν 11-20 εργαζομένους.

Στο μεταξύ αυξημένη ήταν και το απόγευμα της Τρίτης (29/12) στο κέντρο της Αθήνας η κίνηση. Συγκεκριμένα κοσμοσυρροή σημειώθηκε στην πλατεία Συντάγματος αλλά και σε κεντρικούς δρόμους όπως η Ερμού.

(πληροφορίες από ethnos.gr, Mega)

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ