Η τέταρτη μέρα του 40ου Ράλι Ντακάρ επεφύλασσε γαλλική προέλαση τόσο στα αυτοκίνητα όσο και στις μοτοσικλέτες: κερδίζοντας στα 330 αγωνιστικά χιλιόμετρα της Ειδικής στο loop πάνω από το Σαν Χουάν ντε Μαρκονά, ο Σεμπάστιαν Λεμπ της Peugeot και ο Αντριέν ντε Μπεβερέν της Yamaha ανέβηκαν στην δεύτερη και πρώτη θέση της γενικής κατάταξης – με υστέρηση 7 λεπτών από τον Στεφάν Πετερανσέλ και πλεονέκτημα 2 λεπτών από τον Πάμπλο Κιντανίγια, αντίστοιχα.

Αυτοκίνητα

Το ανέβασμα του ρυθμού του Σεμπάστιαν Λεμπ, με την πρώτη του φετινή νίκη σε Ειδική, και με διαφορά 1,5 λεπτού από τον ομόλογό του στην Peugeot Κάρλος Σάινθ, ήρθε την κατάλληλη στιγμή: ο εννιά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC κατέκτησε τους αμμόλοφους στο χείλος του Ειρηνικού, εκεί που θεωρητικά μειονεκτεί, πριν τις ορεινές Ειδικές προς τη Βολιβία και τις Άνδεις, που σαφώς είναι πολύ πιο κοντά στα εμπειρικά δεδομένα της φαινομενικής του ταχύτητας.

Ο Στεφάν Πετερανσέλ έχασε τρία λεπτά σήμερα, καθώς απώλεσε αρκετό χρόνο αλλάζοντας ένα ελαστικό που έχανε αέρα και έβγαινε από τη ζάντα μέσα στην Ειδική, ενώ αργότερα έκανε κι ένα λάθος πλοήγησης γυρίζοντας για δύο λεπτά γύρω από ένα ενδιάμεσο σημείο, αλλά διατήρησε την πρωτοπορία στη γενική. «Δεν ήταν τέλεια μέρα για εμάς, αλλά σε σχέση με άλλους δεν ήταν τόσο κακή», είπε. «Για τον Συρίλ λυπάμαι πολύ, γιατί είναι φίλος μου και μαζί μπορούμε να κάνουμε πολύ καλή δουλειά, όμως έτσι είναι αυτός ο αγώνας…».

Ο Συρίλ Ντεπρέ, με το τέταρτο εργοστασιακό buggy Peugeot 3008DKR Maxi, ήταν ο μεγάλος άτυχος της ημέρας: σε ένα ανύποπτο και σχετικά αθώο σημείο κοντά στο μέσον της Ειδικής έσπασε έναν τροχό, και σύντομα υποχώρησε η ανάρτηση. Ο Γάλλος, πεντάκις νικητής των μοτοσικλετών, περίμενε για ώρες στο σημείο για την έλευση του σέρβις, που θα επισκεύαζε την ανάρτηση, με αποτέλεσμα να χάσει ώρες, και μαζί κάθε ελπίδα για ένα καλό αποτέλεσμα.

Εξαιρετικά –αλλά όχι τόσο πολύ- άτυχοι ήταν και οι Νάσερ Αλ-Ατίγια και Ζινιέλ ντε Βιγέρ, πρώην νικητές του αγώνα και ομόλογοι στην εργοστασιακή Toyota. Ο οδηγός από το Κατάρ έχασε σχεδόν μία ώρα κολλώντας δύο φορές στην άμμο, ενώ ο Νοτιοαφρικανός απώλεσε 1 ώρα και 13 λεπτά, και έπεσε όγδοος στη γενική.

Μοτοσικλέτες

Στις μοτοσικλέτες όλα γύρισαν ανάποδα. Ξεκινώντας ανά δεκαπεντάδες από την τεράστια παραλία, και ανά πέντε λεπτά, ο Αντριέν ντε Μπεβερέν της Yamaha έκανε μια σπάνια και άρτια επίδοση, στη ζώνη του οδηγικού «λυκόφωτος», ανεβαίνοντας από την 7η στην 1η θέση της γενικής κατάταξης! Την ίδια ώρα, όμως, ο μέχρι χθες πρωτοπόρος Σαμ Σάντερλαντ της ΚΤΜ αποχωρούσε.

Ο Βρετανός, περσινός νικητής του αγώνα, προσγειώθηκε άσχημα μετά από σχετικά μικρό άλμα μέσα από ένα χαντάκι. Δεν έπεσε, όμως αμέσως άρχισε να νιώθει πόνο στο κάτω μέρος της μέσης του. Ο πόνος εντάθηκε τόσο πολύ, που ο Σάντερλαντ πάτησε εντέλει το κουμπί της άμεσης βοήθειας. Εκείνη τη στιγμή άρχισε να χάνει την αίσθηση των κάτω άκρων του. Μετά την πρώτη εξέταση στον καταυλισμό του αγώνα, ο Βρετανός μεταφέρθηκε με ελικόπτερο στην Clinica Anglo Americana της περουβιανής πρωτεύουσας Λίμα.

Το δεύτερο και τον τρίτο χρόνο έγραψαν οι Χαβιέ ντε Σουλτρέ και Ματίας Ουόκνερ της εργοστασιακής Yamaha και ΚΤΜ αντίστοιχα.

Η 5η μέρα του Ράλι Ντακάρ 2018 μεταφέρει τους αγωνιζόμενους στους γιγάντιους αμμόλοφους της Τανάκα με διαδρομή 666 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 268 αγωνιστικά, στο δρόμο προς τη διανυκτέρευση στην Αρεκίπα. Η ιδιομορφία της ημέρας είναι ότι τα αυτοκίνητα και φορτηγά θα κάνουν διαφορετική Ειδική από τις μοτοσικλέτες και τα quads.

Πηγή: driveandtravel.gr



ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Αφήστε το σχόλιό σας