Δοκιμή του Opel Grandland X 1.2 Direct Injection Turbo 130 ίππων Auto

Μετά την εξαγορά της Opel από τη PSA (Peugeot, Citroen, DS), ο γαλλικός όμιλος ανακοίνωσε ένα ευρύ πρόγραμμα αναδιάρθρωσης της Opel με βασικό στόχο την επιστροφή στη κερδοφορία.

Καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία του προγράμματος θα παίξει η διαμόρφωση της γκάμας των μοντέλων της Opel. Η PSA έχει ήδη δώσει δυο SUV στη γερμανική φίρμα τα οποία βασίζονται σε αντίστοιχα δικά της μοντέλα.

Ειδικότερα το Opel Crossland X αποτελεί μια παραλλαγή του Peugeot 2008 και το Opel Grandland X βασίζεται στο Peugeot 3008.

Η δοκιμή έγινε με Opel Grandland X 1.2 Direct Injection Turbo 130 ίππων Auto. Πρόκειται για τη βενζινοκίνητη έκδοση του γερμανικού μοντέλου η οποία διαθέτει και αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Αυτό τα τεχνολογικό υπόβαθρο προέρχεται από την PSA και αξιοποιείται καλύτερα στο αστικό και περαστικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας και το αυτόματο κιβώτιο συνδυάζονται για να προσφέρουν άνετη χρήση κυρίως στην πόλη και στην περιφέρεια.

Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή μεγάλης διάρκειας, το μοτέρ μικρής χωρητικότητας παρέχει ισχύ από χαμηλά και έχει γραμμική απόδοση. Η μέγιστη ισχύς των 130 ίππων έρχεται στις 5.500 σ.α.λ. ενώ η καταλυτική υποστήριξη της ροπής των 32,4 χλγμ. είναι στη διάθεση του οδηγού από τις 1.750 σ.α.λ. Έτσι πατώντας το γκάζι ο οδηγός έχει επάρκεια ενέργειας από χαμηλά.

Η λειτουργία του μοτέρ είναι καλή και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματά του. Η κινητήρια μονάδα ανήκει στην οικογένεια των γαλλικών μοτέρ Pure Tech που έχει βραβευθεί για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Αυτά τα γαλλικά μοτέρ κινούν τα περισσότερα μοντέλα της PSA και σύντομα θα είναι η κινητήρια μονάδα των περισσότερων μοντέλων της Opel.

Όσον αφορά τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου ο οδηγός θα αντιληφθεί από τα πρώτα χιλιόμετρα τις αδυναμίες του συστήματος μετάδοσης. Οι αλλαγές των σχέσεων καθυστερούν και ο οδηγός θα πρέπει να έχει υπόψη του ότι το κιβώτιο ταχυτήτων έχει τον δικό του ρυθμό λειτουργίας.

Αυτή η παράμετρος είναι πολύ σημαντική κυρίως στη διαδικασία του προσπεράσματος όπου απαιτείται ακαριαία αύξηση της ενέργειας για να επιτευχθεί υψηλότερη ταχύτητα. Σε μερικές φάσεις κυρίως στον αυτοκινητόδρομο το αυτόματο κιβώτιο του Opel Grandland X δεν ικανοποίησε τον υπογράφοντα. Επίσης, παράγει και θόρυβο κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του.

Ωστόσο, αποδείχθηκε ιδιαίτερα χρήσιμο στην καθημερινή μετακίνηση στην πόλη όπου οι ταχύτητες είναι μικρές και απαιτούνται συνεχώς αλλαγές στις σχέσεις. Στο αστικό περιβάλλον δεν προβληματίζει ο ρυθμός λειτουργίας του. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9’’ και τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα.

Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή, ο συνδυασμός του τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου στο αυτοκίνητο βάρους 1.370 κιλών. Στη δοκιμή η μέση κατανάλωση ήταν 7,2 λίτρα/100χλμ. Στην πόλη η κατανάλωση έφτασε και τα 8 λίτρα/100χλμ. Επίσημη μέση τιμή κατανάλωσης τα 4,9 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 127 γραμ./χλμ. Το Opel Grandland X, κατασκευάζεται και με κινητήρα ντίζελ 1.6 120 ίππων, που είναι κατάλληλος κυρίως για χρήση εκτός του αστικού περιβάλλοντος.

Το γερμανικό μοντέλο έχει μήκος 4,47 μ. και εκπροσωπεί τη μάρκα στη μικρομεσαία κατηγορία των SUV. Παρέχει μεγάλη εσωτερική ευρυχωρία η οποία σε μεγάλο βαθμό οφείλεται και στο διευρυμένο μεταξόνιο (2.675 χιλ.). Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή και ακολουθεί τη γερμανική τάση. Το μεγαλύτερο μέρος των πλαστικών είναι μαλακά.

Η τιμή του Opel Grandland X 1.2 Direct Injection Turbo 130 ίππων Auto καθορίστηκε στα 26.000 ευρώ. Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις εστιάζονται στις αδυναμίες του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, στην υψηλή κατανάλωση και στην υψηλή τιμή πώλησης.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)