Την αποκαλούν το «χρυσάφι της φύσης» κι όχι αδίκως… Σύμφωνα με τους ειδικούς, η γύρη των λουλουδιών αποτελεί πλήρης θρεπτική τροφή για τον άνθρωπο -περιέχει όλο το φάσμα των πρωτεϊνών, τα απαραίτητα αμινοξέα, βιταμίνες, σάκχαρα και λίπη- και είναι ιδανική για την τόνωση του οργανισμού.

Όπως δηλώνει η Σοφία Γούναρη, ερευνήτρια του Ινστιτούτου Μεσογειακών Δασικών Οικοσυστημάτων στο ΑΠΕ – ΜΠΕ: «Οι μέλισσες, μαζεύουν τη γύρη των ανθέων και την αποθηκεύουν στην κυψέλη, δίπλα στο γόνο για να τον τρέφουν, ενώ προσθέτουν και άλλες ουσίες που παράγουν οι ίδιες. Τη γύρη συλλέγουν οι μελισσοκόμοι στο τέλος της άνοιξης και τις αρχές του καλοκαιριού με την βοήθεια παγίδων μέσα από τις κυψέλες».

Παρά την υψηλή διατροφική και βιολογική της αξία, η γύρη επιδρά διαφορετικά σε κάθε οργανισμό.

Επιστημονικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι συμβάλλει καθοριστικά στην πρόληψη του καρκίνου του προστάτη σε άνδρες άνω των 45 ετών, ενώ έχει θετικά αποτελέσματα σε ανορεκτικά ή με αναιμία άτομα.

Μάλιστα, όπως αναφέρει η κ. Γούναρη, «υπάρχουν χώρες -Γαλλία, Ρωσία, Λατινική Αμερική- οι οποίες κάνουν έρευνα για τις θεραπευτικές δράσεις των προϊόντων της μέλισσας».

Σημειώνεται ότι η γεύση της γύρης δεν είναι σταθερή, αλλά αλλάζει χρονιά με την χρονιά ανάλογα με τα λουλούδια από τα οποία τη συλλέγουν τα μελίσσια.

Η συνιστώμενη ημερήσια δόση για τους ενήλικες, είναι μια κουταλιά της σούπας, ενώ για τα παιδιά ένα κουταλάκι του γλυκού. Μάλιστα, σε αντίθεση με τον βασιλικό πολτό μπορεί να φαγωθεί με γιαούρτι ή να μπει σε κάποιο χυμό.  Η γύρη πρέπει να διατηρείται σε ψυγείο και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στην κατάψυξη.

Τα άτομα που θα καταναλώσουν για πρώτη φορά γύρη, πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά, κυρίως εάν παρουσιάζουν κάποια αλλεργία κατά την άνοιξη.

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ