Το σκέφτεστε εδώ και καιρό αλλά δεν το έχετε πάρει απόφαση. Πώς θα καταφέρετε να κάνετε το πρώτο βήμα, να ξεπεράσετε το σύνδρομο στέρησης και να συνεχίσετε με επιτυχία την προσπάθεια;

  1. Η εξάρτηση από τη νικοτίνη θεωρείται ένας νευροβιολογικός εθισμός, επομένως για να διακόψει κανείς το κάπνισμα είναι σημαντικό να βρίσκεται σε καλή ψυχολογική κατάσταση αλλά και να έχει αντιληφθεί πλήρως τις βλαβερές συνέπειες του τσιγάρου.
  2. Πριν κάνετε το πρώτο βήμα, φιλοσοφήστε το. Αναλογιστείτε τι είναι αυτό που σας εμπόδιζε τόσο καιρό να κόψετε το κάπνισμα και σκεφτείτε τι είναι αυτό που θα σας βοηθήσει στην απόφασή σας (π.χ. να κόψετε τον καφέ ή να ξεκινήσετε ταυτόχρονα γυμναστική).
  3. Τις πρώτες ημέρες αποφύγετε αφενός να έχετε τσιγάρα στο σπίτι αφετέρου να βρίσκεστε σε χώρους που συχνάζουν καπνιστές και μάλιστα μαζί με καπνιστές.
  4. Είναι καλύτερο να μην υποκύψετε σε πειρασμούς του τύπου «ας κάνω σήμερα ένα τσιγάρο και αύριο θα το σταματήσω τελείως», διότι αυτή η τακτική σπάνια έχει αποτελέσματα.
  5. Αν θεωρείτε πως θα χρειαστείτε βοήθεια, υπάρχουν διάφορα σκευάσματα όπως τσίχλες ή επιθέματα νικοτίνης που βοηθούν τα άτομα που έχουν συμπτώματα στέρησης από την έλλειψη νικοτίνης.
  6. Επίσης βοηθητικές μπορεί να είναι οι εναλλακτικές θεραπείες, όπως ο βελονισμός, που βοηθάει στην εξάλειψη του συνδρόμου στέρησης, και η υπνοθεραπεία που βοηθά τα άτομα που είναι καπνιστές εξαιτίας διάφορων ψυχολογικών καταστάσεων.
  7. Προετοιμαστείτε για τις δύσκολες ώρες, όταν δηλαδή έχετε ακατανίκητη επιθυμία να καπνίσετε. Προμηθευτείτε τσίχλες ή καραμέλες και φροντίστε να απασχολείτε τα χέρια σας με ένα κομπολόι.
  8. Ασχοληθείτε με κάποια δραστηριότητα, π.χ. με τα φυτά στο μπαλκόνι ή τον κήπο σας και ασκηθείτε. Η άσκηση βοηθά τόσο στη διατήρηση του βάρους όσο και στην εκτόνωση από το στρες που προκαλεί η έλλειψη νικοτίνης.

Οφέλη

Κόβοντας το κάπνισμα και σχεδόν αμέσως από το σβήσιμο του τελευταίου τσιγάρου, μελέτες έχουν δείξει πως:

  • Μετά από 6 ώρες η παροδική αύξηση της καρδιακής συχνότητας και της αρτηριακής πίεσης που προκαλείται από την νικοτίνη αρχίζουν να επανέρχονται στις αρχικές τιμές
  • Μετά από 2 ημέρες η αίσθηση της γεύσης και της όσφρησης βελτιώνονται, μέσα σε 2-12 εβδομάδες η καλή κυκλοφορία του αίματος επανέρχεται, το τρέξιμο και το βάδισμα γίνονται ευκολότερα
  • Μετά από 3-9 μήνες, ο βήχας, ο συριγμός και τα αναπνευστικά προβλήματα μειώνονται και η κατάσταση των πνευμόνων βελτιώνεται.
  • Τρεις με 9 μήνες επίσης από τη διακοπή του καπνίσματος, η σεξουαλική ικανότητα, η οποία επηρεάζεται αρνητικά από το τσιγάρο, όπως και η γονιμότητα βελτιώνονται σημαντικά.
  • Σε άνδρες καπνιστές που έχουν σταματήσει το κάπνισμα σε ηλικία 35-39 ετών ένας μέσος όρος 5 ετών προστίθεται στη ζωή τους, ενώ οι γυναίκες καπνίστριες που σταμάτησαν το κάπνισμα στην ίδια ηλικία, προσθέτουν 3 χρόνια.

SHARE


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.