Επειδή γιορτές είναι και διατροφικές ατασθαλίες θα κάνουμε, καθώς χαλαρώνουμε, διασκεδάζουμε και αφήνουμε πίσω μας τα πρέπει, ήρθε η ώρα να μάθουμε λοιπόν τι πραγματικά συμβαίνει με τα βραδινά σνακ. Το φαγητό το βράδυ, λίγο πριν πέσουμε στο κρεβάτι τελικά μας παχαίνει; Τι ισχύει; Πρόκειται για μύθο ή μια δυσάρεστη αλήθεια;

Το παρακάτω βίντεο καταρρίπτει το μύθο ότι όταν τρώμε το βράδυ προσθέτουμε παραπανίσια κιλά στο σώμα μας, υποστηρίζοντας ότι η βασικότερη παράμετρος στη διαχείριση του βάρους είναι ο συνολικός αριθμός των θερμίδων που λαμβάνουμε από τις τροφές σε αντιδιαστολή με τις θερμίδες που καίμε μέσα στην ημέρα.

Ας δούμε ποιοι είναι οι τρεις μύθοι γύρω από τα βραδινά σνακ και πώς καταρρίπτονται:

  1. Όταν τρώμε υδατάνθρακες το βράδυ παχαίνουμε: Οι υδατάνθρακες είναι μία από τις βασικότερες πηγές ενέργειας για τον οργανισμό μας. Όταν δεν καίμε τους υδατάνθρακες που παίρνουμε από τις τροφές, αποθηκεύονται ως γλυκογόνο και λίπος. Ωστόσο, οι αποθήκες γλυκογόνου στο ανθρώπινο σώμα έχουν περιορισμένη χωρητικότητα, οπότε αν δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος οι επιπλέον υδατάνθρακες θεωρητικά θα αποθηκευτούν ως λίπος. Ωστόσο, η ώρα της ημέρας που θα καταναλώσουμε τους υδατάνθρακες δεν καθορίζει πόσοι από αυτούς θα αποθηκευτούν ως λίπος.
  2. Κατά τη διάρκεια του ύπνου ο μεταβολισμός μας επιβραδύνεται: Τελευταίες επιστημονικές μελέτες αποδεικνύουν ότι η διαφοροποίηση στο μεταβολικό ρυθμό τη νύχτα είναι αμελητέα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας. Άλλωστε, ο οργανισμός μας χρειάζεται ενέργεια ακόμη και στον ύπνο του για να λειτουργήσει σωστά η καρδιά, ο εγκέφαλος και τα υπόλοιπα όργανα.
  3. Τα βραδινά σνακ αυξάνουν τα επίπεδα της ινσουλίνης, άρα αποθηκεύουμε περισσότερο λίπος: Αν και τα επίπεδα ινσουλίνης είναι σημαντικά χαμηλότερα τις πρωινές ώρες, δεν παρουσιάζουν σημαντική διαφοροποίηση από το μεσημέρι, το απόγευμα και το βράδυ.

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ