Από τα πλέον νόστιμα και υγιεινά φρούτα, που ευδοκιμούν μάλιστα στα τέλη του καλοκαιριού, είναι τα βατόμουρα.

Συγκαταλέγονται στα λεγόμενα super – foods, ελληνιστί υπερτροφές, χάρη στις χαμηλές θερμίδες που περιέχουν και στα υψηλά διατροφικά οφέλη τους για τον οργανισμό.

Κι αυτό διότι, είναι πλούσια σε φλαβονοειδή, αντιοξειδωτικές ουσίες, που «καθαρίζουν» τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες, μόρια που έχουν τη δυνατότητα να βλάψουν την ακεραιότητα των κυττάρων και του DNA μας και ευθύνονται για την εμφάνιση καρκίνου, Αλτσχάιμερ και Πάρκινσον, μεταξύ άλλων.

Σύμφωνα με πρόσφατη, αμερικανική, επιστημονική μελέτη, τα βατόμουρα μπορούν να καταπολεμήσουν το μετατραυματικό στρες, από το οποίο εκτιμάται ότι θα νοσήσει το 8% του αμερικανικού πληθυσμού κάποια στιγμή στη ζωή του, εξαιτίας συναισθηματικού ή φυσικού τραύματος.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Λουιζιάνα, με επικεφαλής τον Δρα Φίλιπ Εμπενίζερ διεξήγαγαν σχετικά πειράματα σε αρουραίους που ανέπτυξαν PTSD όταν τρομοκρατήθηκαν από γάτες.

Όπως διαπίστωσαν, οι αρουραίοι που έτρωγαν βατόμουρα μετά από την τραυματική εμπειρία τους είχαν σημαντικά υψηλότερα επίπεδα σεροτονίνης –νευροδιαβιβαστής του εγκεφάλου, που σχετίζεται με τη διάθεση και τα χαμηλά επίπεδά του οποίου συνδέονται με την εμφάνιση κατάθλιψης- από τους αρουραίους που έτρωγαν άλλες τροφές.

Αν λοιπόν τα βατόμουρα μπορούν να διαμορφώνουν τα επίπεδα των νευροδιαβιβαστών στον άνθρωπο, τότε μπορούν να συμβάλει στην άμβλυνση των προβλημάτων του μετατραυματικού στρες.

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ