Αναμφισβήτητα, τα Χριστούγεννα είναι η πιο γλυκιά γιορτή του χρόνου, καθώς έχει συνδεθεί με τις πιο νόστιμες και απολαυστικές, γλυκές λιχουδιές: τα μελομακάρονα, τους κουραμπιέδες, τις δίπλες και τη βασιλόπιτα.

Σύμφωνα με τους διατροφολόγους, τα μελομακάρονα είναι σχετικά η πιο υγιεινή επιλογή μεταξύ των τεσσάρων, επειδή περιέχει ελαιόλαδο κι όχι βούτυρο, αλλά σε επίπεδο θερμίδων η δίπλα είναι εκείνη που κερδίζει, παρά το γεγονός ότι τηγανίζεται.

Μελομακάρονα: Ένα μελομακάρονο 50 γραμμαρίων έχει περίπου 180 θερμίδες και 9,5 γραμμάρια λίπους. Αν παρασκευαστούν με ελαιόλαδο μας προσφέρουν μονοακόρεστα λιπαρά, δηλαδή τα καλά λίπη για την υγεία μας, όπως επίσης και τα καρύδια που περιέχουν. Από την άλλη, το μέλι αποτελεί πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών στοιχείων και βιταμινών.

Κουραμπιέδες: Ένας κουραμπιές 50 γραμμαρίων περιέχει 230 θερμίδες και 13,5 γραμμάρια λίπους. Επειδή περιέχουν βούτυρο είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά, δηλαδή τα κακά λιπαρά για την καρδιά μας. Το θρεπτικό συστατικό που περιέχουν είναι τα αμύγδαλα, πηγή βιταμινών και μετάλλων.

Δίπλες: Μία δίπλα 30 γραμμαρίων περιέχει 95 θερμίδες και 4,5 γραμμάρια λίπους. Αν τηγανιστούν σε ελαιόλαδο, μάς δίνουν ωφέλιμα μονοακόρεστα λιπαρά και αντιοξειδωτικές βιταμίνες.

Βασιλόπιτα: Ένα κομμάτι των 100 γραμμαρίων περιέχει 390 με 450 θερμίδες ανάλογα με τα υλικά. Επειδή παρασκευάζεται με πολλά αυγά και βούτυρο, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη. Μία καλή ιδέα είναι να προσθέσετε ρόδι και αποξηραμένα φρούτα, ώστε να αυξηθούν τα αντιοξειδωτικά συστατικά της.

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ