Μπορεί να ζούμε σε μια ηλιόλουστη χώρα και να θεωρούμε πως έχουν επάρκεια σε βιταμίνη D, η οποία ενεργοποιείται με την έκθεση στον ήλιο, ωστόσο τόσο η χρήση αντηλιακών όσο και η συχνή παραμονή σε κλειστούς χώρους, έχει ως αποτέλεσμα να πολλοί άνθρωποι να παρουσιάζουν έλλειψη της βιταμίνης. Ποια είναι τα σημάδια ότι τα επίπεδα της βιταμίνης D δεν είναι αρκετά;

  • Νιώθετε αδυναμία στους μυς και τα οστά. Η έλλειψη βιταμίνης D μπορεί να επιταχύνει ή να επιδεινώσει τα συμπτώματα της οστεοπόρωσης.
  • Έχετε εναλλαγές στη διάθεση και η μελαγχολία αφού επιδρά στις περιοχές του εγκεφάλου που επηρεάζουν τη διάθεση.
  • Υποφέρετε από ασθένειες των ούλων, όπως η περιοδοντίτιδα.
  • Έχετε υψηλή αρτηριακή πίεση. Έρευνες έχουν συνδέσει την υπέρταση με την έλλειψη βιταμίνης D.
  • Αισθάνεστε διαρκώς κόπωση και υπνηλία.
  • Έχετε αυξημένο βάρος. Μάλιστα τα συμπληρώματα βιταμίνης D βοηθούν στην απώλεια βάρους σε υπέρβαρους ασθενείς που έχουν ανεπάρκεια.

Πώς θα αυξήσετε την πρόσληψη της βιταμίνης D;

  • Για να συνθέσει ο οργανισμός την πολύτιμη βιταμίνη αρκούν 15 λεπτά έκθεσης στον ήλιο με κοντομάνικο ή σορτς, χωρίς αντηλιακό.
  • Καλές πηγές βιταμίνης D είναι τα λιπαρά ψάρια, ο κρόκος του αβγού και τα ενισχυμένα γαλακτοκομικά, δημητριακά και σιτηρά.
  • Υπάρχουν και συμπληρώματα βιταμίνης που μπορείτε να λάβετε σε συνεννόηση με τον γιατρό σας.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ..

To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.