Η οστεοπόρωση εμφανίζεται συνήθως σε προχωρημένη ηλικία και δεν παρουσιάζει συμπτώματα μέχρι τη στιγμή που ο ασθενής παθαίνει κάταγμα. Για τη συγκεκριμένη «ύπουλη» ασθένεια, είναι σημαντική η πρόληψη που μπορεί να ξεκινήσει ήδη από τη νεαρή ηλικία. Ιδού μερικές πολύτιμες συμβουλές.

Ακολουθήστε μια διατροφή πλούσια σε ασβέστιο για να έχετε δυνατά και υγιή οστά. Πηγές ασβεστίου είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως το γάλα, τα αυγά και το τυρί.

Μην κάνετε εξαντλητικές δίαιτες που έχουν σαν αποτέλεσμα την υπερβολική απώλεια βάρους, αφού το υπερβολικό αδυνάτισμα έχει βλαβερές συνέπειες στα οστά, με σημαντικότερη την απώλεια οστικής μάζας.

Απώλεια οστικής μάζας μπορεί να προκληθεί και από έλλειψη βιταμίνης D, επομένως φροντίστε να εκτίθεστε στο φως του ήλιου για λίγα λεπτά και να καταναλώνετε τροφές που είναι πηγές της βιταμίνης, όπως τα λιπαρά ψάρια, όπως το σκουμπρί.

Ασκηθείτε με μέτρο γιατί η σωματική άσκηση κάνει πολύ καλό στα οστά, όπως και στη γενικότερη υγεία. Η πλήρης ακινησία – όπως και η υπερβολική γυμναστική – οδηγεί σε οστική απώλεια.

Ελαττώστε ή κόψτε το κάπνισμα αφού βλάπτει σημαντικά τα οστά.

Μην καταναλώνετε πολύ αλκοόλ γιατί οι μεγάλες ποσότητες είναι βλαβερές για τα οστά.

loading...
loading...
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.