Ο ήχος ή η δόνηση ενός μηνύματος, μιας ειδοποίησης στο Facebook ή μιας κλήσης επηρεάζει τον χρήστη, αποσπώντας του την προσοχή από αυτό που κάνει εκείνη τη στιγμή στον ίδιο βαθμό, όπως αν απαντούσε στην κλήση ή αν έστελνε απάντηση στο μήνυμα.

Μάλιστα, η επιρροή είναι τόσο μεγάλη, που είναι τρεις φορές πιο πιθανό να προβεί σε λάθη κατά τη διάρκεια της εργασίας του.

Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε νέα επιστημονική έρευνα που διεξήγαγε ομάδα ψυχολόγων από το πανεπιστήμιο της Φλόριντα, ζητώντας από 166 ανθρώπους να παίξουν ένα παιχνίδι στον υπολογιστή, στο οποίο έπρεπε να πιέζουν ένα κουμπί όταν εμφανίζονταν συγκεκριμένοι αριθμοί στην οθόνη.

Τους χώρισαν, χωρίς εκείνοι να το γνωρίζουν, σε δύο τμήματα: Στο πρώτο, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν απλά να ολοκληρώσουν την εργασία τους, ενώ στο δεύτερο να ολοκληρώσουν την εργασία τους με μια κλήση ή ένα γραπτό μήνυμα στο κινητό να τους αποσπά την προσοχή.

«Παρότι αυτές οι ειδοποιήσεις είναι σε γενικές γραμμές σύντομης διάρκειας, μπορούν να προκαλέσουν άσχετες σκέψεις στο άτομο και απόσπαση της προσοχής του μυαλού του, που έχει αποδειχθεί ότι βλάπτουν την απόδοση της εργασίας τους», αναφέρουν οι ερευνητές και συνεχίζουν:

«Οι ειδοποιήσεις στο κινητό τηλέφωνο και μόνο διαταράσσουν σημαντικά την απόδοση σε μια απαιτητική εργασία, ακόμα και όταν οι συμμετέχοντες δεν ανταποκριθούν άμεσα σε αυτές».

Συνιστούν, λοιπόν, στους χρήστες να βάζουν το κινητό τους στο αθόρυβο όταν ασχολούνται με σημαντικές εργασίες, όπως για παράδειγμα όταν οδηγούν.

«Ακόμη και το να θυμάται κανείς ότι έχει να κάνει κάτι στο μέλλον, είναι αρκετό για να διαταράξει την απόδοση σε μια άσχετη ταυτόχρονη εργασία», υπογραμμίζουν.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance.

 

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ