Αναρωτιέστε πώς μια μίνι δίαιτα – «νηστεία» μπορεί να συμβάλλει όχι μόνο στην απώλεια κιλών, αλλά στη βελτίωση της υγείας γενικότερα, αυξάνοντας τις πιθανότητες να ζήσουμε περισσότερο;

Νέα επιστημονική μελέτη υποστηρίζει ότι ο περιορισμός στην πρόληψη θερμίδων πέντε ημέρες κάθε μήνα μπορεί να επιβραδύνει τη γήρανση και να επιμηκύνει τη διάρκεια ζωής μας, μειώνοντας τις πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη, καρδιακών ασθενειών και καρκίνου, σε σχέση με εκείνους που δεν αλλάζουν τις διατροφικές τους συνήθειες.

Ερευνητές από το πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια, με επικεφαλής τον Δρ. Βάλτερ Λόνγκο, δημιούργησαν ένα πρόγραμμα «προσομοίωσης νηστείας», όπου αναπαράχθηκαν οι ευεργετικές επιδράσεις της νηστείας, εξασφαλίζοντας ωστόσο την πρόσληψη ζωτικών βιταμινών και ανόργανων αλάτων, ελαχιστοποιώντας την «επιβάρυνση» που προκαλεί η νηστεία στον οργανισμό.

Οι συμμετέχοντες την πρώτη ημέρα κατανάλωσαν 1.090 θερμίδες, με τη δίαιτά τους να περιορίζεται στην πρόσληψη μόλις 725 θερμίδων από τη δεύτερη μέχρι και την πέμπτη ημέρα.

Εν συνέχεια, επέστρεψαν στο κανονικό τους διατροφικό πρόγραμμα για μερικές εβδομάδες, προτού επαναλάβουν τη «δίαιτα-νηστεία» των πέντε ημερών τον επόμενο μήνα.

Όπως διαπιστώθηκε, τα επίπεδα γλυκόζης έπεσαν 10% κατά τη διάρκεια των ημερών της νηστείας και παρέμειναν περίπου 6% πιο χαμηλά γενικότερα.

Επιπλέον, μια χημική ουσία (IGF1), η οποία σχετίζεται με ασθένειες του γήρατος στους ανθρώπους μειώθηκε κατά 24%.

Σημειώνεται ότι η δίαιτα αποτελούνταν από σούπες λαχανικών, μπάρες δημητριακών, ενεργειακά ροφήματα, σνακ, χαμομήλι και φυτικό συμπλήρωμα. Οι πρωτεΐνες ήταν από 11-14%, οι υδατάνθρακες από 42-43% και ένα 44-46% λιπαρά. Τις υπόλοιπες 25 μέρες του μήνες, οι συμμετέχοντες ακολουθούσαν το κανονικό τους διατροφικό πρόγραμμα.

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ