Τα φιστίκια και εν γένει οι ξηροί καρποί περιέχουν διάφορες ουσίες -όπως μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, βιταμίνες, ίνες, αντιοξειδωτικά κι άλλα βιοδραστικά συστατικά- που χαρίζουν καλή υγεία και μακροζωία, μειώνοντας τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Στο συμπέρασμά αυτό κατέληξε νέα ολλανδική επιστημονική έρευνα, η οποία τονίζει ότι όσοι άνθρωποι, ανεξαρτήτως φύλου, καταναλώνουν καθημερινά τουλάχιστον 10 έως 15 γραμμάρια φιστίκια ή οποιοδήποτε άλλο είδος ξηρού καρπού, διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο, κατά 23%, να πεθάνουν πρόωρα από διάφορες παθήσεις.

Ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή επιδημιολογίας Πιτ βαν ντεν Μπραντ του Πανεπιστημίου του Μάαστριχτ, αξιολόγησαν στοιχεία από περίπου 120.000 άτομα ηλικίας 55 έως 69 ετών.

Όπως διαπίστωσαν, η καθημερινή κατανάλωση των ξηρών καρπών φαίνεται να σχετίζεται περισσότερο με μειωμένη πιθανότητα εκδήλωσης αναπνευστικών παθήσεων (39%), νευροεκφυλιστικών νόσων (45%) και διαβήτη (30%), καθώς επίσης, σε λιγότερο βαθμό, καρκίνου και καρδιαγγειακών παθήσεων.

Παλιότερες μελέτες σε όλο τον κόσμο έχουν διαπιστώσει την ευεργετική επίδραση των ξηρών καρπών για τον καρδιαγγειακό κίνδυνο, αλλά η νέα αυτή μελέτη δείχνει ότι τα οφέλη είναι ευρύτερα για την υγεία.

«Είναι αξιοσημείωτο ότι παρατηρείται σημαντικά μειωμένη θνησιμότητα, όταν η κατανάλωση των ξηρών καρπών δεν ξεπερνά τα 15 γραμμάρια (σ.σ. περίπου μισή χούφτα). Πάντως, όταν η κατανάλωσή τους αυξάνεται, δεν υπάρχει ανάλογη μείωση της θνησιμότητας», δήλωσε ο βαν ντεν Μπραντ.

Σημειώνεται ότι η προστατευτική δράση των ξηρών καρπών δεν ισχύει στην περίπτωση του φιστικοβούτυρου.

H μελέτη δημοσιεύτηκε στο διεθνές επιδημιολογικό περιοδικό International Journal of Epidemiology.

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ