Μπορούμε να γίνουμε ευτυχισμένοι με απλά πράγματα; Ναι, και μάλιστα με πράγματα που έχουν να κάνουν με τη φύση, την τροφή ή την άσκηση. Ας δούμε πώς επιδρούν στη διάθεση και τα συναισθήματά μας συνήθειες που ούτε φανταζόμαστε!

Κάνουμε… αρωματοθεραπεία. Αφήνουμε την όσφρηση να κάνει τη δουλειά της και επιλέγουμε αιθέρια έλαια που έχουν αντικαταθλιπτική δράση για να τονώσουμε νου και σώμα. Αίσθηση ευφορίας προσφέρουν τα αιθέρια έλαια των κιτροειδών, (το πορτοκάλι, το λεμόνι, το περγαμόντο, το γκρέιπφρουτ, το νερολί), ενώ τη διάθεσή μας βελτιώνει το αντικαταθλιπτικό αιθέριο έλαιο ιλάνγκ-ιλάνγκ.

Τρώμε φαγητό που μας παρηγορεί και συγκεκριμένα τροφές πλούσιες σε συστατικά που συμβάλλουν στη χαλάρωση του νευρικού συστήματος και στη ρύθμιση της διάθεσης. Μερικά από αυτά είναι:

  • τα ζυμαρικά, που συμβάλλουν στην παραγωγή σεροτονίνης, μιας χημικής ουσίας που έχει την ιδιότητα να μας ηρεμεί
  • η μαύρη σοκολάτα, η οποία περιέχει φαινυλαιθυλαμίνη, μια χημική ουσία που η δράση της μοιάζει με τη δράση των ουσιών που εκκρίνει ο εγκέφαλός μας όταν ερωτευόμαστε
  • το γάλα, που περιέχει καζεΐνη (πρωτεΐνη με χαλαρωτική δράση) και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του νευρικού και μυϊκού συστήματος
  • οι ξηροί καρποί, που περιέχουν ω-3 λιπαρά οξέα, απαραίτητα για τον σχηματισμό νευροδιαβιβαστών που σχετίζονται με την καλή διάθεση.

Μετράμε τη βιταμίνη D η οποία φαίνεται να συμβάλλει και στη βελτίωση της διάθεσης, φροντίζοντας αν έχουμε έλλειψη να καθόμαστε στον ήλιο με γυμνά χέρια και μπούστο για 20 λεπτά αλλά και να καταναλώνουμε τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη D, όπως ο σολομός, ο ξιφίας, ο τόνος, ο κρόκος αυγού, το μοσχαρίσιο συκώτι και τα εμπλουτισμένα γαλακτοκομικά.

Ασκούμαστε για να διαχειριστούμε τα έντονα συναισθήματα, την κατάθλιψη αλλά και το εργασιακό στρες. Η άσκηση θεωρείται θεραπευτική ακόμα και σε περιπτώσεις κατάθλιψης, λόγω της έκκρισης συγκεκριμένων ορμονών, όπως η σεροτονίνη και οι ενδορφίνες που σχετίζονται με την καλή διάθεση.


loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ