Τα κόκαλά μας αναδιαμορφώνονται καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μας ενώ στην ηλικία των 30 με 35 χρόνων η οστική μας μάζα φτάνει στο αποκορύφωμά της. Από εκεί και πέρα χάνουμε οστική μάζα και επειδή ο οργανισμός δεν μπορεί να την αναδομήσει είναι σημαντικό να προσλαμβάνουμε το ασβέστιο που έχει ανάγκη ο οργανισμός μας. Επειδή όμως το ασβέστιο έχει και τους εχθρούς του πρέπει να αποφεύγουμε καθετί που μπορεί να το στερήσει από τα οστά.

Οι εξαντλητικές δίαιτες μειώνουν τόσο την πρόσληψη ασβεστίου από τα γαλακτοκομικά όσο και άλλα θρεπτικά συστατικά που απαραίτητα για την καλή υγεία των οστών.

Ουσίες όπως το φυτικό οξύ (το βρίσκουμε στα δημητριακά και τα όσπρια), το οξαλικό οξύ (υπάρχει σε κάποια λαχανικά, με κυριότερο το σπανάκι) και οι τανίνες (περιέχονται στο τσάι, τον καφέ και σε κάποια λαχανικά και φρούτα, όπως π.χ. τα σταφύλια) είναι ουσίες που δυσχεραίνουν την απορρόφηση του ασβεστίου.

Το στρες και η κακή ποιότητα του ύπνου μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα των οστών.

Η συχνή και η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ και το κάπνισμα είναι ανασταλτικοί παράγοντες για την απορρόφηση του ασβεστίου.

Το αλάτι και το κρέας μπορεί να επηρεάσει την απορρόφηση του ασβεστίου, καθώς ευνοεί την αυξημένη διούρηση και κατ’ επέκταση την αποβολή του από τα ούρα.

Την ποιότητα των οστών βλάπτει τόσο η υπερβολική γυμναστική όσο και η καθιστική ζωή.


loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ