Αν καπνίζετε, θα χρειαστεί να θωρακίσετε τον οργανισμό με περισσότερα θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες που εν μέρει μειώνουν τις βλαπτικές συνέπειες του τσιγάρου. Επομένως είναι σημαντικό να εντάξετε στη διατροφή σας συγκεκριμένες τροφές με ευεργετική δράση. Ας δούμε ποιες είναι αυτές.

  1. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C. Οι καπνιστές χρειάζονται μεγαλύτερη ποσότητα βιταμίνης C, που αποτελεί ισχυρό αντιοξειδωτικό, για καλύτερη προστασία από τις λοιμώξεις. Τροφές με αντιοξειδωτική δράση προστατεύουν τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες, τη βασική αιτία φθοράς και γήρανσης των κυττάρων. Πηγές βιταμίνης C είναι τα εσπεριδοειδή, το ακτινίδιο, οι πιπεριές, οι καρποί αγριοτριανταφυλλιάς (σε ρόφημα).
  2. Πηγές βιταμίνης Ε, καροτένια και φλαβονοειδή. Πρόκειται για αντιοξειδωτικές ουσίες που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Η βιταμίνη Ε βρίσκεται σε ξηρούς καρπούς και το λάδι, τα καροτένια (προβιταμίνη A που μετατρέπεται στον οργανισμό σε βιταμίνη A) στα φρούτα και λαχανικά με πορτοκαλοκόκκινο χρώμα, όπως καρότα, πιπεριές, κολοκύθα, βερίκοκα. Πηγές για φλαβονοειδή είναι το κόκκινο κρασί, το πράσινο τσάι, τα μούρα, το σταφύλι, τα όσπρια, το μήλο.
  3. Γαλακτοκομικά προϊόντα. Επειδή συχνά το τσιγάρο συνοδεύεται από μεγάλες ποσότητες καφέ, που δεν επιτρέπουν την σωστή απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό, είναι σημαντικό να καταναλώνετε επαρκείς ποσότητες γαλακτοκομικών προϊόντων.
  4. Τροφές με λιπαρά ω-3. Τα θαυματουργά ω-3 λιπαρά που βρίσκονται στα λιπαρά ψάρια, τα σκούρα πράσινα λαχανικά και τους ξηρούς καρπούς (π.χ. καρύδια) έχουν αντικαρκινική δράση και συγκεκριμένα μπορούν να αποτρέψουν τον σχηματισμό καρκινικών κυττάρων στους πνεύμονες.
  5. Νερό. Οι επαρκείς ποσότητες νερού είναι απαραίτητες για τον οργανισμό ώστε να απομακρύνει τις τοξίνες που συσσωρεύονται με το κάπνισμα.
SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ